De 1.1i loopt gemiddeld zo rond de 170 km/h en doet 0-100 in ergens rond de 12 seconden.
Mits je maar weinig meeneemt, de winst zit 'm in z'n lage gewicht nl.
Afhankelijk van het bouwjaar kan je ook de inlaat van een 1.4i monteren, dan win je al een paar peekaatjes en trekt ie gewoon een stuk harder.
Ik heb al eens foto's voorbij zien komen van AX 1.1's die het wijzertje op 185 km/h hadden staan
De 1.4 loopt niet heel veel harder, maar heeft wel een stuk meer trekkracht, vooral op de snelweg. Meestal liggen de topsnelheden met een 1.4 tussen de 180 en de 200 km/h op de teller.
Verder zijn er een aantal heren (mezelf incluis.. waar blijven de dames?) die weleens een 1.6-motor in een AXje hebben geklust, en daar vind je (afhankelijk van andere wijzigingen) topsnelheden van tussen de pak 'm beet 200 en 230 km/h.
Best gek met zo'n klein ding!
Voor je overige vragen: Lees gewoon eens lekker rond op het forum, met name de wie=wie-afdeling is ?rg interessant. Daar lees je wat anderen aan hun auto doen, vaak met foto's.
Zo heb ik 't zelf ook geleerd! Ik begon hier ergens eind 2004 net zoals jij... met een AX 1.1i en zonder kennis van auto's