Nieuw hier...

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

niet aftapen, gaat juist roesten omdat er water blijft opliggen en nu niet, beste is het in te spuiten met olie of wat dan ook en later een plaatje op te lassen,

Sjabba
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 81
Joined: WedOct11, 2006 6:13:40 PM
Location: Middelburg

Post by Sjabba »

Distributieriem, spanrol en waterpomp inmiddels (laten) vervangen. ECU reset en de moter met injectiereiniger gespoeld. Loopt een stuk strakker nu.

Deze week komt er een nieuw setje schakelstangetjes binnen en dan gaan we de speling op de versnellingspook verhelpen.

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Welkom hiero, veel plezier hier, en zo te lezen heb je het een en ander er alweer aangedaan...
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

Sjabba
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 81
Joined: WedOct11, 2006 6:13:40 PM
Location: Middelburg

Post by Sjabba »

In de tussentijd ene vaage storing gehad. Knipperlicht ana en radio uit, daarna heel de auto uit, niet te starten, daarna wel te starten. Spanning op de accu gemeten met draaiende moter en aangezien het geen massa probleem was dus helaas de dynamo (de accu is nog bijna nieuw). Dus de dynoma laten reviseren. Probleempje opgelost.

Schakelsstangetje komen er waarschijnlijk pas komend weekend onder. Ondertussen ook nog nieuwe mistlampjes gekocht op het forum, die kunnen er dan ook meteen onder.

Sjabba
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 81
Joined: WedOct11, 2006 6:13:40 PM
Location: Middelburg

Post by Sjabba »

Zo, nieuwe schakelstangetjes eronder laten zetten en af laten stellen. Hij schakelt super netjes nu, lijkt wel een nieuwe versnellingsbak!! Ook meteen 2 benzineslangetjes laten vervangen, waren een beetje poreus en hij was er toch mee bezig.

Als het nu een keer lekker weer is ga ik de nieuwe mistlampen aansluiten en mijn opendak nog een keer schoonmaken en inspuiten met siliconen, het rubber is wat groen hier en daar. Maar voorlopig heb ik weinig vrije tijd helaas....

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sjabba wrote:Zo, nieuwe schakelstangetjes eronder laten zetten en af laten stellen. Hij schakelt super netjes nu, lijkt wel een nieuwe versnellingsbak!! Ook meteen 2 benzineslangetjes laten vervangen, waren een beetje poreus en hij was er toch mee bezig.

Als het nu een keer lekker weer is ga ik de nieuwe mistlampen aansluiten en mijn opendak nog een keer schoonmaken en inspuiten met siliconen, het rubber is wat groen hier en daar. Maar voorlopig heb ik weinig vrije tijd helaas....


Wat kostte die schakelstangen? Ik wil ze ook vervangen!
Freude am Fahren.

Sjabba
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 81
Joined: WedOct11, 2006 6:13:40 PM
Location: Middelburg

Post by Sjabba »

Ik was iets van 65,- totaal kwijt. Ik heb er 2 laten vervangen, de 3e was nog helemaal goed, de middelste eigelijk ook wel maar toch ietsje minder en de onderste was zwaar versleten. Is misschien wel zelf te doen maar gezien de tijd die ik de laatste dagen heb en aangezien het best een prutswerkje kan zijn heb ik het laten doen.

Echt een aanrader als hij niet meer netjes schakelt.

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

hey mede zeeuw welkom bij de ax club je bent niet de enige active ax zeeuw hier hoor we hebben ook q01z - DuFF - edwin - en ikke en ik vergeet er vast een paar :o
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

Sjabba
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 81
Joined: WedOct11, 2006 6:13:40 PM
Location: Middelburg

Post by Sjabba »

Danje, ik heb Duff al eens gezien, kocht ik een setje matten van hem. Ik ben overigens niet zo meeting gericht, heb te weinig tijd helaas. Hier op het forum ben ik wel vaker te vinden, kan meestal wel een paar minuten vinden om te posten.

Post Reply