Yeah 10 points Vandaag is de voorkant klaargemaakt voor het plaatsen van het nieuwe front. Weet niet of die er ook al op komt want je kan nu nog mooi makkelijk het motorblok erin schuiven en daarvoor evt stevigere motorsteunen maken.
Weer eens wat nuttigs gedaan, een nieuw dashboard gescoord!
Past wel mooi, maar de bevestigingen missen wel. Dus aan de zijkanten en in de paravanbak moet nog wat worden gemaakt, ik had gedacht dat het wel plug/play zou zijn.
Iemand enig idee hoe het zit met die dashboards? type 2 in type 1 was vrij plug en play, maar niet bij deze.. zou het komen omdat ie vroeg is ('87)?
Moeten echt bevestigingspunten gemaakt worden nog.
Hoe zat dat met de punten onder de kap? Die vallen bij mij in het 'niets'.
Heb nog even opgezocht op de foto's, de type2 steuntjes vallen dus in het gat waar de type1 zijn aanvoeren van koude lucht vandaan haalt voor de zijroosters links en rechts.
Hij moet daar nog wel vast gezet worden want alleen de zijkanten is denk ik niet zo degelijk.
We kijken nog naar een paar ideeen, of de originele type2 bevestigingen uitzagen en teruglassen of een speciaal setje beugels maken.
ZX-Cruiser wrote:Hoe zat dat met de punten onder de kap? Die vallen bij mij in het 'niets'. Heb nog even opgezocht op de foto's, de type2 steuntjes vallen dus in het gat waar de type1 zijn aanvoeren van koude lucht vandaan haalt voor de zijroosters links en rechts. Hij moet daar nog wel vast gezet worden want alleen de zijkanten is denk ik niet zo degelijk. We kijken nog naar een paar ideeen, of de originele type2 bevestigingen uitzagen en teruglassen of een speciaal setje beugels maken.
Vraag het Geert aka AX-powah eens. Die heeft al diverse dashboardjes overgezet.
type 2 dash moet in het midden bij de ruitenwissermotor ook 1 schroef hebben zitten.
Ik heb met Geert het type 2 dash uitgebouwd op de sloop toen In december 2004 als ik me niet vergis anders was het 2003
Idd joost, je kunt alle originele punten van het type 2 gebruiken om m vast te zetten. dus ook bij de ruitenwisser
er moeten 4 gaatjes worden geboord en dan kan ie op de originele manier worden vastgezet! 2 in je kachelhuis, gebruik de grote citroen "(torx-)parkers" en 2 door je schutbord. Links en rechts vlak onder de voorruit zit al een voorbewerkte ruimte, alleen zit er geen gat in het midden, als je daar boort steek je t dashbord er doorheen en zet je het vanaf de motorruimte vast.
hopelijk lukt het, mocht t echt niet lukken pb me ff
AX_Powah wrote:Idd joost, je kunt alle originele punten van het type 2 gebruiken om m vast te zetten. dus ook bij de ruitenwisser
er moeten 4 gaatjes worden geboord en dan kan ie op de originele manier worden vastgezet! 2 in je kachelhuis, gebruik de grote Citroën "(torx-)parkers" en 2 door je schutbord. Links en rechts vlak onder de voorruit zit al een voorbewerkte ruimte, alleen zit er geen gat in het midden, als je daar boort steek je t dashbord er doorheen en zet je het vanaf de motorruimte vast.
hopelijk lukt het, mocht t echt niet lukken pb me ff
Wordt een hele snelle mooie AX!!
Kachel komt uit dezelfde PH2 dus die gaten zitten er al Voorbewerkte ruimte zonder gat? Check dit, het is ??n en al gat Of bedoel je wat anders:
En zoals gezegd die aan de zijkanten zit geen gat voor in de carosserie, maar dat is vrij simpel te fixxen, zit meer met die onder de kap.
Deze week een boel onderdelen gehaald en een boel aan de voorkant gelast.
Heb nu beide draagarmen, een dynamo, startmotor, 1 aandrijfas (moet er nog 1 bij hebben), 106 Rallye radiator, benzinepomp en stabilisatorstang.
Word echt goed aangepakt, laatst toen ik die remklauwen ophaalde zag ik al dat er geen half werk gedaan word. En het blok zag er ook heel netjes uit. Keep on the good work gentlemen.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10