Alex met de gti van rebel = 1.6 GTI custom inlaat geworden
Moderator: webmasters
Alex met de gti van rebel = 1.6 GTI custom inlaat geworden
Hallo!
Zoals de titel al zegt wordt ik volgende week de nieuwe eigenaar van de bordeaux rode gti van rebel en heet ik dus Alex. Ik rij momenteel een witte 1.1 carb. uit '89 maar deze heeft het ene na het andere probleem dus zie ik hier maar vanaf en trakteer ik mezelf op een gti. Ik heb wel veel informatie op dit forum gevonden, maar ik vond toch de kosten van de reparaties, om de auto goedlopend en netjes te krijgen, niet meer opwegen tegen de dagwaarde.
Foto's van de gti staan al in het verkoop topic dus als je die wilt zien ga je gang.... Verder valt er niet veel over te vertellen wat al niet is verteld door rebel himself denk ik...
Als ik de auto zelf heb zal ik wel weer foto's gaan maken en die natuurlijk hier posten.
Met vriendelijke groet,
Alex
Zoals de titel al zegt wordt ik volgende week de nieuwe eigenaar van de bordeaux rode gti van rebel en heet ik dus Alex. Ik rij momenteel een witte 1.1 carb. uit '89 maar deze heeft het ene na het andere probleem dus zie ik hier maar vanaf en trakteer ik mezelf op een gti. Ik heb wel veel informatie op dit forum gevonden, maar ik vond toch de kosten van de reparaties, om de auto goedlopend en netjes te krijgen, niet meer opwegen tegen de dagwaarde.
Foto's van de gti staan al in het verkoop topic dus als je die wilt zien ga je gang.... Verder valt er niet veel over te vertellen wat al niet is verteld door rebel himself denk ik...
Als ik de auto zelf heb zal ik wel weer foto's gaan maken en die natuurlijk hier posten.
Met vriendelijke groet,
Alex
Last edited by Alex on MonJan12, 2009 6:09:45 PM, edited 1 time in total.
Even een vraagje die het beste in dit topic past.
Mijn remblokken zijn versleten en nu heb ik de grootste moeite de juiste blokken te vinden. Ik heb schijnbaar geen GTI blokken maar naar lang vergelijken waarschijnlijk de remblokken van een ZX 1.9 diesel....
Kent iemand de geschiedenis van de remmen van mijn auto??? Nu denk ik namelijk de juiste blokken te hebben gevonden (na 3x de verkeerde te hebben gehad), maar nou wil ik niet dezelfde capriolen uithalen met mijn remschijven als die aan vervanging toe zijn dus wie o wie heeft enig idee van mijn schijven en klauwen???
Met vriendelijke groet,
Alex
PS. verder een kleine update: verlagingsveren zijn binnen maar moeten nog worden gemonteerd en een veerpootbrug zit er inmiddels al op. Motorvermogen moet later nog aan worden gewerkt maar kan nog even duren.
Mijn remblokken zijn versleten en nu heb ik de grootste moeite de juiste blokken te vinden. Ik heb schijnbaar geen GTI blokken maar naar lang vergelijken waarschijnlijk de remblokken van een ZX 1.9 diesel....
Kent iemand de geschiedenis van de remmen van mijn auto??? Nu denk ik namelijk de juiste blokken te hebben gevonden (na 3x de verkeerde te hebben gehad), maar nou wil ik niet dezelfde capriolen uithalen met mijn remschijven als die aan vervanging toe zijn dus wie o wie heeft enig idee van mijn schijven en klauwen???
Met vriendelijke groet,
Alex
PS. verder een kleine update: verlagingsveren zijn binnen maar moeten nog worden gemonteerd en een veerpootbrug zit er inmiddels al op. Motorvermogen moet later nog aan worden gewerkt maar kan nog even duren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Maar weer eens na lange tijd een update:
Heb na 6 maanden de ax eindelijk bij de garage weer opgehaald en het is bijna compleet. Wat is er gedaan? Er zit nu een 1.6 8V blok met versnellingsbak in van een ax racer die ze daar nog hadden staan. Deze 1.6 gaf op hun bank 119 pk, maar ik vond het inlaattraject veelste veel op die van de 1.4 lijken (misschien was het ook een orginele 1.4 inlaat) dus hebben ze er een eigenbouw inlaat op gemaakt waarbij er 4 kelken van gelijke lengte schuin naar rechts lopen in een luchtkamer (hebben ze zelf gelast), ook werd er een grotere gasklep opgezet (gasklep van een alfa v6, welk model is nog onbekend). Eerst maar wat foto's:
Het totaal:
sportspruitstuk, eigenbouw inlaat + grotere gasklep, pipercross viper luchtfiltertje, veerpootbrug en een red top accu.
detail van de gasklep
detail van de luchtkamer
De foto's zijn helaas met m'n tel. genomen. Het leuke nieuws is dat op dezelfde bank er nu 128 pk uitkwam (zelfs met optimistische aandrijfasverlies is dat 7,5 pk aan de wielen erbij). Nog leuker was de goed vlakke koppelcurve dus geen dipjes meer maar vanaf lage toeren snel gaan. Ik zal nog even een uitdraai vragen van die meting.
De korte versnellingsbak en de grotere gasklep zorgen voor leuke acceleraties alleen onder de 2.000 constant rijden is niet meer goed te doen, maar dat maakt mij niet veel uit want wat erbij is is een hoop lol.
PS. verdere misschien nog niet gemelde updates: cup verlaging (veren + dempers) zit eronder evenals 15" velgjes met 195 bandjes. Meer en scherpe foto's volgen nog wel.
Groetjes,
Alex
Heb na 6 maanden de ax eindelijk bij de garage weer opgehaald en het is bijna compleet. Wat is er gedaan? Er zit nu een 1.6 8V blok met versnellingsbak in van een ax racer die ze daar nog hadden staan. Deze 1.6 gaf op hun bank 119 pk, maar ik vond het inlaattraject veelste veel op die van de 1.4 lijken (misschien was het ook een orginele 1.4 inlaat) dus hebben ze er een eigenbouw inlaat op gemaakt waarbij er 4 kelken van gelijke lengte schuin naar rechts lopen in een luchtkamer (hebben ze zelf gelast), ook werd er een grotere gasklep opgezet (gasklep van een alfa v6, welk model is nog onbekend). Eerst maar wat foto's:
Het totaal:
sportspruitstuk, eigenbouw inlaat + grotere gasklep, pipercross viper luchtfiltertje, veerpootbrug en een red top accu.
detail van de gasklep
detail van de luchtkamer
De foto's zijn helaas met m'n tel. genomen. Het leuke nieuws is dat op dezelfde bank er nu 128 pk uitkwam (zelfs met optimistische aandrijfasverlies is dat 7,5 pk aan de wielen erbij). Nog leuker was de goed vlakke koppelcurve dus geen dipjes meer maar vanaf lage toeren snel gaan. Ik zal nog even een uitdraai vragen van die meting.
De korte versnellingsbak en de grotere gasklep zorgen voor leuke acceleraties alleen onder de 2.000 constant rijden is niet meer goed te doen, maar dat maakt mij niet veel uit want wat erbij is is een hoop lol.
PS. verdere misschien nog niet gemelde updates: cup verlaging (veren + dempers) zit eronder evenals 15" velgjes met 195 bandjes. Meer en scherpe foto's volgen nog wel.
Groetjes,
Alex
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 453
- Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
- Location: Hoogkerk (Groningen )
Ik zeg goed bezig
Deze had 127,6 pk met het 1400 blokkie, kzal kijken of ik het raport nog ergens kan vinden.
Ik mag aannemen dat er nog meer uit tehalen is bij die van jouw, heb je nog wilde plannen trouwens
Wel appart zo'n inlaat met gasklep van Alfa V6, dat dat past
Groeten Edwin
Deze had 127,6 pk met het 1400 blokkie, kzal kijken of ik het raport nog ergens kan vinden.
Ik mag aannemen dat er nog meer uit tehalen is bij die van jouw, heb je nog wilde plannen trouwens
Wel appart zo'n inlaat met gasklep van Alfa V6, dat dat past
Groeten Edwin
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk
@PeterM: Lijkt er volgens mij inderdaad op alleen heeft die toch ook een wat hoger geplaatste luchtkamer vanwege dezelfde soort inlaatbuizen als van de GTI? Ik wilde redelijk korte rechte kelken dus kwamen we vrij laag uit.
@Edwin: Plannen zijn om 'm goed lopend te krijgen, zit ergens een klein lekje valse lucht waardoor hij niet goed stationair loopt, maar daar gaan we nog naar kijken. Die gasklep is gewoon passend gemaakt aangezien er toch een eigen luchtinlaat werd gelast kan je de diameter passend maken voor elk model gasklep. Grappig hoeveel er uit die 8 kleppers te halen valt 127 is niet niks.
@Rickk: Die heb ik al ongeveer een jaar geleden gekocht van een lcublid (marc) en eronder gezet. Maar er zijn nog genoeg ex racertjes toch?
@Edwin: Plannen zijn om 'm goed lopend te krijgen, zit ergens een klein lekje valse lucht waardoor hij niet goed stationair loopt, maar daar gaan we nog naar kijken. Die gasklep is gewoon passend gemaakt aangezien er toch een eigen luchtinlaat werd gelast kan je de diameter passend maken voor elk model gasklep. Grappig hoeveel er uit die 8 kleppers te halen valt 127 is niet niks.
@Rickk: Die heb ik al ongeveer een jaar geleden gekocht van een lcublid (marc) en eronder gezet. Maar er zijn nog genoeg ex racertjes toch?
Ik kom ook vaak nog tegen dat ze met 20% aandrijfverlies werken met die grafieken wat dus echt teveel is, dus ik ben altijd meer geïnteresseerd in vermogen aan het wiel. Wat ik dus wel leuk vond om te zien op die bank daar is dat de inlaat een verschil van 9 pk aan het blok dus sowieso 7,5 pk aan de wielen erbij kwam...