de 1.1...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

de 1.1...

Post by Pixels66 »

ik zou graag is willen weten hoe zuinig iedereen zo'n beetje rijdt met de 1.1, hoeveel liter op hoeveel km en dergelijke...

ook zou ik willen weten wat mensen voor problemen hebben (gehad) na veel "trappen" met de 1.1, dus als je hem veel opentrapt tot het meeste aantal toeren(1 tot 50, 2 tot 90 en 3 tot 130), hoevaak kan je dit in principe doen zonder dat je iets beschadigt, kunnen de motoren een beetje tegen een stootje of wat?

groetjes Sander

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

KLIK :)

Groetjes,

Michel

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

kijk, dat beantwoord mijn eerste vraag al;) dankjewel...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Als je 'm veel open trapt met warme motor: Verkorte levensduur draaiende delen, wat sneller dan alle anderen een lekke koppakking, wat olieverbruik.

Als je 'm veel open trapt met koude motor: Alles wat je maar kan bedenken wat er in zo'n motor zit gaat kapot. Niet doen dus.

Boerke
AX driver
AX driver
Posts: 36
Joined: MonNov14, 2005 9:19:16 PM

Post by Boerke »

oeps :lol: kzal me dan ook maar eens beginnen inhouden

[bompa mode on]

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

of je moet niet te krap zitten, en vooral veel lol willen hebben.

dan hengel je er jaarlijks een frisser blokje in voor ik denk nog geen 150 eur.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Shakuhachi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 239
Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
Location: Nijverdal

Post by Shakuhachi »

Joost wrote:of je moet niet te krap zitten, en vooral veel lol willen hebben.

dan hengel je er jaarlijks een frisser blokje in voor ik denk nog geen 150 eur.


en daar ga jij ons mee helpen :P

just kiddin' een groot aantal van ons waaronder ik zijn niet zo handig.. voor diegene.. doe het gewoon relaxt aan..

ik kocht mijn axje voor een vakantie naar het buitenland. 1 jaartje rijden en dan zou ik blij zijn geweest.. nu bijna 3 jaar verder en dat ding blijft maar rollen.. en elke keer zeggen ze bij de garage.. goh leuk autootje als je er rustig meer verder rijdt gaat ie nog jaren mee :D

doet me elke keer weer goed..

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Die boodschap kreeg ik ook bij het laatste bezoek aan de garage. Toen is de koppakking vervangen en nu lekt hij geen druppeltje meer.

En hij loopt nu zoooooo mooi, ik heb soms gewoon de radio uit staan :)


ow btw, ik rij gemiddeld 1 op 16/17 met een 1.1i
AX GTI '91

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Waarom trappen met een 1.1i. Ok, het is een van de snelste 1100-tjes die er zijn op de markt. Maar het zuinig rijden daar gaat t bij mij vooral om. Ik rij gemiddel 1:17,5. En zoveel nut zie ik er niet in om te trappen. Gewoon lekker bij 50 in 4 en bij 60-7 in 5. En soms even wat verder doortrekken bij invoegen ofzo. Gewoon normaal rijden dus.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Dat vind ik zoooo lekker gewoon relaxt rijden.

Maar ff doortrappen op z'n tijd is ook niet verkeerd natuurlijk! Laat ik zeggen dat ik meestal niet als laatste weg ben bij het stoplicht...... :roll:

Geniet, maar trap met mate dusz.
AX GTI '91

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

dernet een opel astra totaal zoek gereden met me 1.1, eerst stoer doen en na de sprint sneaky wegrijden de hoek om geweldig! en gisteren een fiat brava ook zoek gereden, dus ik lach me rot!

groetjes Sander

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik durf het m'n autootje nooit aan te doen... Ik heb een soort ingebouwde barri?re tegen plankgassen in z'n 1 tot de 6000 toeren.... In andere versnellingen heb ik er wat minder moeite mee, maar 6000 heb ik bijvoorbeeld bij lange na nog nooit gehaald.
Kijk uit, een Cactussssss

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

haha, in 1 is dat pijnlijker ofzo he.. wel ff opletten zonder toerenbegrenzer/met toerenteller. Je auto is namelijk soms sneller op toeren dan de teller kan bijbenen :)

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

daarom ben ik blij dat ie begrensd is, het kan niet zo'n kwaad om een keer te trappen, de begrenzer is er juist om je motor te beschermen tegen eventuele schade die je op kan lopen... je moet het alleen niet iedere dag doen...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hahah, ik weet niet of die begrenzer zoveel zegt... TU kan heel veel hebben, als ie maar warm is...

heb afgelopen weekend nog iemand herhaaldelijk tussen 8000 en 8500 r/min zien schakelen met een TU 8-klepper ;)

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

ja het kan uiteraard nooit goed zijn, maar daar zijn de begrenzers wel voor, mocht het echt een keer gebeuren...

ik heb mezelf voorgenomen om niet meer te trappen, laat schakelen wel maar echt vol trappen niet, wil er toch zuinig mee zijn :)

BTW, wat is een TU?
Last edited by Pixels66 on MonJun26, 2006 12:30:30 PM, edited 1 time in total.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

De Ax-motoren zijn TU-blokken.
Weet niet waarom het zo heet, is gewoon zo :D
Je hebt ook XU bijv.
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply