Ben bezig met remschijven en blokken te vervangen, aan de hand van de howto (btw: ). Probleempje: de borgpinnen waarmee de remblokken op hun plek worden gehouden. Die zitten werkelijk idioot vast! Heb er al een doorslag op gemold. Ik heb er nu eentje uit, met heel veel moeite (lang leve de moker ). Die ligt nu te weken in een bakje WD40, om lekker schoon te worden.
Suggesties om die andere drie er met wat minder geweld uit te krijgen?
Andere vraag: wat is de handigste manier om remvloeistof uit de reservoirtje te halen? Gegeven dat het spul bepaald niet gezond is, voel ik er weinig voor om dat met een rietje op te zuigen.
grrrrrrrrrrrrr hoe krijg ik die dingen eruit?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Klaar! Met WD40, moker en wat volharding kom je een heel eind.
Qua slijtage bleken zowel de schijven als de blokken nogal mee te vallen. Maar! Wel eens een gebroken remblok gezien? Ik nu wel . Rechtsvoor, binnenzijde. Een scheur dwars over het remblokje. Geen idee hoe dat dan nou weer kan, en hoe schadelijk het is om ermee door te rijden. Maar er is natuurlijk vocht in getrokken, waardoor sluiting ontstond en het lampje aanging.
Nou ja. Ik had toch nieuwe schijven + blokken liggen, dus de hele zaak netjes vervangen. Bij een testritje bleef het lampje netjes uit en remde het karretje ook weer behoorlijk, dus het zal wel weer kloppen allemaal.
Btw: de zaak vervangen kan inderdaad zonder remvloeistof uit het reservoir te verwijderen. Wel even tussentijds weer oppompen, anders loopt je reservoir vermoedelijk wel over.
Qua slijtage bleken zowel de schijven als de blokken nogal mee te vallen. Maar! Wel eens een gebroken remblok gezien? Ik nu wel . Rechtsvoor, binnenzijde. Een scheur dwars over het remblokje. Geen idee hoe dat dan nou weer kan, en hoe schadelijk het is om ermee door te rijden. Maar er is natuurlijk vocht in getrokken, waardoor sluiting ontstond en het lampje aanging.
Nou ja. Ik had toch nieuwe schijven + blokken liggen, dus de hele zaak netjes vervangen. Bij een testritje bleef het lampje netjes uit en remde het karretje ook weer behoorlijk, dus het zal wel weer kloppen allemaal.
Btw: de zaak vervangen kan inderdaad zonder remvloeistof uit het reservoir te verwijderen. Wel even tussentijds weer oppompen, anders loopt je reservoir vermoedelijk wel over.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM