Meer dan 4cm verlagen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
RichardRR
prof AX driver
prof AX driver

Meer dan 4cm verlagen

Post by RichardRR »

He daar;

Ik heb een vraag. M'n AX is nu rondom verlaagd; ongeveer 4cm(verlagingsveren).

Ik wil em nu nog lager/stijver hebben. Gele koni's en andere dempers zijn te krijgen voor de AX, alleen blijft ie dan nog steeds op 4cm..

Hoe krijg je em dus dieper, zijn er verlagingsveren van 6cm? of moet je echt naar een schroefset.. Sets met dempers en veren zijn ook allemaal 4cm....

Op welke manier is de AX dus nog lager te leggen...?
Ax is back

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Het levensgevaarlijke slijpwerk,........ of gewicht......

Ik heb wel eens een 4 cm veertje gehad die de ax een cm of 7 liet zakken, ik weet helaas het merk niet meer......... was ook superhard.....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

MrBBQ
AX Master
AX Master

verlagen

Post by MrBBQ »

Hallo,

Mischien kan je het bij Biesheuvel autosport opvragen of zij veren of schroefsetjes hebben die meer als 4 cm verlaagd kan worden!

Gr Mr. Dean.

p.s. afzagen van veren zou ik niet doen, niet betrouwbaar !!!!!
Saxo style is sexy style....

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

merwede springs op maat veren bestellen. lager als 4 cm zijn koni schokdempers of andere sportieve dempers bijna een must!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Daan »

ook kan je (maar is net als slijpwerk niet helemaal de manier..) blokjes onder je auto zetten hoe hoog je hem wil hebben en dan de veren rood heet stoken.. dan zakt ie in tot ie op de blokken zit. rustig laten afkoelen en dan staat ie een stuk lager.. gr D
Image
1.1carb 4-bak:)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Grindtegels? op marktplaats kan je wel ergens 'n gratis partijtje ophalen. Gooi er 'n paar in je achterbak, en een paar onder de motorkap!

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

Daan wrote:ook kan je (maar is net als slijpwerk niet helemaal de manier..) blokjes onder je auto zetten hoe hoog je hem wil hebben en dan de veren rood heet stoken.. dan zakt ie in tot ie op de blokken zit. rustig laten afkoelen en dan staat ie een stuk lager.. gr D

en dan is alle stevigheid en flexibiliteit van het metaal ook weg. Tenzij je dood wil doe je dit dus niet
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

denny wrote:
Daan wrote:ook kan je (maar is net als slijpwerk niet helemaal de manier..) blokjes onder je auto zetten hoe hoog je hem wil hebben en dan de veren rood heet stoken.. dan zakt ie in tot ie op de blokken zit. rustig laten afkoelen en dan staat ie een stuk lager.. gr D

en dan is alle stevigheid en flexibiliteit van het metaal ook weg. Tenzij je dood wil doe je dit dus niet

precies. En trouwens je hebt ook veren voor 6 cm. Beetje zoeken
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

willemax
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by willemax »

inderdaad nooit verenstaal heetstoken, daardoor varanderen de eigenschappen van het metaal. is echt levensgevaarlijk.

Ik had mijn vorige AX 10 cm lager aan de voorkant. Dit heb ik gedaan door 4cm verlagingveren te halveren.

Het probleem van verder verlagen dan 4 cm, is dat de schokdempers aan hun einde zitten bij ver inveren (tegen de aanslag).

Ik heb mijn schokdempers laten inkorten, (op een draaibank)

Op die manier werkt de schokdemper in hetzelfde ''gebied'' als voorheen.

Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Cuppootjes vinden!!
Die van Citrosan is maximaal verlaagd met achter Koni geel en voor cupveerpoten met roze veren (uiteraard wel zwart gespoten)
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Post Reply