ik heb ook ooit 200 km met een gebroken koppelingskabel gereden. wegrijden vanuit stilstand deed ik door te starten in de 1, en als je op een toerental waarop je normale schakelt de auto op snelheid houdt kan je 'm zo uit de versnelling trekken.
dan toerental dus laten vallen en 'm lichtjes proberen in de volgende versnelling te trekken; op het moment dat snelheid en bijbehorend toerental overeen komen schiet ie er zomaar in.
terugschakelen is dus precies andersom; je haalt 'm op dezelfde manier uit de versnelling maar dan tik je een keer in het gas om te zorgen dat ie het hogere toerental heeft wat je een versnelling lager met die snelheid zou hebben.
en als je tot stilstand moet komen laat je 'm ver zakken in toeren in de 2 en druk je 'm bij 1200 ofzo uit de versnelling.
alleen de 1 heeft het dus zwaar, met starten
oh ja, starten in de 1 dus zonder gas, anders krijgt je aandrijflijn een lekkere optater. gasgeven doe je dus pas als ie idd gestart is en rolt.