Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Was eigenlijk (nog) niet de bedoeling maar er ligt nu ook een subje klaar (kon hem goedkoop overnemen)


Mb quart refence rwe304 12", leuk sq subje.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:48:34 PM, edited 1 time in total.

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

dat ziet er goed uit!
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ow maar dat is alleen maar beter :P

hoe eerder je vervanging hebt en je audio compleet is, hoe beter,

want dan kun je is ff naar zeeland komen
Image
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

hehe das goed :wink: , mischien kom ik zondag maar dat laat ik nog even weten

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Mooi subje hoor, je gaat nu zeker voor SQ inplaats van SPL/SQ :D
Ron de vries had ook nog een MB Quart subje in de aanbieding maar dat is niet deze zeker???
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Dat was een goedkopere serie (overgens is dat voor die 60 tientjes een hele goede sub), dit is een duurdere serie met de rand verkeerdom, ik heb hem overgens 2ehands gekocht. De opbouw van het ding is vreemd maar hij schijnt erg goed te klinken.
En inderdaad het word nu compleet sq

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Gisteren de auto flink gewassen en even een plaatje geschoten van het ding 8),

Image


En van het dashje had ik nog niks in het footboek:
Image

Verder vandaag de furio weer teruggehaald aangezien woendag het onderstel eronderuit gaat.
Last edited by Drake on TueJan22, 2008 12:48:52 PM, edited 1 time in total.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Jottem!
Image
de furio heeft nu voor vier gaatjes en de remmen/dempers van een 106 gti/saxo 16v

Het past...... min of meer, plaklood moest eraf en de speling tussen het wiel en de klauw is ongv 1.5 a 2 mm. zijn dus exact dezelfde remmen als die van de 106 gti... alleen dan op 200 kilo minder :lol:

de rest van de foto's zal ik eerdaags wel eff plaatsen.

volgende stap is de achteras en ik wacht nog steeds op 2 veertjes van OMP.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Ik had ook saxo16v remmen onder mijn AX gti en daar pastte idd ook geen plakloodjes meer tussen. Die zaten aan de voorkant van de velg.
Freude am Fahren.

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Zijn die zo groot dan? Of is die klauw zo dik? Dacht dat ze iets van 245mm waren, 266mm gaat bij mij ook nog goed in 14".
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

klauw is het probleem, deze is vrij dik

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

ZX-Cruiser wrote:Zijn die zo groot dan? Of is die klauw zo dik? Dacht dat ze iets van 245mm waren, 266mm gaat bij mij ook nog goed in 14".


AX GTI-velgen zijn 13" standaard he :wink:
Freude am Fahren.

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Ja joh? Dacht altijd 14"...
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

ZX-Cruiser wrote:Ja joh? Dacht altijd 14"...


Ik snap het ook niet van Citroën, maar het zijn echt 13" speedline velgjes.
Freude am Fahren.

Simpele Ziel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 499
Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
Location: 040-079-073

Post by Simpele Ziel »

Wat opzich niet verkeerd staat natuurlijk.

Wel jammer dat Citroën altijd een maatje kleiner heeft dan Peugeot...

Ik bedoel maar:
AX= 13"
106= 14"

BX 16v= 14"
205GTI= 15"
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Image
Image
Nee dit is geen slechte fotoshop dit is helaas een echte foto.


Afgelopen maandag moest even wat halen bij de pomp en ik had zelf weinig zin om te rijden (net terug uit werk en ik was al vrij moe)
dus ik vroeg aan mijn broertje of hij eff mee wou voor de gezelligheid enz en ik liet hem dus rijden.Toen we echter bij een flauwe bocht eruit met +- 55 km/h (60 is de max snelheid)kwamen begon de achterkant van de auto te glijden, ik riep nog: wat gebeurd er? en voor ik het wist lag de auto compleet dwars op de weg en klapte tegen een boom, stuiterde weg en kwam tegen een 2e boom tot stilstand.

Een aantal minuten later was de politie terplaatse en werden wij bijde met een ambulance afgevoerd (hulde voor bijde trouwens welke zeer behulpzaam waren), ik had gelukkig helemaal niks, mijn broertje had een beetje last van zijn nek, alles bleek mee te vallen en waren we rond 22:00 uur weer thuis.Wat het nu is geweest weet niemand, er is iemand die wat gehoord heeft maar meer ook niet. ik vermoed zelf dat er mischien olie e.d op de weg lag of dat op een of andere manier de achterwielen zijn gaan blokkeren, mijn broertje kan zich niet alles nog herinneren en een black-out kan ook tot een mogenlijkheid horen. De politie heeft nog een klein onderzoek vericht, aan de sporen was te zien dat het met +- 60 km/h gebeurd was, aan de auto waren volgens hun geen technischie mankamenten te vinden.

Gelukkig is er niemand gewond geraakt maar hetzelfde geld echter niet voor de furio ik heb al behoorlijk wat tijd in de auto gestoken en het is nu allemaal voor niks geweest op een of andere manier zit hij mij niet echt mee na ook het verhaal met de mr2 :(.Helemaal gezien ik enorm voorzichig met de auto's ben en het toch blijkbaar door omstandigheden
weer foutgaat. Maargoed blijkbaar moet je met dit soort dingen rekening houden. Al met al ben ik enorm geschrokken, en juist omdat we dit niet verwachte konden we er niks tegen doen en als je nagaat dat ik daaruit ben uitgestapt met letterlijk op 1 heel klein schrammetje op mij arm na mag ik van enorme geluk spreken.

Image

Image

Image

Image

Image

De deur is compleet naar binnen gekomen, je kan het nu moeilijk zien maar de vloer is gewoon als een papiertje dubbelgevouwen, ik had overgens niks
mijn benen zaten wel klem, door 1 voet eerst en de andere eruit te halen kon ik loskomen, geen schrammetje niks overgens ik mag ook echt spreken van geluk.
Image


hier kan je goed zien wat voor de schade het eerste boompje heeft aangericht, het voorscherm is als een sinaasappel eraf gepelt verder is de ecu als een chipszakje geplet.
Image

Aan bijde kanten is de vloer naar binnen gebogen bijde stoelen zijn dan ook compleet krom, echter heeft de steun die ze geven er wel voor gezorgt dat
we bleven zitten waar het hoorde: in de stoel.
Image







Natuurlijk blijf ik positief en ondanks dat de ecu compleet geplet was door het boompje probeer ik te kijken of het blokje nog leeft, ik geef overgens geen gas, geeft wel aan dat de ecu behoorlijk aan gort is.

http://www.youtube.com/v/lj5vBfPfDbg

In het grote vierkantje chipje naast de epprom zit ook een scheur, wonder dat het ding uberhaupt nog loopt.

Image

Ik wil hierbij afsluiten dat ik mensen aanraad echt voorzichtig te doen, dit soort dingen zijn helaas niet te voorkomen ook als je niet hard rijd.
Last edited by Drake on ThuSep28, 2006 10:49:12 PM, edited 1 time in total.

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Gelukkig dat iedereen nog leeft, maar zonde van dat snelle wagentje :(

Welke bocht was dat?
Altijd meer PK's dan jou!

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

langs de amstel, welke bocht precies is lastig uit te leggen, stukje voorbij dat trabantje wat naast de weg staat.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

:shock:

als ik zo de foto's zie en het verhaal lees dan snap ik niet hoe jullie er "zonder problemen" uit zijn gekomen :?, wat een ravage zeg :(, maar het valt me mee dat het blokje nog geluid gaf!

suc6 met eigen herstel, voor beiden!

Groetjes,

Michel

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

:shock:
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Post Reply