ik zou graag is willen weten hoe zuinig iedereen zo'n beetje rijdt met de 1.1, hoeveel liter op hoeveel km en dergelijke...
ook zou ik willen weten wat mensen voor problemen hebben (gehad) na veel "trappen" met de 1.1, dus als je hem veel opentrapt tot het meeste aantal toeren(1 tot 50, 2 tot 90 en 3 tot 130), hoevaak kan je dit in principe doen zonder dat je iets beschadigt, kunnen de motoren een beetje tegen een stootje of wat?
Joost wrote:of je moet niet te krap zitten, en vooral veel lol willen hebben.
dan hengel je er jaarlijks een frisser blokje in voor ik denk nog geen 150 eur.
en daar ga jij ons mee helpen
just kiddin' een groot aantal van ons waaronder ik zijn niet zo handig.. voor diegene.. doe het gewoon relaxt aan..
ik kocht mijn axje voor een vakantie naar het buitenland. 1 jaartje rijden en dan zou ik blij zijn geweest.. nu bijna 3 jaar verder en dat ding blijft maar rollen.. en elke keer zeggen ze bij de garage.. goh leuk autootje als je er rustig meer verder rijdt gaat ie nog jaren mee
Waarom trappen met een 1.1i. Ok, het is een van de snelste 1100-tjes die er zijn op de markt. Maar het zuinig rijden daar gaat t bij mij vooral om. Ik rij gemiddel 1:17,5. En zoveel nut zie ik er niet in om te trappen. Gewoon lekker bij 50 in 4 en bij 60-7 in 5. En soms even wat verder doortrekken bij invoegen ofzo. Gewoon normaal rijden dus.
dernet een opel astra totaal zoek gereden met me 1.1, eerst stoer doen en na de sprint sneaky wegrijden de hoek om geweldig! en gisteren een fiat brava ook zoek gereden, dus ik lach me rot!
Ik durf het m'n autootje nooit aan te doen... Ik heb een soort ingebouwde barri?re tegen plankgassen in z'n 1 tot de 6000 toeren.... In andere versnellingen heb ik er wat minder moeite mee, maar 6000 heb ik bijvoorbeeld bij lange na nog nooit gehaald.
haha, in 1 is dat pijnlijker ofzo he.. wel ff opletten zonder toerenbegrenzer/met toerenteller. Je auto is namelijk soms sneller op toeren dan de teller kan bijbenen
daarom ben ik blij dat ie begrensd is, het kan niet zo'n kwaad om een keer te trappen, de begrenzer is er juist om je motor te beschermen tegen eventuele schade die je op kan lopen... je moet het alleen niet iedere dag doen...