Buks wrote:ik heb laatst de het paneel los gehad (en de km kabel ook) om het trillen vd km naald te verhelpen. Ik heb een sloot wd40 in de kabel gegooid vanaf het uiteinde dat in de kmteller gaat. Tevens heb ik het deel van de kmteller geolied. Alles weer aangesloten maar hij trilt nog steeds, sterker nog het is iets meer geworden. Vroeg me dus een beetje af of dit nou aan mn teller zal liggen of dat die olie niet goed die kabel in is gelopen? Bij mijn oude type 1 waarbij ik het ook ooit gedaan heb hielp het wel, maar ik had daar wel het idee dat de teller meer "open" was waardoor de olie ook gemakkelijk daarin kon komen. Iemand suggesties hoe ik het alsnog kan vervangen?
tnx alvast!
Meestal is een trillende wijzer het gevolg van een knik of oneffenheid in de kabel. Als hij het na olien nog niet goed doet, zoals bij jou; kan je de kabel even nalopen op onnatuurlijke bochten. Anders wordt 't toch echt vervangen ben ik bang... (kabel bestaat uit 2 delen; eerste deel van bak tot het schutbord (vlak ervoor; achter het luchtfilterhuis, zit een koppeling); de ander loopt van schutbord tot tellerbak)