ZX-Cruiser: Activa V6 & AX GT + AX GTi

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Yeah 10 points 8)
Vandaag is de voorkant klaargemaakt voor het plaatsen van het nieuwe front. Weet niet of die er ook al op komt want je kan nu nog mooi makkelijk het motorblok erin schuiven en daarvoor evt stevigere motorsteunen maken.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Zo het nieuwe front kan er op, denk dat we hem nog niet vastzetten, want werkt wel makkelijk in de motorruimte zo zonder front:

Image

Meer nieuwe pics op www.zx16v.net in de Gallery :)
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Weer eens wat nuttigs gedaan, een nieuw dashboard gescoord!

Image

Past wel mooi, maar de bevestigingen missen wel. Dus aan de zijkanten en in de paravanbak moet nog wat worden gemaakt, ik had gedacht dat het wel plug/play zou zijn.

Image

Sterkere motorsteun die erin gaat komen.
Rest van de pics: http://zx16v.net/cpg132/thumbnails.php?album=10
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

goed werk (y)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Lekker bezig! :P
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Het schiet niet echt op, maar je gaat wel grondig te werk :Thnks

Succes, ik hoop dat je niet net zoveel tegenslag hebt als ik!
Image

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: MonMay29, 2006 1:34:57 PM
Location: Hoogeveen

Post by katuut »

sjemug...

ik heb al moeite om mijn wielen te verwisselen .... petje af
blaffende woofers bijten niet ;-)

Ax16v
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedJul09, 2003 7:17:55 PM
Location: kropswolde

Post by Ax16v »

Kijk aan, het gaat de goede kant op!
Al dat werk word straks beloond, het gaat sneller als de brandweer!
Carst

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

mooi project!! succes met de puntjes op de i zetten :lol:
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Simpele Ziel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 499
Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
Location: 040-079-073

Post by Simpele Ziel »

Jeuj, vooruitgang in het project 8)
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Ziet er goed uit, zeker voor een a-techneut als ik :D

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Iemand enig idee hoe het zit met die dashboards? type 2 in type 1 was vrij plug en play, maar niet bij deze.. zou het komen omdat ie vroeg is ('87)?
Moeten echt bevestigingspunten gemaakt worden nog.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

raar, ik heb een type1 gesloopt maar de 2 zijpunten enzo waren gewoon aanwezig.

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Hoe zat dat met de punten onder de kap? Die vallen bij mij in het 'niets'.
Heb nog even opgezocht op de foto's, de type2 steuntjes vallen dus in het gat waar de type1 zijn aanvoeren van koude lucht vandaan haalt voor de zijroosters links en rechts.
Hij moet daar nog wel vast gezet worden want alleen de zijkanten is denk ik niet zo degelijk.
We kijken nog naar een paar ideeen, of de originele type2 bevestigingen uitzagen en teruglassen of een speciaal setje beugels maken.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

ZX-Cruiser wrote:Hoe zat dat met de punten onder de kap? Die vallen bij mij in het 'niets'.
Heb nog even opgezocht op de foto's, de type2 steuntjes vallen dus in het gat waar de type1 zijn aanvoeren van koude lucht vandaan haalt voor de zijroosters links en rechts.
Hij moet daar nog wel vast gezet worden want alleen de zijkanten is denk ik niet zo degelijk.
We kijken nog naar een paar ideeen, of de originele type2 bevestigingen uitzagen en teruglassen of een speciaal setje beugels maken.


Vraag het Geert aka AX-powah eens. Die heeft al diverse dashboardjes overgezet.
Freude am Fahren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

type 2 dash moet in het midden bij de ruitenwissermotor ook 1 schroef hebben zitten.
Ik heb met Geert het type 2 dash uitgebouwd op de sloop toen :wink:
In december 2004 als ik me niet vergis :? anders was het 2003 :roll:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Idd joost, je kunt alle originele punten van het type 2 gebruiken om m vast te zetten. dus ook bij de ruitenwisser

er moeten 4 gaatjes worden geboord en dan kan ie op de originele manier worden vastgezet! 2 in je kachelhuis, gebruik de grote citroen "(torx-)parkers" en 2 door je schutbord. Links en rechts vlak onder de voorruit zit al een voorbewerkte ruimte, alleen zit er geen gat in het midden, als je daar boort steek je t dashbord er doorheen en zet je het vanaf de motorruimte vast.

hopelijk lukt het, mocht t echt niet lukken pb me ff

Wordt een hele snelle mooie ax!!
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

AX_Powah wrote:Idd joost, je kunt alle originele punten van het type 2 gebruiken om m vast te zetten. dus ook bij de ruitenwisser

er moeten 4 gaatjes worden geboord en dan kan ie op de originele manier worden vastgezet! 2 in je kachelhuis, gebruik de grote Citroën "(torx-)parkers" en 2 door je schutbord. Links en rechts vlak onder de voorruit zit al een voorbewerkte ruimte, alleen zit er geen gat in het midden, als je daar boort steek je t dashbord er doorheen en zet je het vanaf de motorruimte vast.

hopelijk lukt het, mocht t echt niet lukken pb me ff

Wordt een hele snelle mooie AX!!

Kachel komt uit dezelfde PH2 dus die gaten zitten er al ;)
Voorbewerkte ruimte zonder gat? Check dit, het is ??n en al gat :P Of bedoel je wat anders:
Image

En zoals gezegd die aan de zijkanten zit geen gat voor in de carosserie, maar dat is vrij simpel te fixxen, zit meer met die onder de kap.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Deze week een boel onderdelen gehaald en een boel aan de voorkant gelast.
Heb nu beide draagarmen, een dynamo, startmotor, 1 aandrijfas (moet er nog 1 bij hebben), 106 Rallye radiator, benzinepomp en stabilisatorstang.


Zo de verstevigde motorsteun zit:
Image

Voorkant zit er weer op
Image


Meer op http://zx16v.net/cpg132/thumbnails.php?album=10&page=6
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Goed bezig heren!!!

Word echt goed aangepakt, laatst toen ik die remklauwen ophaalde zag ik al dat er geen half werk gedaan word. En het blok zag er ook heel netjes uit. Keep on the good work gentlemen.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Post Reply