Hey ik ben weer ff online. Ben druk met studie en werkzoeken.
Ik heb een probleem met mijn rode ax. Hij loopt niet zo goed. Als hij een koude start heeft gehad en ik geef gas om weg te rijden slaat hij vaak weer net zo hard af. Op de weg houdt hij in en hij heeft met zekere regelmaat de hik. Nou dacht ik in eerste instantie aan het brandstoffilter.
Maar nu vanavond was ik de vloeistoffen aan het checken en moest ik koelvloeistof met minimaal een halve liter bijvullen. Is dit normaal? Voor zover ik weet lekt hij geen koelvloeistof, maar het reservoir was bijna leeg. Je kon van bovenaf geen vloeistof meer zien.
Kunnen deze problemen met elkaar te maken hebben?
afslaan, hikken en sputteren en laag koelvloeistofniveau
Moderators: denny, vtspower, webmasters
afslaan, hikken en sputteren en laag koelvloeistofniveau
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
koelvloeistofniveau hoef je je geen zorgen over te maken. Dat is normaal. Qua hikken en stotteren probeer een een flesje injectiereiniger op een halve tank.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
haha Joost wordt nu al overtroffen door zn zoon. Water zet uit als het warm wordt dus op het moment dat je koelwater warm wordt moet het ergens naar uit kunnen zetten. De druk wordt dus hoger. Als je hele koelsysteem vol water zit dan kan het nergens heen en gaat het door de overdruk heen. Dit zit ingebouwd in de vuldop van je radiateur
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
goed juist, een oud topic ophalen
(en, oud??)
als je 't helemaal goed wilt doen moet je je ontluchtingsdingen open draaien, motor aan en dan bijvullen
als er bij zo'n ontluchtingsnippel uit stroomt moet je em dicht draaien
bijvullen tot je het water kunt zien in daar waar je het erin gooit.
als er te veel in zit is het ook niet erg hoor, er bouwt wel druk op, maar water kan ook gewoon weg door je overdruk ventiel.
wil je dat perse niet kun je em nog later draaien met dop open, dan loopt ie over als het zo ver is.
MAAR
als ie knippert lijkt me dat je sensor niet goed zit.
of anders is het nivo net aan, dan kun je met een klein scheutje het verschil al bekijken (als dat het oplost wel daarna goed bijvullen he)
(en, oud??)
als je 't helemaal goed wilt doen moet je je ontluchtingsdingen open draaien, motor aan en dan bijvullen
als er bij zo'n ontluchtingsnippel uit stroomt moet je em dicht draaien
bijvullen tot je het water kunt zien in daar waar je het erin gooit.
als er te veel in zit is het ook niet erg hoor, er bouwt wel druk op, maar water kan ook gewoon weg door je overdruk ventiel.
wil je dat perse niet kun je em nog later draaien met dop open, dan loopt ie over als het zo ver is.
MAAR
als ie knippert lijkt me dat je sensor niet goed zit.
of anders is het nivo net aan, dan kun je met een klein scheutje het verschil al bekijken (als dat het oplost wel daarna goed bijvullen he)
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
Ik vond de temperatuur ook wel snel oplopen, zeker nadat ik snelweg heb gereden en dan stil ga staan. Maar een collega van mij rijdt een Peugeot 205CTi en hij heeft ook dat probleem. Temp komt niet boven de 100 uit, meestal blijft ie er net iets onder hangen, radiateur is ook klein natuurlijk dus ach... Maar beetje vloeistof erbij kan dan wonderen doen