Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Was eigenlijk (nog) niet de bedoeling maar er ligt nu ook een subje klaar (kon hem goedkoop overnemen)
Mb quart refence rwe304 12", leuk sq subje.
Mb quart refence rwe304 12", leuk sq subje.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:48:34 PM, edited 1 time in total.
Gisteren de auto flink gewassen en even een plaatje geschoten van het ding
,
En van het dashje had ik nog niks in het footboek:
Verder vandaag de furio weer teruggehaald aangezien woendag het onderstel eronderuit gaat.

En van het dashje had ik nog niks in het footboek:
Verder vandaag de furio weer teruggehaald aangezien woendag het onderstel eronderuit gaat.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:48:52 PM, edited 1 time in total.
Jottem!
de furio heeft nu voor vier gaatjes en de remmen/dempers van een 106 gti/saxo 16v
Het past...... min of meer, plaklood moest eraf en de speling tussen het wiel en de klauw is ongv 1.5 a 2 mm. zijn dus exact dezelfde remmen als die van de 106 gti... alleen dan op 200 kilo minder
de rest van de foto's zal ik eerdaags wel eff plaatsen.
volgende stap is de achteras en ik wacht nog steeds op 2 veertjes van OMP.
de furio heeft nu voor vier gaatjes en de remmen/dempers van een 106 gti/saxo 16v
Het past...... min of meer, plaklood moest eraf en de speling tussen het wiel en de klauw is ongv 1.5 a 2 mm. zijn dus exact dezelfde remmen als die van de 106 gti... alleen dan op 200 kilo minder

de rest van de foto's zal ik eerdaags wel eff plaatsen.
volgende stap is de achteras en ik wacht nog steeds op 2 veertjes van OMP.
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 499
- Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
- Location: 040-079-073
Nee dit is geen slechte fotoshop dit is helaas een echte foto.
Afgelopen maandag moest even wat halen bij de pomp en ik had zelf weinig zin om te rijden (net terug uit werk en ik was al vrij moe)
dus ik vroeg aan mijn broertje of hij eff mee wou voor de gezelligheid enz en ik liet hem dus rijden.Toen we echter bij een flauwe bocht eruit met +- 55 km/h (60 is de max snelheid)kwamen begon de achterkant van de auto te glijden, ik riep nog: wat gebeurd er? en voor ik het wist lag de auto compleet dwars op de weg en klapte tegen een boom, stuiterde weg en kwam tegen een 2e boom tot stilstand.
Een aantal minuten later was de politie terplaatse en werden wij bijde met een ambulance afgevoerd (hulde voor bijde trouwens welke zeer behulpzaam waren), ik had gelukkig helemaal niks, mijn broertje had een beetje last van zijn nek, alles bleek mee te vallen en waren we rond 22:00 uur weer thuis.Wat het nu is geweest weet niemand, er is iemand die wat gehoord heeft maar meer ook niet. ik vermoed zelf dat er mischien olie e.d op de weg lag of dat op een of andere manier de achterwielen zijn gaan blokkeren, mijn broertje kan zich niet alles nog herinneren en een black-out kan ook tot een mogenlijkheid horen. De politie heeft nog een klein onderzoek vericht, aan de sporen was te zien dat het met +- 60 km/h gebeurd was, aan de auto waren volgens hun geen technischie mankamenten te vinden.
Gelukkig is er niemand gewond geraakt maar hetzelfde geld echter niet voor de furio ik heb al behoorlijk wat tijd in de auto gestoken en het is nu allemaal voor niks geweest op een of andere manier zit hij mij niet echt mee na ook het verhaal met de mr2

weer foutgaat. Maargoed blijkbaar moet je met dit soort dingen rekening houden. Al met al ben ik enorm geschrokken, en juist omdat we dit niet verwachte konden we er niks tegen doen en als je nagaat dat ik daaruit ben uitgestapt met letterlijk op 1 heel klein schrammetje op mij arm na mag ik van enorme geluk spreken.
De deur is compleet naar binnen gekomen, je kan het nu moeilijk zien maar de vloer is gewoon als een papiertje dubbelgevouwen, ik had overgens niks
mijn benen zaten wel klem, door 1 voet eerst en de andere eruit te halen kon ik loskomen, geen schrammetje niks overgens ik mag ook echt spreken van geluk.
hier kan je goed zien wat voor de schade het eerste boompje heeft aangericht, het voorscherm is als een sinaasappel eraf gepelt verder is de ecu als een chipszakje geplet.
Aan bijde kanten is de vloer naar binnen gebogen bijde stoelen zijn dan ook compleet krom, echter heeft de steun die ze geven er wel voor gezorgt dat
we bleven zitten waar het hoorde: in de stoel.
Natuurlijk blijf ik positief en ondanks dat de ecu compleet geplet was door het boompje probeer ik te kijken of het blokje nog leeft, ik geef overgens geen gas, geeft wel aan dat de ecu behoorlijk aan gort is.
http://www.youtube.com/v/lj5vBfPfDbg
In het grote vierkantje chipje naast de epprom zit ook een scheur, wonder dat het ding uberhaupt nog loopt.
Ik wil hierbij afsluiten dat ik mensen aanraad echt voorzichtig te doen, dit soort dingen zijn helaas niet te voorkomen ook als je niet hard rijd.
Last edited by Drake on ThuSep28, 2006 10:49:12 PM, edited 1 time in total.