Rook bij blok>spruitstuk verbinding! Lek?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Rook bij blok>spruitstuk verbinding! Lek?
Zie topictitel. Wanneer dit gemaakt is kan de AX le cadeau voorzichtig de weg op... maar eerder niet.
Helaas heb ik, in een poging 80 euro te besparen, het hele uitlaatsysteem een keer los gehad, nu is ie overal weer dicht maar hij lijkt bij de verbinding blok-uitlaatspruitstuk nog te lekken. Er komt rook tussen blok en spruitstuk vandaan.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb er al een nieuwe(re) pakking tussen gedaan (uit m'n sloper nog, in een omtrek van 30 km zijn ze hier niet te krijgen ), daar wat vloeibare pakking op gedaan (stom??) en alles weer in elkaar gezet. Kan de rook die ik zie ook verbrandende/opdrogende vloeibare pakking zijn? Eventueel opnieuw proberen maar dan met gungum?
Overigens kwam er ook rook vandaan voordat er vl. pakking op zat met de oude pakking ertussen nog.
Het `roken` begint steeds bij de cylinder aan bijrijderskant en begint dan ??n voor ??n ook bij de andere cylinders. Hij doet het niet meteen maar pas als de motor een tijdje loopt, als ie warm wordt zeg maar.
Alvast bedankt...
Helaas heb ik, in een poging 80 euro te besparen, het hele uitlaatsysteem een keer los gehad, nu is ie overal weer dicht maar hij lijkt bij de verbinding blok-uitlaatspruitstuk nog te lekken. Er komt rook tussen blok en spruitstuk vandaan.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik heb er al een nieuwe(re) pakking tussen gedaan (uit m'n sloper nog, in een omtrek van 30 km zijn ze hier niet te krijgen ), daar wat vloeibare pakking op gedaan (stom??) en alles weer in elkaar gezet. Kan de rook die ik zie ook verbrandende/opdrogende vloeibare pakking zijn? Eventueel opnieuw proberen maar dan met gungum?
Overigens kwam er ook rook vandaan voordat er vl. pakking op zat met de oude pakking ertussen nog.
Het `roken` begint steeds bij de cylinder aan bijrijderskant en begint dan ??n voor ??n ook bij de andere cylinders. Hij doet het niet meteen maar pas als de motor een tijdje loopt, als ie warm wordt zeg maar.
Alvast bedankt...
Last edited by pcrodent on TueAug22, 2006 4:40:20 PM, edited 1 time in total.
Kijk uit, een Cactussssss
Ik heb zover ik weet niets vloeibaars gemorst daar, behalve dus die pakking. Het kan ook WD-40 zijn bedenk ik nu, dat heb ik op een moer aan bijrijderskant gespoten! Maar dat verdampt toch ook uit zichzelf?
Nieuwe pakking halen heb ik geprobeerd Brezan had niet, Citroën wilde me naar Almere (~1uur rijden enkele reis) sturen.
Nieuwe pakking halen heb ik geprobeerd Brezan had niet, Citroën wilde me naar Almere (~1uur rijden enkele reis) sturen.
Kijk uit, een Cactussssss
Ik kan niet het verschil zien tussen "ertussenuit komen" en "van het spruitstuk af komen".
W?l weet ik dat het roken nog minstens een minuut doorgaat nadat de motor is uitgeschakeld. Verder zag ik net iets vloeibaars dat druk doende leek te verdampen. Beide waarnemingen duiden er voor mij op dat er iets aan het verbranden is daar, zij het vloeibare pakking of WD-40.
W?l weet ik dat het roken nog minstens een minuut doorgaat nadat de motor is uitgeschakeld. Verder zag ik net iets vloeibaars dat druk doende leek te verdampen. Beide waarnemingen duiden er voor mij op dat er iets aan het verbranden is daar, zij het vloeibare pakking of WD-40.
Kijk uit, een Cactussssss
Vloeibare pakking moet je daar niet gebruiken. Idd Firegum is daar bedoeld voor
Maar van een lekkende pakking gaat hij niet roken. wd-40 rookt wel erg. Maar dat moet na een tijdje wel over zijn.
Je zal de pakking horen "brommen" en als je je hand bij het "lek" houdt moet je hem ook flink voelen blazen, aangezien er best wel druk op staat.
Maar van een lekkende pakking gaat hij niet roken. wd-40 rookt wel erg. Maar dat moet na een tijdje wel over zijn.
Je zal de pakking horen "brommen" en als je je hand bij het "lek" houdt moet je hem ook flink voelen blazen, aangezien er best wel druk op staat.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven