Ik heb hier nog een setje 165mm winterrubber liggen met nette witte 14" velgen en die wil ik er graag onder hebben. Ik weet echter zeker dat dat achteraan gaat aanlopen bij inveren (vorig jaar heb ik ze gedurende 2 rondjes Uithoorn eronder gehad).
Wat is de handigste manier om ze te laten passen in m'n (nog) rechte wielkasten achter? Liefst zonder dat ik een Dremel nodig heb, want die heb ik niet
De band is 165 en dus net 10mm te breed. De zijkant van de band loopt aan op dat randje...
Misschien toch maar een dremel kopen inderdaad maar misschien heeft iemand hier minder kapitaalintensieve tips
Naar buiten wippen ziet er niet uit. Naar binnen wippen is echter nu ik erover nadenk w?l een optie, want zodra (als ooit...) de skirts af zijn zaag ik dat stuk plaat er waarschijnlijk toch uit...
Maarrem wat is de handigste manier om die randjes een stukje naar binnen te buigen?
Als je echt wil weten dan moet je even een PBtje naar Citrosan sturen, hij heeft het laatst gedaan voor Citrosanfan en dat ziet er echt heel mooie uit ! Zie foto van Citrosan ( wie is wie).
Mooier kan je het bijna niet krijgen, misschien vanuit de fabriek !!!!!
HAHAHA wie kan zich sjefske nog herinneren in de rooie tge met gele skirts. Heeft er iemand nog foto's 195 breed is ook goed pas te maken
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Ik heb altijd gedacht dat tot en met 165 paste op een AX met rechte wielkasten.
Zit het probbleem niet in een verkeerde ET waarde?
Als ik bij onze beide AX'n met rechte wielkasten kijk met banden 155/70R13 is er veel meer speling dan 10 mm, dus zou je denken dat 165 ook zou moeten kunnen.
Heb je enig idee wat de ET waarde van de standaard AX velgen en wat het is van de velgen met je winterbanden?
Ze zitten op standaard AX 14"-ers. Het loopt alleen aan bij inveren, ik dacht eerst ook dat het net ging, maar bij hard-door-de-bocht en inveren hoor ik schraap-piep en dat geluid hoort rubber niet te maken...
Bedoelen jullie met uitbuigen trouwens "aan het achterscherm gaan hangen en 'm een stuk naar buiten trekken"? Dat zou ik idd ook nog kunnen proberen als jullie zeggen dat dat niet er niet verschrikkelijk uitziet...
Ik heb dat randje gewoon met de slijpschijf gedaan. Maar dat was meer omdat Harry de Eendendokter in de schuur er tegenover helemaal gek werd van het tandartsboor-geluid van de dremel
En ja, dat was ook een swap van 155/70/13 naar 165/65/14
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage