Mijn auto is natuurlijk nu 4 cm APEX verlaagd, en ben van 13" naar 14" gegaan, met bredere banden. Nu hoor ik veel over uitlijnen enzo, maar is dit altijd nodig na deze acties?
Want de waardes veranderen volgens mij wel nadat de veerpoten los zijn geweest?
Als ie trekt gewoon direct laten uitlijnen, anders is het zonde van je banden. Eigenlijk na verlagen zou ik altijd direct uitlijnen. Scheef afslijten kan best heel hard gaan en als je banden zijn ingesleten en je gaat dan uitlijnen blijft ie trekken omdat je banden dan al scheef zijn
na verlagen moet je altijd laten uitlijnen want je sporing is anders. Je hebt kans dat het nog goed zit maar dan hoef je meestal ook minder te betalen. Als ie recht rijdt als je je stuur loslaat zegt dat niet dat ie niet hoeft te worden uitgelijnd.
dat is niet waar, want aan de sporing is helemaal niks veranderd. Want de stuurkogels zijn niet verdraaid op het uiteinde van het stuurhuis. En die bepaalt de afstelling...
Doordat de veerpoten los zijn gewees.. is altijd de sporing veranderd. Je zet alles niet 100% op hetzelfde punt vast.
Ook staan veerpoten "scheef" onder de auto, waardoor als je hem verlaagd, ook de stuurstangen op je veerpoten op een andere hoogte , dus andere afstelling vast komen.
Uitlijnen dus
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Pixels66 wrote:dat is niet waar, want aan de sporing is helemaal niks veranderd. Want de stuurkogels zijn niet verdraaid op het uiteinde van het stuurhuis. En die bepaalt de afstelling...
Zo simpel werkt het niet. Als jeverlaagt komen je stuurstangen in een andere stand te staan. Dit heeft ook zijn effect op de stand van de wielen. Uitlijnen is zeker nodig.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Achter valt er niets uit te lijnen. Alleen met een hele grote zware hamer.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Pixels66 wrote:woensdag wordtie gedaan, maar alleen voor, achter lijkt me niet nodig toch? daar is alleen de torsiestaaf versteld...
Nou, als het achter ook nodig is, dan heb je een probleem. Daar valt namelijk helemaal niks te verstellen. Achterwielen zouden dus gewoon goed moeten staan.
Ik weet wel dat er in de AX Cup geintjes werden uitgehaald. Achteras buigen in een pers, zodat de achterwielen wat negatief camber kregen.