Lengte van de drijfstang

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Folkert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
Location: sneek
Contact:

Lengte van de drijfstang

Post by Folkert »

Wie weet de afmetingen van ax drijfstangen. misschien is het mogelijk om een drijfstang te wisselen om de compressie omhoog te krijgen.

B.V. een drijfstang van een 1.1 in een 1.4

maar dan moet de kruk en zuigerpen diameter gelijk zijn van beide modelen. En de drijfstang natuurlijk langer.

op de internetsite zijn enkele foto's toegevoegd van het autocross project, we zijn nu met de opbouw van het blok bezig. en zijn zoekende naar pk's :)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Volgens mij... al weet ik dat niet zeker... komt de zuiger van een 1.4 al bijna standaard op gelijke hoogte als het blok... dus langere drijfstangen is dan geen optie ;) Easy om je compressie te verhogen is gewoon je kop vlakken ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Folkert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
Location: sneek
Contact:

compressie verhouding

Post by Folkert »

Bij het blok wat ik nu heb komt de zuiger tot 1.5 mm onder de rand van de cilinderbus, de dish in de zuiger is ongeveer 1mm.

Als er een langere drijfstang zou zijn, dan kun je de disch van de zuiger afdraaien en een vlake zuiger maken. en de compressie omhoog brengen.
Ik wil naar een compressie verhouding van 12

Folkert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
Location: sneek
Contact:

Post by Folkert »

Nog even een toe voeging op eerdere posting, om een compressie verhouding van 12-1 te krijgen is denk ik niet mogelijk met alleen het afvlakken van de kop.
Volgens mij moet je ongeveer 2mm van het blok halen om dit te berijken.

Heeft iemand meer gegevens wat je compressie verhouding wordt als je b.v. 1 mm van de kop haalt

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Dan zou ik eerder het blok laten vlakken ;) Kan je hem gelijk maken met de zuiger.
Als je ok nog een andere nokkenas wilt gaan gebruiken, zou ik goed opletten naar de klepopening in het BDP.

Daar heb ik al eens een stukje over geschreven ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

zou je misschien niet het makkelijkst een ax sport kop op het 1.4 onderblok kunnen zetten met de ax GT carburateur?
dat valt ook niet op, en de zelfde motorcode

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Waarom een sportkop? :|
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

omdat het blok origineel moet blijven/ lijken.
en hij een GT carb heeft

Folkert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
Location: sneek
Contact:

Post by Folkert »

Klopt, de auto moet standaard blijven maar iedereen zoek naar de grens.
En ik dacht misschien is het mogelijk om op deze manier het vermogen te optimaliseren.

En nog steeds opzoek naar een GT bak

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

en webers mag ook niet zeker?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

Folkert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 55
Joined: TueMay09, 2006 11:42:34 AM
Location: sneek
Contact:

Post by Folkert »

De regels zijn globaal

max 1600 cc.
geen injectie maar carb.
max 2 kleppen per cilinder.
15 jaar en ouder.
kop vlakken mag maar geen tuning.

Je ziet dan ook veel VW sirocco en Opel kadet, Fiat ritmo, en ik wou met iets nieuws komen. en op papier moet een ax GT redelijk competatief zijn.

Post Reply