
dash omzetten van type 1 naar type 2
Moderator: webmasters
Let erop bij inbouw van het dashboard, dat alle kabels goed vrij liggen voordat je alle moeren en bouten aandraaid!
De antennekabel heeft er bijvoorbeeld nogal een handje van klem komen te zitten bij het kachelhuis. Let er ook op dat de verbindingssleuf tussen het kachelhuis en de verstelbare luchtmonden in de middenconsole goed aansluit.
Ook is het het handigst als je alle stekkers achter het zekeringhuis aansluit voor je het dash definitief plaatst , zodat je overal goed bij kunt, en alles kan zien! Om de dradenboel bij elkaar te houden kan je ze eventueel met een lange tie-rip of tape omwikkelen (niet helemaal dichtpakken, maar 1 of enkele slagen eromheen, zodat er een band ontstaat) en vastzetten.
De antennekabel heeft er bijvoorbeeld nogal een handje van klem komen te zitten bij het kachelhuis. Let er ook op dat de verbindingssleuf tussen het kachelhuis en de verstelbare luchtmonden in de middenconsole goed aansluit.
Ook is het het handigst als je alle stekkers achter het zekeringhuis aansluit voor je het dash definitief plaatst , zodat je overal goed bij kunt, en alles kan zien! Om de dradenboel bij elkaar te houden kan je ze eventueel met een lange tie-rip of tape omwikkelen (niet helemaal dichtpakken, maar 1 of enkele slagen eromheen, zodat er een band ontstaat) en vastzetten.
Het je nog een goed idee om het met een type 1 kachelhuis te verbinden?Glenn@nl wrote:Let er ook op dat de verbindingssleuf tussen het kachelhuis en de verstelbare luchtmonden in de middenconsole goed aansluit.
@Citrosanfan: Je hoeft alleen maar de voorkant half te slopen hoor


Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
@ Bad_my
Ik heb nog nooit een t1 kachelhuis gezien, en waar die uitgang zit voor de luchtmonden.
Het eenvoudigste is denk een T2 kachelhuis monteren... maar als je die niet hebt zou je kunnen proberen die zwarte verbindingsbuis (rechthoekig)aan te passen tussen kachelhuis en luchtmonden. Aan je verhaal te horen, zal deze verlengt of verlegd moeten worden. Probeer eens iets te knutselen met een of meerdere lege dozen hagelslag/vlokken (of even kijken welke verpakking anders overeenkomt met de afmetingen die je nodig hebt...), deze is met een schaar, tape en creativiteit redelijk vormbaar
De binnenkant van de doos zou je kunnen beplakken met aluminiumfolie (omdat er ook hete of licht vochtige lucht doorheen moet kunnen, daar kan karton niet zo goed tegen denk)
succes!
Ik heb nog nooit een t1 kachelhuis gezien, en waar die uitgang zit voor de luchtmonden.
Het eenvoudigste is denk een T2 kachelhuis monteren... maar als je die niet hebt zou je kunnen proberen die zwarte verbindingsbuis (rechthoekig)aan te passen tussen kachelhuis en luchtmonden. Aan je verhaal te horen, zal deze verlengt of verlegd moeten worden. Probeer eens iets te knutselen met een of meerdere lege dozen hagelslag/vlokken (of even kijken welke verpakking anders overeenkomt met de afmetingen die je nodig hebt...), deze is met een schaar, tape en creativiteit redelijk vormbaar

succes!
Zitten de luchtmonden lager bij een T1? Als ze bij een T1 hoger zitten, zou je namelijk in problemen kunnen komen met inbouw van je radio. Daar zou je even rekening mee moeten houden. Maar zoals gezegd, ik heb nog nooit zo'n huis gezien van een T1, en een T1 dash ook nog niet echt goed
Bij een T2 zit er ook een soort "S-bocht" in het het verbindingsstuk tussen kachelhuis en luhtmonden, het kachelhuis staat een fractie links (1 of 2 cm) van de luchtmonden

Bij een T2 zit er ook een soort "S-bocht" in het het verbindingsstuk tussen kachelhuis en luhtmonden, het kachelhuis staat een fractie links (1 of 2 cm) van de luchtmonden
Bij een t1 zitten de monden recht voor het kachelhuis, dus geen s-bocht, verder is het aansluitstuk iets langer en zit de aansluiting van het t1 kachelhuis iets lager.
Owja, en de aansluiting van de luchtmonden op het t2 dash is iets groter, dus het t1 aansluitstuk is te smal.
Owja, en de aansluiting van de luchtmonden op het t2 dash is iets groter, dus het t1 aansluitstuk is te smal.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Ik ben best wel heel erg scheel geweest, de luchtmonden zitten op dezelfde plek
t2 aansluitstuk past ook gewoon.
Alleen zit de aansluiting voor de voorruitverwarming 0,75cm hoger, stukkie tochtstrip lost dit op.
Maarrr, de bedieningshendels zitten niet goed
, moeten ze ongeveer 1cm naar voor en 3cm naar rechts, zucht, misschien toch maar ff een t2 kachelhuis zoeken.
Verder komen de bevestigingspunten onderaan het dash niet op de goede plek uit, ik ga dus nieuwe gaten boren en het met verende tuimelpluggen bevestigen.

Alleen zit de aansluiting voor de voorruitverwarming 0,75cm hoger, stukkie tochtstrip lost dit op.
Maarrr, de bedieningshendels zitten niet goed

Verder komen de bevestigingspunten onderaan het dash niet op de goede plek uit, ik ga dus nieuwe gaten boren en het met verende tuimelpluggen bevestigen.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Mijn fantasie idee van het inbouwen van een CX dashboard zal ook wel niet zo eenvoudig zijn....
succes mensen!
succes mensen!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Ik heb het dash er nu inzitten! Ben net klaar!
Kachelhuis sluit niet fatsoenlijk aan, maar ik ga maar opzoek naar een t2 en die inbouwen, heb er genoeg van!
Verder zit het t1 tellerhuis erin, past niet geweldig, maar goed genoeg om mee te rijden vind ik. Anders moest ik ook nog kabeltjes gaan verbinden en dan werd het een beetje erg laat
Denk yess, hoef morgen niet naar m'n stage te fietsen, probeer te starten, accu n?t tever leeg
Kan ik nog fietsen
@Citrosanfan: Fijn dat je iets aan mijn tips hebt, ik heb ook genoeg foto's gemaakt dus ik zal zodra ik tijd heb ff snel een how to in elkaar gooien voor je.

Kachelhuis sluit niet fatsoenlijk aan, maar ik ga maar opzoek naar een t2 en die inbouwen, heb er genoeg van!
Verder zit het t1 tellerhuis erin, past niet geweldig, maar goed genoeg om mee te rijden vind ik. Anders moest ik ook nog kabeltjes gaan verbinden en dan werd het een beetje erg laat

Denk yess, hoef morgen niet naar m'n stage te fietsen, probeer te starten, accu n?t tever leeg


@Citrosanfan: Fijn dat je iets aan mijn tips hebt, ik heb ook genoeg foto's gemaakt dus ik zal zodra ik tijd heb ff snel een how to in elkaar gooien voor je.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...