Maarten G stelt zich even voor

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Maarten G
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SunNov19, 2006 11:27:31 PM
Location: Amstelveen
Contact:

Maarten G stelt zich even voor

Post by Maarten G »

Een goede avond 8)

Ik zal even kort wat over mezelf vertellen, en uitleggen hoe ik hier ben gekomen.
Ik ben Maarten, 17 jaar en ik kom uit Amstelveen, aan de rand van Amsterdam. Ik heb vanwege mijn leeftijd nog geen rijbewijs of auto, maar omdat ik volgend jaar 18 word ben ik wel op zoek. Aangezien mijn vader niet minder dan 9 Citro?ns heeft gehad (5x 2CV, 2x Visa, ZX, en nu C4) ben ik opgegroeid met Citroën en gaat mijn voorkeur als eerste auto daar ook naar. In het speciaal de AX, omdat dat een betaalbaar, licht en toch goed ogend model is. Daar komt nog bij dat ik op een ander forum ook het advies voor een AX heb gehad en daarbij de link van deze site. Ik heb me hier aangemeld om wat informatie te vinden over de kosten van het kopen van een auto op je 18e en waar je op moet letten bij aankoop van een AX. Het is niet zeker dat het een AX wordt, maar voor mij is het wel de meest voor de hand liggende keuze.
Verder interesseer ik me ook voor andere merken auto's, met name de exclusieve merken. Ik hoop later ooit een Porsche 944 of Opel Speedster als hobby-auto te hebben, naast een auto voor dagelijks gebruik, uiteraard een Citroën. Maar dat zijn zaken voor later, ik wil de lat niet te hoog leggen voor een eerste auto :P

Gr. Maarten
Maarten.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Welkom bij de gezelligste club van nederland,

en al een idee wat voor type en uitvoering van de ax je voor wilt gaan kijken? en voorkeur van de kleur?

zijn al van die simpele dingen om is lekker over na te denken.

:)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Hey Maarten,

Welkom hier en join the gang. Ik begon op mijn 17de (alweer 4 jaar terug) ook als eerste met een AX. Daar heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van gehad. het handige van onze autootjes is dat ze in onderhoud ook erg betaalbaar zijn en dus leuk om te rijden als je nog op school zit.

Mijn vader werkte vroeger bij de Citroën dealer en het is mij dus ook letterlijk met de paplepel ingegoten.

Tip: Begin met een AXje GT en je zult er nooit spijt van hebben. Je houdt al je maten met hun golfjes gti of astra gsi bij :wink:
Freude am Fahren.

Maarten G
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SunNov19, 2006 11:27:31 PM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Maarten G »

Bedankt :)
Over de uitvoering etc. kan ik nog weinig zeggen, maar ik heb gehoord dat het onderstel van de wat recentere (kan ik zeggen type II?) AX'en beter is dan dat van de oudere. Bovendien vind ik een type II net wat mooier ogen. Maar verder heb ik weinig eisen qua kleur of motor, met een leuke Citroën die me van A naar B brengt ben ik dik tevreden!

@arnie Ook bedankt, ik hou het in m'n achterhoofd :wink:
Maarten.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier.

Je hebt iig wel een hele gezellige autoclub gevonden ;)

Ik zou zeggen; volg het forum een paar maanden en snuffel lekker rond. Over de verschillende types AX staat genoeg geschreven. Maar als je het forum een tijdje volgt krijg je ook wel enigzins een beeld over de voor en nadelen van verschillende types.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

welkom

Post by MrBBQ »

Hallo Maarten,

Welkom bij de gezelligste club van Nedeland.
Als je eemaal besmet raakt aan het Ax virus, dan wil je echt niks anders meer. Ben zelf 37 lengte jong en sinds een half jaar lid en ben mijn ax lekker aan het verbouwen!

gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

thommes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunFeb13, 2005 10:05:17 PM
Contact:

Post by thommes »

Welkom hier Maarten. succes met je zoektocht. Wanneer begin je aan je rijbewijs?


thommes
**Stay Tuned**
Image
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Welkom!, een porche944 is een coole auto en bereikbaar ook, ik heb er over zitten denken maar als dagelijkste auto een beetje te onderhoudsgevoelig.

Een Ax is echter een zeer goede beginnersauto!.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Welkom bij de club en succes met het zoeken naar een ax-je.
Je kan het beste goed nadenken wat voor eisen je hebt, dan kan je in 1 keer een ax kopen zonder dat je na een half jaar al wat anders wilt.
Het leukste is natuurlijk een kale 1.0 kopen en die helemaal aan je wensen aanpassen. :wink:

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Welkom Maarten bij de leukste club van de BeNeLux, onze zoon net als jij nog geen 18 jaar maar al behoorlijk besmet met het Citroen virus en ook al in het bezit van een witte AX Plaisir.

Bekijk z'n site maar eens, en doe er je voordeel mee met betrekking tot het maken van een keuze.

Zie de site van MBa@NL

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Welkom bij de club. :)
Goede keus om met een AX te beginnen. Zo ben ik ook begonnen. :lol:
Je hebt iig tijd genoeg om je te ori?nteren. Het zoeken naar een AX die bij je past is al heel leuk werk.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Welkom bij de club!

Ik denk dat je een verstandige keus maakt!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Sjaantjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 157
Joined: SunMar19, 2006 8:57:47 PM
Location: Uithoorn

Post by Sjaantjuh »

welkom! :D
106 GTI

Maarten G
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: SunNov19, 2006 11:27:31 PM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Maarten G »

Nogmaals bedankt voor de reacties :)

Mijn rijbewijs hoop ik in 2007 nog te halen; begin September ben ik jarig. Dat is dus wel in een gunstig geval, want de rijlessen kunnen ook opeens wat lastiger uitvallen. Maar na het rijbewijs wil ik wel direct aan een auto beginnen 8)
Maarten.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Welkom :D

Jij bent die gozer van fok! :P
Altijd meer PK's dan jou!

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Hej welkom bij de club, een tip, lekker rustig zoeken en desnoods koop je er een voor dat je je rijbewijs al hebt.
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Welkom! Ikzelf ben 18 en bezig met mijn rijbewijs (binnenkort voor de 2e keer op!) maar ook zeker besmet met het Citroen (met name AX) virus. Dit komt ook omdat we thuis altijd een Citroen hebben gehad (BX 2x en een Xantia). Ik ben zelf ook druk aan het zoeken naar een auto. Gewoon rustig aan zoeken en er is altijd wel wat te vinden!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

Post Reply