Bredere banden achter - passend maken

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator

Bredere banden achter - passend maken

Post by pcrodent »

Ik heb hier nog een setje 165mm winterrubber liggen met nette witte 14" velgen en die wil ik er graag onder hebben. Ik weet echter zeker dat dat achteraan gaat aanlopen bij inveren (vorig jaar heb ik ze gedurende 2 rondjes Uithoorn eronder gehad).
Wat is de handigste manier om ze te laten passen in m'n (nog) rechte wielkasten achter? Liefst zonder dat ik een Dremel nodig heb, want die heb ik niet :)
Kijk uit, een Cactussssss

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Tsja,.......uuuh,........je pakt een Dremel........ :roll:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

loopt hij aan omdat je bandenprofiel te hoog is of omdat je band te breed is.... oftewel waar loopt hij aan ?

Dremeltje kost niet zoveel hoor......en is altijd makkelijk... :idea:

het randje ombuigen kan ook, maar let op...... hier blijft water in staan.....dus is niet aan te raden.....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

De band is 165 en dus net 10mm te breed. De zijkant van de band loopt aan op dat randje...
Misschien toch maar een dremel kopen inderdaad maar misschien heeft iemand hier minder kapitaalintensieve tips :)

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

een dremel kan je ook bij kijkshop kope van het merk Ferm... kost 2 tientjes, zijn niet zo heel goed maar ze doen wel hun werk...

alhoewel ik betwijfel of een dremel door het plaatwerk komt en de schijfjes niet direct breken?

minder dure oplossing zou zijn je schermen een stuk naar buiten wippen...

groetjes Sander

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Naar buiten wippen ziet er niet uit. Naar binnen wippen is echter nu ik erover nadenk w?l een optie, want zodra (als ooit...) de skirts af zijn zaag ik dat stuk plaat er waarschijnlijk toch uit...
Maarrem wat is de handigste manier om die randjes een stukje naar binnen te buigen?

MrBBQ
AX Master
AX Master

brede wielen

Post by MrBBQ »

Hallo,

Als je echt wil weten dan moet je even een PBtje naar Citrosan sturen, hij heeft het laatst gedaan voor Citrosanfan en dat ziet er echt heel mooie uit ! Zie foto van Citrosan ( wie is wie).
Mooier kan je het bijna niet krijgen, misschien vanuit de fabriek !!!!!

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

uitbuigen zie je bijna niet, ik heb het ook en je ziet het haast niet... ook bij mark zie je het niet...

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

HAHAHA wie kan zich sjefske nog herinneren in de rooie tge met gele skirts. Heeft er iemand nog foto's 195 breed is ook goed pas te maken :D
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Ik heb altijd gedacht dat tot en met 165 paste op een AX met rechte wielkasten.

Zit het probbleem niet in een verkeerde ET waarde?

Als ik bij onze beide AX'n met rechte wielkasten kijk met banden 155/70R13 is er veel meer speling dan 10 mm, dus zou je denken dat 165 ook zou moeten kunnen.

Heb je enig idee wat de ET waarde van de standaard AX velgen en wat het is van de velgen met je winterbanden?

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ze zitten op standaard AX 14"-ers. Het loopt alleen aan bij inveren, ik dacht eerst ook dat het net ging, maar bij hard-door-de-bocht en inveren hoor ik schraap-piep en dat geluid hoort rubber niet te maken...

Bedoelen jullie met uitbuigen trouwens "aan het achterscherm gaan hangen en 'm een stuk naar buiten trekken"? Dat zou ik idd ook nog kunnen proberen als jullie zeggen dat dat niet er niet verschrikkelijk uitziet...

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Ik heb dat randje gewoon met de slijpschijf gedaan. Maar dat was meer omdat Harry de Eendendokter in de schuur er tegenover helemaal gek werd van het tandartsboor-geluid van de dremel :lol:

En ja, dat was ook een swap van 155/70/13 naar 165/65/14
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Bas_S
AX Master
AX Master

Post by Bas_S »

Torenkrikje in de wielkast zetten misschien een idee? Ik denk dat je zo ook wel een paar mm extra kan krijgen.
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply