Lengte van de drijfstang
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
Lengte van de drijfstang
Wie weet de afmetingen van ax drijfstangen. misschien is het mogelijk om een drijfstang te wisselen om de compressie omhoog te krijgen.
B.V. een drijfstang van een 1.1 in een 1.4
maar dan moet de kruk en zuigerpen diameter gelijk zijn van beide modelen. En de drijfstang natuurlijk langer.
op de internetsite zijn enkele foto's toegevoegd van het autocross project, we zijn nu met de opbouw van het blok bezig. en zijn zoekende naar pk's
B.V. een drijfstang van een 1.1 in een 1.4
maar dan moet de kruk en zuigerpen diameter gelijk zijn van beide modelen. En de drijfstang natuurlijk langer.
op de internetsite zijn enkele foto's toegevoegd van het autocross project, we zijn nu met de opbouw van het blok bezig. en zijn zoekende naar pk's
-
compressie verhouding
Bij het blok wat ik nu heb komt de zuiger tot 1.5 mm onder de rand van de cilinderbus, de dish in de zuiger is ongeveer 1mm.
Als er een langere drijfstang zou zijn, dan kun je de disch van de zuiger afdraaien en een vlake zuiger maken. en de compressie omhoog brengen.
Ik wil naar een compressie verhouding van 12
Als er een langere drijfstang zou zijn, dan kun je de disch van de zuiger afdraaien en een vlake zuiger maken. en de compressie omhoog brengen.
Ik wil naar een compressie verhouding van 12
-
Nog even een toe voeging op eerdere posting, om een compressie verhouding van 12-1 te krijgen is denk ik niet mogelijk met alleen het afvlakken van de kop.
Volgens mij moet je ongeveer 2mm van het blok halen om dit te berijken.
Heeft iemand meer gegevens wat je compressie verhouding wordt als je b.v. 1 mm van de kop haalt
Volgens mij moet je ongeveer 2mm van het blok halen om dit te berijken.
Heeft iemand meer gegevens wat je compressie verhouding wordt als je b.v. 1 mm van de kop haalt
Dan zou ik eerder het blok laten vlakken Kan je hem gelijk maken met de zuiger.
Als je ok nog een andere nokkenas wilt gaan gebruiken, zou ik goed opletten naar de klepopening in het BDP.
Daar heb ik al eens een stukje over geschreven
Als je ok nog een andere nokkenas wilt gaan gebruiken, zou ik goed opletten naar de klepopening in het BDP.
Daar heb ik al eens een stukje over geschreven
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
-
- AX liefhebber
-
- AX liefhebber