Rook bij blok>spruitstuk verbinding! Lek?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
pcrodent
Moderator
Moderator

Rook bij blok>spruitstuk verbinding! Lek?

Post by pcrodent »

Zie topictitel. Wanneer dit gemaakt is kan de AX le cadeau voorzichtig de weg op... maar eerder niet.

Helaas heb ik, in een poging 80 euro te besparen, het hele uitlaatsysteem een keer los gehad, nu is ie overal weer dicht maar hij lijkt bij de verbinding blok-uitlaatspruitstuk nog te lekken. Er komt rook tussen blok en spruitstuk vandaan.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb er al een nieuwe(re) pakking tussen gedaan (uit m'n sloper nog, in een omtrek van 30 km zijn ze hier niet te krijgen :twisted: ), daar wat vloeibare pakking op gedaan (stom??) en alles weer in elkaar gezet. Kan de rook die ik zie ook verbrandende/opdrogende vloeibare pakking zijn? Eventueel opnieuw proberen maar dan met gungum?
Overigens kwam er ook rook vandaan voordat er vl. pakking op zat met de oude pakking ertussen nog.
Het `roken` begint steeds bij de cylinder aan bijrijderskant en begint dan ??n voor ??n ook bij de andere cylinders. Hij doet het niet meteen maar pas als de motor een tijdje loopt, als ie warm wordt zeg maar.

Alvast bedankt...
Last edited by pcrodent on TueAug22, 2006 4:40:20 PM, edited 1 time in total.
Kijk uit, een Cactussssss

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

is het niet koelvloeistof of iets dergelijks wat je hebt gemorst met bijvullen? Stinkt het heel erg? Anders ff een nieuwe pakking kopen, zijn niet zo duur.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik heb zover ik weet niets vloeibaars gemorst daar, behalve dus die pakking. Het kan ook WD-40 zijn bedenk ik nu, dat heb ik op een moer aan bijrijderskant gespoten! Maar dat verdampt toch ook uit zichzelf?

Nieuwe pakking halen heb ik geprobeerd :? Brezan had niet, Citroën wilde me naar Almere (~1uur rijden enkele reis) sturen.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

peugeot dealer?

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Kan ik even proberen ja. Maar zou 't die pakking zijn? :?

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

als het tussen het spruitstuk en het blok vandaan komt, normaal houdt de pakking dat tegen. Of je moet het niet goed hebben vastgedraaid, maar ik neem aan van wel. Anders is misschien het spruitstuk niet recht of de kop niet.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik kan niet het verschil zien tussen "ertussenuit komen" en "van het spruitstuk af komen".

W?l weet ik dat het roken nog minstens een minuut doorgaat nadat de motor is uitgeschakeld. Verder zag ik net iets vloeibaars dat druk doende leek te verdampen. Beide waarnemingen duiden er voor mij op dat er iets aan het verbranden is daar, zij het vloeibare pakking of WD-40.

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

als ie daar lekt dan hoor je het vaak ook wel .. even een tijdje rijden of goed warm laten worden dan houd het roken wel op mocht het olie of de paking wezen..
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Zou het bij een lek moeten sissen of brommen daar?

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by dvdoornik »

firegum proberen

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Vloeibare pakking moet je daar niet gebruiken. Idd Firegum is daar bedoeld voor ;)

Maar van een lekkende pakking gaat hij niet roken. wd-40 rookt wel erg. Maar dat moet na een tijdje wel over zijn.
Je zal de pakking horen "brommen" en als je je hand bij het "lek" houdt moet je hem ook flink voelen blazen, aangezien er best wel druk op staat.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik heb bij Peug nieuwe pakkingen gevonden. Ga ik erop maken en als ie dan nog rookt is het WD-40 die inbrandt. Men hoort het nog :)

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Pakkingen vervangen en hij rookt tot nu toe niet meer. :)

Post Reply