dash omzetten van type 1 naar type 2

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Denk ook aan het type 2 hendeltje voor de motorkap, ben ik dus vergeten :wall
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Let erop bij inbouw van het dashboard, dat alle kabels goed vrij liggen voordat je alle moeren en bouten aandraaid!

De antennekabel heeft er bijvoorbeeld nogal een handje van klem komen te zitten bij het kachelhuis. Let er ook op dat de verbindingssleuf tussen het kachelhuis en de verstelbare luchtmonden in de middenconsole goed aansluit.

Ook is het het handigst als je alle stekkers achter het zekeringhuis aansluit voor je het dash definitief plaatst , zodat je overal goed bij kunt, en alles kan zien! Om de dradenboel bij elkaar te houden kan je ze eventueel met een lange tie-rip of tape omwikkelen (niet helemaal dichtpakken, maar 1 of enkele slagen eromheen, zodat er een band ontstaat) en vastzetten.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Ik ga er zo allemaal wel tegen op zien!
Moet zowat mn halve auto verbouwen.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Glenn@nl wrote:Let er ook op dat de verbindingssleuf tussen het kachelhuis en de verstelbare luchtmonden in de middenconsole goed aansluit.
Het je nog een goed idee om het met een type 1 kachelhuis te verbinden?

@Citrosanfan: Je hoeft alleen maar de voorkant half te slopen hoor :P Maar het kost idd wel veel tijd :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

@ Bad_my

Ik heb nog nooit een t1 kachelhuis gezien, en waar die uitgang zit voor de luchtmonden.

Het eenvoudigste is denk een T2 kachelhuis monteren... maar als je die niet hebt zou je kunnen proberen die zwarte verbindingsbuis (rechthoekig)aan te passen tussen kachelhuis en luchtmonden. Aan je verhaal te horen, zal deze verlengt of verlegd moeten worden. Probeer eens iets te knutselen met een of meerdere lege dozen hagelslag/vlokken (of even kijken welke verpakking anders overeenkomt met de afmetingen die je nodig hebt...), deze is met een schaar, tape en creativiteit redelijk vormbaar :lol: De binnenkant van de doos zou je kunnen beplakken met aluminiumfolie (omdat er ook hete of licht vochtige lucht doorheen moet kunnen, daar kan karton niet zo goed tegen denk)

succes!

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Oke, jij bevestigt mijn gedachtekronkel, ik was idd ook al aan het denken om een t1 verbindingsstuk te mishandelen en dan met ducktape vast te zetten.
Maar ik moest toch ff vragen of niet toevallig iemand een beter plan had.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Zitten de luchtmonden lager bij een T1? Als ze bij een T1 hoger zitten, zou je namelijk in problemen kunnen komen met inbouw van je radio. Daar zou je even rekening mee moeten houden. Maar zoals gezegd, ik heb nog nooit zo'n huis gezien van een T1, en een T1 dash ook nog niet echt goed :lol:

Bij een T2 zit er ook een soort "S-bocht" in het het verbindingsstuk tussen kachelhuis en luhtmonden, het kachelhuis staat een fractie links (1 of 2 cm) van de luchtmonden

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Bij een t1 zitten de monden recht voor het kachelhuis, dus geen s-bocht, verder is het aansluitstuk iets langer en zit de aansluiting van het t1 kachelhuis iets lager.

Owja, en de aansluiting van de luchtmonden op het t2 dash is iets groter, dus het t1 aansluitstuk is te smal.

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ik ben best wel heel erg scheel geweest, de luchtmonden zitten op dezelfde plek :oops: t2 aansluitstuk past ook gewoon.
Alleen zit de aansluiting voor de voorruitverwarming 0,75cm hoger, stukkie tochtstrip lost dit op.

Maarrr, de bedieningshendels zitten niet goed :x , moeten ze ongeveer 1cm naar voor en 3cm naar rechts, zucht, misschien toch maar ff een t2 kachelhuis zoeken.

Verder komen de bevestigingspunten onderaan het dash niet op de goede plek uit, ik ga dus nieuwe gaten boren en het met verende tuimelpluggen bevestigen.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Wat ben ik blij dat ik er niet zomaar aan begonnen ben! Dat had een ramp geworden denk ik! Nu kan ik alles van te voren voorbereiden, spullen bij elkaar zoeken enzo!

bad_my84, ik heb een hoop aan die tips van jou!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Mijn fantasie idee van het inbouwen van een CX dashboard zal ook wel niet zo eenvoudig zijn....

succes mensen!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Ik heb het dash er nu inzitten! Ben net klaar! :D
Kachelhuis sluit niet fatsoenlijk aan, maar ik ga maar opzoek naar een t2 en die inbouwen, heb er genoeg van!
Verder zit het t1 tellerhuis erin, past niet geweldig, maar goed genoeg om mee te rijden vind ik. Anders moest ik ook nog kabeltjes gaan verbinden en dan werd het een beetje erg laat :roll:

Denk yess, hoef morgen niet naar m'n stage te fietsen, probeer te starten, accu n?t tever leeg :evil: Kan ik nog fietsen :|

@Citrosanfan: Fijn dat je iets aan mijn tips hebt, ik heb ook genoeg foto's gemaakt dus ik zal zodra ik tijd heb ff snel een how to in elkaar gooien voor je.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

bad_my84 wrote: Denk yess, hoef morgen niet naar m'n stage te fietsen, probeer te starten, accu n?t tever leeg :evil: Kan ik nog fietsen :|
een ax kan je in je eentje aanduwen.

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Weet ik, maar het was 2 uur 's nachts, geen zin meer om over straat te rennen :wink:
En vanmorgen heb ik me verslapen :oops:

Post Reply