Ven van Radiateur slaat niet aan!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ven van Radiateur slaat niet aan!
Nou heb ik vanochtend mijn Temp. sensor vervangen omdat mijn tempratuurmeter er mee ophield gisteravond.
Sinds ik die sensor vervangen heb, doet mijn Ven het niet meer. Die dingen staan toch niet in verband met elkaar? Ik snap er geen fuck van?
Iemand een oplossing?
Sinds ik die sensor vervangen heb, doet mijn Ven het niet meer. Die dingen staan toch niet in verband met elkaar? Ik snap er geen fuck van?
Iemand een oplossing?
Freude am Fahren.
Op ??n of andere manier staan ze wel in verbinding met elkaar...
Toen ik dat had vervangen deed mijn fan het ook niet meer.. Effe doorverbinden.. deed ie het nog wel..
Maar goed, later bleek hij gewoon keurig aan te slaan als ik in de file stond ofzo..
Word ie niet te warm nu? kan zijn dat je temp.sensor nog heel wat afwijkt hoor...
Toen ik dat had vervangen deed mijn fan het ook niet meer.. Effe doorverbinden.. deed ie het nog wel..
Maar goed, later bleek hij gewoon keurig aan te slaan als ik in de file stond ofzo..
Word ie niet te warm nu? kan zijn dat je temp.sensor nog heel wat afwijkt hoor...
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Ok, vandaag ff goed gecontroleerd. Er zit blijkbaar een andere sensor in als eerst. De tempratuur meter geeft meer aan voor hij aanslaat zeg maar.
De vorige keer kwam de meter nooit verder als 85 graden en dan sloeg de fan aan. Die sensor klopte dus niet helemaal want de thermostaat gaat pas open bij 100 graden.
Dus me meter ging gisteren opeens veel verder als ik gewend was, maar hij klopt nu dus wel. Volgens mijn pa is bedrijfstempratuur 90-95 graden en dat geeft hij nu ook aan. Eerst gaf hij altijd 75-80 graden aan. Snapen jullie het nog?
Kwestie van een verschillende weerstand in de sensor... Waardoor de meter meer of minder aangeeft.
AX rijdt btw als nooit te voren... Echt super 2 nieuwe voorbanden, nu heb ik niet constant onderstuur...
De vorige keer kwam de meter nooit verder als 85 graden en dan sloeg de fan aan. Die sensor klopte dus niet helemaal want de thermostaat gaat pas open bij 100 graden.
Dus me meter ging gisteren opeens veel verder als ik gewend was, maar hij klopt nu dus wel. Volgens mijn pa is bedrijfstempratuur 90-95 graden en dat geeft hij nu ook aan. Eerst gaf hij altijd 75-80 graden aan. Snapen jullie het nog?
Kwestie van een verschillende weerstand in de sensor... Waardoor de meter meer of minder aangeeft.
AX rijdt btw als nooit te voren... Echt super 2 nieuwe voorbanden, nu heb ik niet constant onderstuur...
Freude am Fahren.
Klopt... arne, die van mij kwam nooit boven de 90.... nu komt ie ineens rond de 95 - 100... heel vreemd... maar goed.. het werkt perfect!
Je hebt die sensoren met ringen erom.. Geel, blauw en meen paars-achtig..of wit..
Je moet die gele hebben... Die laat de fan aanslaan rond de 90-95 graden...
Die blauwe laat de fan pas aanslaan rond de 100-110..
Je hebt die sensoren met ringen erom.. Geel, blauw en meen paars-achtig..of wit..
Je moet die gele hebben... Die laat de fan aanslaan rond de 90-95 graden...
Die blauwe laat de fan pas aanslaan rond de 100-110..
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Brutus haalt idd wat dingen door elkaar geloof ik.
Die sensor is puur voor de tempratuur weergave op jouw dashboard. Daar zit nu een andere sensor als eerst in waardoor hij een hogere tempratuur aan geeft als eerst. Terwijl de tempratuur in het blok nog altijd hetzelfde is als voor het vervangen van de sensor. Kwestie van een andere sensor met een andere weerstand.
Er beginnen hier nu mensen over mijn thermostaat, maar die staat hier volledig los van. Die werkt gewoon hetzelfde als pakweg 1 jaar geleden.
Puur door de hogere temp. weergave op mijn dashboard kreeg ik argwaan. Wat nergens voor nodig was.
Die sensor is puur voor de tempratuur weergave op jouw dashboard. Daar zit nu een andere sensor als eerst in waardoor hij een hogere tempratuur aan geeft als eerst. Terwijl de tempratuur in het blok nog altijd hetzelfde is als voor het vervangen van de sensor. Kwestie van een andere sensor met een andere weerstand.
Er beginnen hier nu mensen over mijn thermostaat, maar die staat hier volledig los van. Die werkt gewoon hetzelfde als pakweg 1 jaar geleden.
Puur door de hogere temp. weergave op mijn dashboard kreeg ik argwaan. Wat nergens voor nodig was.
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Brutus wrote:Ehm... volgens mij haal ik niks door elkaar...
zeg het waarschijnlijk net even verkeerd! Op je radiator (bestuurderskant) zit een schakelaar met een kleur ring erom.. die laat je fan aanslaan...
En ja.. die staat los van je temp-schakelaar en van je thermostaat!
ok, ik had het over het vervangen van mijn Tempratuur-sensor
Freude am Fahren.
de verwarring kwam denk ik hierdoor
maar problem solved?
master-arnie wrote:Drake wrote:klopt niet helemaal, thermostaat gaat open afhankelijk van wat voor een, tussen de 82-89 graden, fan slaat meestal aan bij de 97 graden.
Ja dat bedoelde ik ja.... Maar je snapt mijn punt vd verkeerde weergave van mijn teller?
maar problem solved?
ik heb mijn thermostaat gisteren vervangen. Er kwam een 82 graden variant uit, maar ik heb meegekregen een 89 graden variant. Ook Hbase geeft voor mijn auto en motor (1.1i 1992) aan dat het 89 graden moet zijn. Kan iemand me nog even bevestigen dat dit idd de goede is voor mijn auto en waarom zou die 82 erin zijn gekomen?