Alex met de gti van rebel = 1.6 GTI custom inlaat geworden

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Alex
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: SatDec30, 2006 7:16:15 PM
Location: Amsterdam

Alex met de gti van rebel = 1.6 GTI custom inlaat geworden

Post by Alex »

Hallo!
Zoals de titel al zegt wordt ik volgende week de nieuwe eigenaar van de bordeaux rode gti van rebel en heet ik dus Alex. Ik rij momenteel een witte 1.1 carb. uit '89 maar deze heeft het ene na het andere probleem dus zie ik hier maar vanaf en trakteer ik mezelf op een gti. Ik heb wel veel informatie op dit forum gevonden, maar ik vond toch de kosten van de reparaties, om de auto goedlopend en netjes te krijgen, niet meer opwegen tegen de dagwaarde.

Foto's van de gti staan al in het verkoop topic dus als je die wilt zien ga je gang.... :D Verder valt er niet veel over te vertellen wat al niet is verteld door rebel himself denk ik...

Als ik de auto zelf heb zal ik wel weer foto's gaan maken en die natuurlijk hier posten.
Met vriendelijke groet,

Alex
Last edited by Alex on MonJan12, 2009 6:09:45 PM, edited 1 time in total.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Welkom Alex!!!!
Dat je maar veel kilometers mag maken in je GTI!!!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Dirk was hier niet zoveel, maar daar heb je wel een hele goede GTI aan volgens mij!!

Ik hoop dat je er net zo zuinig op bent als Dirk en dat je er net zo goed voor zorgt!! (Goede) GTI's worden steeds zeldzamer...


Welkom in ieder geval bij de club!
Image

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Welkom en een mooie GTI gescoord. 8)

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

succes met je nieuwe AX dan, veel veilige km's gewenst!
**Stay Tuned**
Image
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Welkom (terug) en beter dan ooit, van een 1.1carb naar GTI is een grote stap :P

2 mensen blij,

Rebel GTI die z'n ax aan een axliefhebber/clublid verkoopt.

en jij die nu een mooie GTI mag onderhouden en berijden :) .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Alex
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: SatDec30, 2006 7:16:15 PM
Location: Amsterdam

Post by Alex »

Thanks allemaal!
Ik zal er zeker zuinig op zijn. Ik wil ook gelijk even kijken naar de kleine dingetjes zoals schommelend stationair toerental en de wielen die waarschijnlijk even uitgelijnd moeten worden. Gaat dus helemaal goed komen.
Mvg,

Alex

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier en veel plezier met de GTI gewenst!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Alex
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: SatDec30, 2006 7:16:15 PM
Location: Amsterdam

Post by Alex »

Even een vraagje die het beste in dit topic past.
Mijn remblokken zijn versleten en nu heb ik de grootste moeite de juiste blokken te vinden. Ik heb schijnbaar geen GTI blokken maar naar lang vergelijken waarschijnlijk de remblokken van een ZX 1.9 diesel....
Kent iemand de geschiedenis van de remmen van mijn auto??? Nu denk ik namelijk de juiste blokken te hebben gevonden (na 3x de verkeerde te hebben gehad), maar nou wil ik niet dezelfde capriolen uithalen met mijn remschijven als die aan vervanging toe zijn dus wie o wie heeft enig idee van mijn schijven en klauwen???
Met vriendelijke groet,

Alex

PS. verder een kleine update: verlagingsveren zijn binnen maar moeten nog worden gemonteerd en een veerpootbrug zit er inmiddels al op. Motorvermogen moet later nog aan worden gewerkt maar kan nog even duren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

en wat een mooie veertjes dat zijn zeg ;)

Alex
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: SatDec30, 2006 7:16:15 PM
Location: Amsterdam

Post by Alex »

Maar weer eens na lange tijd een update:
Heb na 6 maanden de ax eindelijk bij de garage weer opgehaald en het is bijna compleet. Wat is er gedaan? Er zit nu een 1.6 8V blok met versnellingsbak in van een ax racer die ze daar nog hadden staan. Deze 1.6 gaf op hun bank 119 pk, maar ik vond het inlaattraject veelste veel op die van de 1.4 lijken (misschien was het ook een orginele 1.4 inlaat) dus hebben ze er een eigenbouw inlaat op gemaakt waarbij er 4 kelken van gelijke lengte schuin naar rechts lopen in een luchtkamer (hebben ze zelf gelast), ook werd er een grotere gasklep opgezet (gasklep van een alfa v6, welk model is nog onbekend). Eerst maar wat foto's:

Het totaal:
Image
sportspruitstuk, eigenbouw inlaat + grotere gasklep, pipercross viper luchtfiltertje, veerpootbrug en een red top accu.

Image
detail van de gasklep

Image
detail van de luchtkamer

De foto's zijn helaas met m'n tel. genomen. Het leuke nieuws is dat op dezelfde bank er nu 128 pk uitkwam (zelfs met optimistische aandrijfasverlies is dat 7,5 pk aan de wielen erbij). Nog leuker was de goed vlakke koppelcurve dus geen dipjes meer maar vanaf lage toeren snel gaan. Ik zal nog even een uitdraai vragen van die meting.

De korte versnellingsbak en de grotere gasklep zorgen voor leuke acceleraties alleen onder de 2.000 constant rijden is niet meer goed te doen, maar dat maakt mij niet veel uit want wat erbij is is een hoop lol.

PS. verdere misschien nog niet gemelde updates: cup verlaging (veren + dempers) zit eronder evenals 15" velgjes met 195 bandjes. Meer en scherpe foto's volgen nog wel.

Groetjes,
Alex

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

:shock: :twisted:

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

heb je geen foto toen ej inlaat er nog niet op zat??
en de uitdraai wil ik ook wel zien:)

groetjes

Alex
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: SatDec30, 2006 7:16:15 PM
Location: Amsterdam

Post by Alex »

Helaas geen foto's van maar gewoon vier schuine pijpjes van gelijke lengte in een vierkante doos, dus weinig spektakel om te zien.
Ik moet sowieso nog langs m'n garage eind deze maand dus zal kijken of hun printer het dan wel doet.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Grappig, lijkt op een in staal nagebouwde inlaat van een 106 rally 1.3

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

Ik zeg goed bezig :D

Deze had 127,6 pk :o met het 1400 blokkie, kzal kijken of ik het raport nog ergens kan vinden.

Image

Ik mag aannemen dat er nog meer uit tehalen is bij die van jouw, heb je nog wilde plannen trouwens :)

Wel appart zo'n inlaat met gasklep van Alfa V6, dat dat past 8)

Groeten Edwin
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

Rickk
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: ThuJul03, 2008 8:27:41 PM
Location: Klazienaveen

Post by Rickk »

AX cup verlaging??? :o

waar haal jij die zo snel weg dan?

ik maar zoeken en zoeken...

zeker niet nog een setje liggen :lol:

vette bak verder hoor :D
Image



If you wanna go low, you gotta go slow..

Alex
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: SatDec30, 2006 7:16:15 PM
Location: Amsterdam

Post by Alex »

@PeterM: Lijkt er volgens mij inderdaad op alleen heeft die toch ook een wat hoger geplaatste luchtkamer vanwege dezelfde soort inlaatbuizen als van de GTI? Ik wilde redelijk korte rechte kelken dus kwamen we vrij laag uit.

@Edwin: Plannen zijn om 'm goed lopend te krijgen, zit ergens een klein lekje valse lucht waardoor hij niet goed stationair loopt, maar daar gaan we nog naar kijken. Die gasklep is gewoon passend gemaakt aangezien er toch een eigen luchtinlaat werd gelast kan je de diameter passend maken voor elk model gasklep. Grappig hoeveel er uit die 8 kleppers te halen valt 127 is niet niks.

@Rickk: Die heb ik al ongeveer een jaar geleden gekocht van een lcublid (marc) en eronder gezet. Maar er zijn nog genoeg ex racertjes toch?

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Fast eddie wrote:Ik zeg goed bezig :D

Deze had 127,6 pk :o met het 1400 blokkie, kzal kijken of ik het raport nog ergens kan vinden.
Van wat ik van anderen had gehoord, klopte dat alleen niet helemaal.

Alex
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: SatDec30, 2006 7:16:15 PM
Location: Amsterdam

Post by Alex »

Ik kom ook vaak nog tegen dat ze met 20% aandrijfverlies werken met die grafieken wat dus echt teveel is, dus ik ben altijd meer geïnteresseerd in vermogen aan het wiel. Wat ik dus wel leuk vond om te zien op die bank daar is dat de inlaat een verschil van 9 pk aan het blok dus sowieso 7,5 pk aan de wielen erbij kwam...

Post Reply