Martijn aka AphexTwiins (AX 1.1i TGE)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Martijn aka AphexTwiins (AX 1.1i TGE)

Post by AphexTwiins »

Hallo leden van Citroën AX club.
hierbij zou ik me graag willen voorstellen aan de andere leden!

Mijn naam is Martijn, ik ben 19 jaar oud. De reden dat ik op dit forum kom is dat ik mijn moeders Citroën AX overkan nemen. Het betreft een AX 1.1i TGE. Mijnvraag is nu of dit was is, en wat ik er eigenlijk allemaal mee kan doen. Ik heb totaal geen verstand van auto's maar dat hoop ik hier wel op te doen :D heb al wat how to's gelezen en die zijn duidelijk, maar goed, ik hoop dat ik hier snel meer vrienden ga vinden met mijn AX

Greets,

Martijn
AphexTwiins
Image
Citroën AX 1.1i TGE

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Welkom!

Met een AX kan je een HOOP doen! Zelfs met een 1.1i.
De TGE is al voorzien van een vijfbakje dus dat is alvast fijn.
Verder zijn ze zuinig, licht en sturen en zitten ze heerlijk. Wat je misschien ook al gemerkt had is dat zo'n kleine AX met 1.1i motor het een forse auto bij het stoplicht nog b?st wel moeilijk kan maken :D

Motorisch zijn ze redelijk te kietelen, mocht het je uiteindelijk niet hard genoeg gaan dan heb je er voor minder 300 euro + een weekendje klussen een 1.4i in liggen waarmee het ding een stuk harder gaat :)

Uiterlijk kan je vanalles vinden, van bescheiden spoilertjes en dubbele koplampjes via allerlei soorten velgen tot uitbouwsetjes (zowel van Citroën als van bijv. Musketier en Vision).

Ik zou zeggen kijk eens rond in wie=wie!

Dan mag iemand jouw topic daar meteen heen gooien ;)

Heb je al foto's trouwens?

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

Hey!
nee, ik heb nog geen fotos, maar die ga ik in het weekeind wel maken, aangezien ik steeds laat terug ben van het werk, en dan is het om 5 uur al donker :? ik heb iig wel zin om er aan te gaan klussen!

Dat is dus ook net wat ik me afvroeg, een 1.1 is natuurlijk geen ferarri, of een 2.0 maar ik vroeg me af of het dan wel leuk is om hem zo mooi te maken, en dat hij rete langzaam is. Maar dat is dus blijkbaar niet het geval? haha over dat 1.4, ik heb echt geen verstand van motoren, maar wellicht dat ik later meer mensen op dit forum ken waarmee ik samen zo'n 1.4 er ik kan leggen voor een vergoedding uiterraard!

Heb je misschien wat tips voor me waar je dat spul kan kopen, en wat het spuiten van die dingen ongeveer kost want dat is volgensmij ook nog prijzig??
Image
Citroën AX 1.1i TGE

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

De 1.1i loopt gemiddeld zo rond de 170 km/h en doet 0-100 in ergens rond de 12 seconden.
Mits je maar weinig meeneemt, de winst zit 'm in z'n lage gewicht nl. :D

Afhankelijk van het bouwjaar kan je ook de inlaat van een 1.4i monteren, dan win je al een paar peekaatjes en trekt ie gewoon een stuk harder.

Ik heb al eens foto's voorbij zien komen van AX 1.1's die het wijzertje op 185 km/h hadden staan :lol:

De 1.4 loopt niet heel veel harder, maar heeft wel een stuk meer trekkracht, vooral op de snelweg. Meestal liggen de topsnelheden met een 1.4 tussen de 180 en de 200 km/h op de teller.

Verder zijn er een aantal heren (mezelf incluis.. waar blijven de dames?) die weleens een 1.6-motor in een AXje hebben geklust, en daar vind je (afhankelijk van andere wijzigingen) topsnelheden van tussen de pak 'm beet 200 en 230 km/h.

Best gek met zo'n klein ding! :)

Voor je overige vragen: Lees gewoon eens lekker rond op het forum, met name de wie=wie-afdeling is ?rg interessant. Daar lees je wat anderen aan hun auto doen, vaak met foto's.

Zo heb ik 't zelf ook geleerd! Ik begon hier ergens eind 2004 net zoals jij... met een AX 1.1i en zonder kennis van auto's :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Meteen 1 goeie tip: aanstaande zondag is er een meeting bij het AC restaurant in Nieuwegein.

Kom ff langs zou ik zeggen!

Dan leer je ons meteen kennen, en wij jou!

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

Oke dan, klinkt wel gezellig!
Ik woon trouwens vlak bij Mettler, de sloop hier in Schijndel. Dus dat lijkt me al enigzins een goed begin :) haha zou jij mij eventueel later kunnen helpen met het 'tweaken' van mijn 1.1 motor? haha lijkt me wel gezellig worden hierzo!!
Image
Citroën AX 1.1i TGE

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Welkom op het forum Martijn!
Ik heb ook een 1.1i en ik kan je vertellen, er is zat mee te doen!
Als ie van je moeder komt weet je ook meteen een deel van z'n geschiedenis, dat is mooi meegenomen.

Ik verplaats wel dit topic even naar de wie=wie sectie :)
Kijk uit, een Cactussssss

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

Dat is goed, ik wist eigenlijk niet zo goed waar ik dit neer moest zetten, mijn excuus daarvoor. En de geschiedenis weet ik heel goed, want mijn moeder heeft hem hiervoor van een oma van een collega van mijn vader gekocht. (nee geen grap zoals die reclame op tv;)) dus hij is nooit afgeracht, en alleen gebruikt door die oma als boodschappenautotje, en om mobiel te zijn. En mijn moeder is al helemaal geen scheurneus, en die gebruikt heb om alleen naar het werk toe te komen. Dus, zeker een piek fijne auto, en mijn vader onderhoudt hem altijd netjes!
Image
Citroën AX 1.1i TGE

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

hmm.. helaas Martijn, ik heb het nogal druk tegenwoordig.. vrees dat ik geen tijd heb om je uit te helpen, kan wel een beetje adviseren..

..maar het mooie is: bijna iedereen heeft hier kennis!

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by AphexTwiins »

ja daarom, komt met de tijd wel :D
Image
Citroën AX 1.1i TGE

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Welkom bij de club en veel plezier met je ax-je.
Ik heb die van mij ook van m'n moeder overgenomen, en ben er nu 3 jaar later nog steeds erg blij mee.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

AphexTwiins wrote:ik heb echt geen verstand van motoren, maar wellicht dat ik later meer mensen op dit forum ken waarmee ik samen zo'n 1.4 er ik kan leggen voor een vergoedding uiterraard!

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=11263

:wink:

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

herkenbaar??

Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply