niet meer starten

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

volgens mij zit ie onder de plaat van de ecu geschroefd.

Bertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonNov27, 2006 9:12:00 PM
Location: genk

Post by Bertje »

Daar zit bij mijn AX alleen een soort beige (weerstand denk ik) sigaar. Deze heb ik ook al uitgewisseld voor een andere zonder resultaat. Bij contact heb ik overigens GEEN spanning op deze draden... Ook bij de stekker de 2 polen verbinden had geen resultaat
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Bertje wrote:Daar zit bij mijn AX alleen een soort beige (weerstand denk ik) sigaar. Deze heb ik ook al uitgewisseld voor een andere zonder resultaat. Bij contact heb ik overigens GEEN spanning op deze draden... Ook bij de stekker de 2 polen verbinden had geen resultaat


zit die niet aan de zijkant tegen het scherm aan, als ik het me goed herinner moet je voor het relais die hele houder eraf halen om dr bij te komen, maar ik kan me vergissen.

Bertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonNov27, 2006 9:12:00 PM
Location: genk

Post by Bertje »

Ah... Wacht ff ... Is dat een roodbruin kastje met meerdere draden eraan?? Dit kastje heb ik ook al gewisseld met een ander, maar ook zonder resultaat. Ik heb bij dit kastje alleen een plus op 1 grijze draad. Is dit normaal? Overigens "klikt" dit kastje wel bij in en uitschakelen van het contact.
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

dat zal dan het relais zijn, dan zou je schakeldraad wel goed zijn, zal het vermoedelijk in de draad naar de pomp liggen.

Bertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonNov27, 2006 9:12:00 PM
Location: genk

Post by Bertje »

O.K.....Maar dan snap ik nog steeds niet waarom ik geen injectie heb als ik de pomp onder een constante 12V zet..?? toch ??

Ik ben ondertussen ook het contactslot gaan wantrouwen ( het eind is zoek.. op deze manier ga je aan alles twijfelen :? ) en ik ga nu hier op de site ff zoeken of ik hier iets aan kan meten ( is weten) of doorverbinden. De reden voor dit wantrouwen in het contactslot is dat mijn laadstroomlampje tijdens het ronddraaien van de startmotor al dooft... en als ik het me goed herinner ( maar das lastig met mijn levensstijl :lol: ) is het zo dat dit lampje 'normaal' blijft branden tot de motor aanslaat!!? Toch ? Als ik dit misheb... Vertel t me ajb !!!
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als je 12V op je pomp zet en hij maakt herrie maar pompt niet is de pomp kapot.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Bertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonNov27, 2006 9:12:00 PM
Location: genk

Post by Bertje »

Met 12 v erop pompt de pomp echt. De benzine spuit dan uit de leiding in de motorruimte
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

en het komt niet uit de injector. (iemand laten starten en dan op kijken of er benzine uit de injector komt, met die zwarte kap er af even op je gasklep kijken)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Bertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonNov27, 2006 9:12:00 PM
Location: genk

Post by Bertje »

Nope.... Geen druppel/neveltje te zien
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Doet de pomp het wel als je hem met de originele bekabeling op contact zet, zo ja is dat wel in orde. Vreemde is dat het wel uit de injector moet komen, tenzij daar iets mis mee is. Heb alleen niet genoeg ervaring met het injectiegebeuren om daar een uitspraak over te doen.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Dan is dit mogelijk
injector stuk
benzinedrukregelaar stuk
geen aansturing van de injector
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Bertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonNov27, 2006 9:12:00 PM
Location: genk

Post by Bertje »

Luistert en huivert :shock:

ik heb nu de gele draad (die in een 3 polige stekker samen met een blauwe en een dunne groene in de buurt van de ECU zit) een 12v plus van de accu gegeven... De pomp draait dan... Maar !!! Ik heb t idee dat deze gele draad een uitgaande is van het relaisblok( baksteenkleurig onder de ECU) Ik denk dus dat ik hierdoor een stuk voeding NAAR dat relaisblok nog steeds niet opgelost heb !!?? EN DUS OOK nog geen signaal naar de injector want die blijft kurkdroog bij het starten...

AJB.. Denk ff met mij mee !!! En geef allerhande feed-back ( zinnig of onzinnig... dan valt er tenminste nog wat te lachen hier :evil:
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Bertje wrote:AJB.. Denk ff met mij mee !!! En geef allerhande feed-back ( zinnig of onzinnig... dan valt er tenminste nog wat te lachen hier :evil:


Pfjoe, geen idee waar je het allemaal over hebt gast. Ik denk dat Sander 3 goede punten heeft hieronder. Allemaal al gecheckt?
Freude am Fahren.

Bertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonNov27, 2006 9:12:00 PM
Location: genk

Post by Bertje »

Yep.... Vandaar de aanstuurvraag van de injector
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen

Bertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonNov27, 2006 9:12:00 PM
Location: genk

Post by Bertje »

:evil: Sorry mannen/vrouwen... Ik geef t op ! Ben nu bijna 2 weken elke avond aant puzzelen :( en zie geen vooruitgang. Bedankt voor alle steun en tips. Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop van dit probleem,maar morgen sleep ik mijn AX-je naar een garage en mogen zij t verder proberen op te lossen.

Gruzzels van Bertje :wink:
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Is er inmiddels al bekend wat het probleem is (geweest) ?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Bertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonNov27, 2006 9:12:00 PM
Location: genk

Post by Bertje »

aYep.... Daar ben ik weer. Zonder direct in &" :twisted: @? uit te barsten... OOK DE MANNEN VAN DE GARAGE !! hebben NIETS kunnen verhelpen... Ze wensten me overigens wel veel sterkte zonder iets in rekening te hebben gebracht...

Kortom... Mijn AX ligt nog steeds in coma. Vervangen heb ik reeds de ECU, voorschakelweerstend van de brandstofpomp en het dubbele baksteenkleurige relais... Maar zonder resultaat. Doorgemeten heb ik echt alles wat er maar te meten is. Contactslot gedemonteerd en ook gemeten. Nix mee loos !!

Weet iemand nog een zinnige bijdrage voor ik m in de fik ga steken ( zal wel ff fikken met een volle tank !!!! ......enja er zit benzine in en geen diesel ;-)

bij voorbaat dank Bertje
ik verveel mijzelf nooit.... Ik verveel anderen

Edwin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 472
Joined: FriDec03, 2004 5:03:41 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by Edwin »

Is er door de garage al wel naar de injector gekeken?
Image
_________________
Het volgende bericht... vind u hieronder.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

andere injector inproppe, is het proberen waard ja.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply