Arme cadeautje doet het weer! :) (startprobleem over)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Arme cadeautje doet het weer! :) (startprobleem over)
Ach en wee. Arm autootje
Ging ik 'm maken.... start ie niet meer! Choke helemaal uittrekken en lang doorstarten, dan doet ie alsof ie aanslaat maar hij start niet.
Hij draait gewoon rond, en benzine krijgt ie wel want ik kan 'm verzuipen. Ik kwam nog aangedragen met andere bougies maar die kreeg ik er even niet in zonder een schroevendraaier te breken. Je raadt het al: ik verdenk het systeem dat 'm een vonk bezorgt. Dat wil niet zeggen dat het ook inderdaad dat is...
Waar oh waar moet ik zoeken.... Ik heb links en rechts weleens gelezen over vonken trekken met schroevendraaiers maar ik ben een beetje bang dat ik mezelf elektrocuteer... Bij gebrek aan zelfmoordneiging lijkt het me veilig om eens de rotor en verdelerkap na te kijken (toch?) en te proberen die andere bougies erin te prutsen met bijbehorende bougieskabels. Dan heb ik alle kandidaten wel zo'n beetje gehad toch?
Weet iemand wat er nog meer mis kan zijn met een 1.4carb uit 88?
Ging ik 'm maken.... start ie niet meer! Choke helemaal uittrekken en lang doorstarten, dan doet ie alsof ie aanslaat maar hij start niet.
Hij draait gewoon rond, en benzine krijgt ie wel want ik kan 'm verzuipen. Ik kwam nog aangedragen met andere bougies maar die kreeg ik er even niet in zonder een schroevendraaier te breken. Je raadt het al: ik verdenk het systeem dat 'm een vonk bezorgt. Dat wil niet zeggen dat het ook inderdaad dat is...
Waar oh waar moet ik zoeken.... Ik heb links en rechts weleens gelezen over vonken trekken met schroevendraaiers maar ik ben een beetje bang dat ik mezelf elektrocuteer... Bij gebrek aan zelfmoordneiging lijkt het me veilig om eens de rotor en verdelerkap na te kijken (toch?) en te proberen die andere bougies erin te prutsen met bijbehorende bougieskabels. Dan heb ik alle kandidaten wel zo'n beetje gehad toch?
Weet iemand wat er nog meer mis kan zijn met een 1.4carb uit 88?
Last edited by pcrodent on FriDec29, 2006 12:17:18 PM, edited 1 time in total.
Kijk uit, een Cactussssss
electronisch systeem voor de vonk in volgorde:
-module
-bobine
-rotor
-verdelerkap
-bougiekabels
-bougies
goedkoop zijn
-verdeler/rotor
-bougies
die kunnenook nooit kwaad om te vervangen.
om jezelf niet te electrocuteren doe je het volgende: pak een goed geisoleerde schroevendraaier (kruiskop), haal je bougiekabel vd bougie af en stop de schroevendraaier (voorzichtig!) zo ver mogelijk in het gat, pak nu een combinatietang en hou met behulp van die tang je schroevendraaier +-1cm van je kleppendekselboutjes vandaan
laat iemand anders starten en kijk of je vonken van +-1,5cm kan halen
als je gewoon je bobine wil testen:
laat iemand starten en trek tijdens het starten je bobinekabel eraf;
ga je gillen dan doettie het
voel je niets dan issie stuk
verder kan het natuurlijk zijn dat het autootje gewoon last heeft van vocht/kou
spray de bougiekabels en alle andere electronica eens in met vochtverdrijver!
-module
-bobine
-rotor
-verdelerkap
-bougiekabels
-bougies
goedkoop zijn
-verdeler/rotor
-bougies
die kunnenook nooit kwaad om te vervangen.
om jezelf niet te electrocuteren doe je het volgende: pak een goed geisoleerde schroevendraaier (kruiskop), haal je bougiekabel vd bougie af en stop de schroevendraaier (voorzichtig!) zo ver mogelijk in het gat, pak nu een combinatietang en hou met behulp van die tang je schroevendraaier +-1cm van je kleppendekselboutjes vandaan
laat iemand anders starten en kijk of je vonken van +-1,5cm kan halen
als je gewoon je bobine wil testen:
laat iemand starten en trek tijdens het starten je bobinekabel eraf;
ga je gillen dan doettie het
voel je niets dan issie stuk
verder kan het natuurlijk zijn dat het autootje gewoon last heeft van vocht/kou
spray de bougiekabels en alle andere electronica eens in met vochtverdrijver!
10 punten voor jou hoor Rogier
Voor de liefhebber:
Glanzende nieuwe erin, en starten en lopen.
Het piepende geluid leek trouwens minder erg te worden van vaseline op de v-snaar maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat inderdaad de boosdoener was... Denk eerder aan waterpomp, spanrol, of iets anders engs. Maar goed, laat het autootje eerst maar eens iets van het Nederlandse asfalt voelen voor we 'm medicaliseren...
Voor de liefhebber:
Glanzende nieuwe erin, en starten en lopen.
Het piepende geluid leek trouwens minder erg te worden van vaseline op de v-snaar maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat inderdaad de boosdoener was... Denk eerder aan waterpomp, spanrol, of iets anders engs. Maar goed, laat het autootje eerst maar eens iets van het Nederlandse asfalt voelen voor we 'm medicaliseren...
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
pcrodent wrote:Al was die vaseline maar om te verifi?ren dat het geluid inderdaad daar zat. Gaat het geluid dan inderdaad over, dan wordt het tijd voor vervanging...
En ik denk niet dat WD40 deze verdeler heel lang had geholpen eerlijk gezegd... Anyway ben blij dat ie het weer doet.
Gebruik dan water inplaats van vaseline. Als je de riem vochtig maakt kun je ook merken of hij piept of niet.
WD40 in je verdeelkap kan sowieso geen kwaad in deze donkere vochtige periode van het jaar.
Freude am Fahren.