Volgens mij... al weet ik dat niet zeker... komt de zuiger van een 1.4 al bijna standaard op gelijke hoogte als het blok... dus langere drijfstangen is dan geen optie Easy om je compressie te verhogen is gewoon je kop vlakken
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Bij het blok wat ik nu heb komt de zuiger tot 1.5 mm onder de rand van de cilinderbus, de dish in de zuiger is ongeveer 1mm.
Als er een langere drijfstang zou zijn, dan kun je de disch van de zuiger afdraaien en een vlake zuiger maken. en de compressie omhoog brengen.
Ik wil naar een compressie verhouding van 12
Nog even een toe voeging op eerdere posting, om een compressie verhouding van 12-1 te krijgen is denk ik niet mogelijk met alleen het afvlakken van de kop.
Volgens mij moet je ongeveer 2mm van het blok halen om dit te berijken.
Heeft iemand meer gegevens wat je compressie verhouding wordt als je b.v. 1 mm van de kop haalt
Dan zou ik eerder het blok laten vlakken Kan je hem gelijk maken met de zuiger.
Als je ok nog een andere nokkenas wilt gaan gebruiken, zou ik goed opletten naar de klepopening in het BDP.
Daar heb ik al eens een stukje over geschreven
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
zou je misschien niet het makkelijkst een ax sport kop op het 1.4 onderblok kunnen zetten met de ax GT carburateur?
dat valt ook niet op, en de zelfde motorcode
Klopt, de auto moet standaard blijven maar iedereen zoek naar de grens.
En ik dacht misschien is het mogelijk om op deze manier het vermogen te optimaliseren.