He daar;
Ik heb een vraag. M'n AX is nu rondom verlaagd; ongeveer 4cm(verlagingsveren).
Ik wil em nu nog lager/stijver hebben. Gele koni's en andere dempers zijn te krijgen voor de AX, alleen blijft ie dan nog steeds op 4cm..
Hoe krijg je em dus dieper, zijn er verlagingsveren van 6cm? of moet je echt naar een schroefset.. Sets met dempers en veren zijn ook allemaal 4cm....
Op welke manier is de AX dus nog lager te leggen...?
Meer dan 4cm verlagen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Meer dan 4cm verlagen
Ax is back
-
- AX Master
verlagen
Hallo,
Mischien kan je het bij Biesheuvel autosport opvragen of zij veren of schroefsetjes hebben die meer als 4 cm verlaagd kan worden!
Gr Mr. Dean.
p.s. afzagen van veren zou ik niet doen, niet betrouwbaar !!!!!
Mischien kan je het bij Biesheuvel autosport opvragen of zij veren of schroefsetjes hebben die meer als 4 cm verlaagd kan worden!
Gr Mr. Dean.
p.s. afzagen van veren zou ik niet doen, niet betrouwbaar !!!!!
Saxo style is sexy style....
Daan wrote:ook kan je (maar is net als slijpwerk niet helemaal de manier..) blokjes onder je auto zetten hoe hoog je hem wil hebben en dan de veren rood heet stoken.. dan zakt ie in tot ie op de blokken zit. rustig laten afkoelen en dan staat ie een stuk lager.. gr D
en dan is alle stevigheid en flexibiliteit van het metaal ook weg. Tenzij je dood wil doe je dit dus niet
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny wrote:Daan wrote:ook kan je (maar is net als slijpwerk niet helemaal de manier..) blokjes onder je auto zetten hoe hoog je hem wil hebben en dan de veren rood heet stoken.. dan zakt ie in tot ie op de blokken zit. rustig laten afkoelen en dan staat ie een stuk lager.. gr D
en dan is alle stevigheid en flexibiliteit van het metaal ook weg. Tenzij je dood wil doe je dit dus niet
precies. En trouwens je hebt ook veren voor 6 cm. Beetje zoeken
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
inderdaad nooit verenstaal heetstoken, daardoor varanderen de eigenschappen van het metaal. is echt levensgevaarlijk.
Ik had mijn vorige AX 10 cm lager aan de voorkant. Dit heb ik gedaan door 4cm verlagingveren te halveren.
Het probleem van verder verlagen dan 4 cm, is dat de schokdempers aan hun einde zitten bij ver inveren (tegen de aanslag).
Ik heb mijn schokdempers laten inkorten, (op een draaibank)
Op die manier werkt de schokdemper in hetzelfde ''gebied'' als voorheen.
Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.
Ik had mijn vorige AX 10 cm lager aan de voorkant. Dit heb ik gedaan door 4cm verlagingveren te halveren.
Het probleem van verder verlagen dan 4 cm, is dat de schokdempers aan hun einde zitten bij ver inveren (tegen de aanslag).
Ik heb mijn schokdempers laten inkorten, (op een draaibank)
Op die manier werkt de schokdemper in hetzelfde ''gebied'' als voorheen.
Maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.