Kop mist een gat... HEEEELP

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Kop mist een gat... HEEEELP

Post by Cees »

Heren techneuten :lol:

Wie kan mij vertellen waar deze ( zie foto ) sensor voor dient :?: :?: :?:

Ik ( met garage hulp ) ben nu bezig de koppakking te vervangen ,
heb doorvoor een donor kop gekocht en die laten reinigen en vlakken .

Nu (pas) kom ik erachter , bij het overzetten van ontsteking e.d. er bij de donorkop een gat mist :evil: waar dus een sensor in zou moeten .

Mijn vraag dus , WAAR dient die voor , en WAT kan ik verwachten nu ik deze niet aan kan sluiten :?: :?: :?:

Voor de duidelijkheid het gat in de oude kop loopt niet door ergens in ofzo, is gewoon een hplle ruimte lijkt mij dus een temperatuur sensor ofzo , maar waarvan dan :?: :?: :?:

Zijn er eventueel oplossingen te geven :?: :?: :?:

Bijvoorbaad Dank ,, Cees OpaGT .

Het gat in de oude kop .
Image

De nieuwe kop zonder gat ( halaas slecht te zien )
Image

En DIT is dus de sensor
Image
Last edited by Cees on FriJun23, 2006 8:28:34 PM, edited 1 time in total.
ER IS WEER EEN Image. C 1

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik zal dr es een kopje (koffie) en een boek bij pakken Cees!

volgens mij is het een temperatuursensor voor de koude start.. maar die zit eignelijk op een andere plek.. dus ik zoek het ff op
Image

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

DEZE (Had ik er niet bijgezet ) zit onder de ontsteking zeg maar .
ER IS WEER EEN Image. C 1

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Cees wrote:DEZE (Had ik er niet bijgezet ) zit onder de ontsteking zeg maar .


nou heb ik opzich wel een gaatje in me kop.. maar inderdaad, dat gat in de kop is gewoon 'loos' tenminste, dat lijkt!

tis duidelijk een temp sensor.. maar ik kan m zo snel niet terugvinden in de schema's..
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Zit er niet ergens een ander gat waar je die sensor in kan schroeven.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Sander wrote:Zit er niet ergens een ander gat waar je die sensor in kan schroeven.


Heb nergens anders een gat kunnen vinden :?
ER IS WEER EEN Image. C 1

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Cees wrote:
Sander wrote:Zit er niet ergens een ander gat waar je die sensor in kan schroeven.


Heb nergens anders een gat kunnen vinden :?


dat is ook neit goed Cees, een kop hoort toch echt meerdere gaten te hebben! (waarom zou je anders kleppen hebben..)
Image

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

q01z wrote:
Cees wrote:
Sander wrote:Zit er niet ergens een ander gat waar je die sensor in kan schroeven.


Heb nergens anders een gat kunnen vinden :?


dat is ook neit goed Cees, een kop hoort toch echt meerdere gaten te hebben! (waarom zou je anders kleppen hebben..)


:oops: O.K. had ook moeten zeggen , kan geen gat viden wat overblijft :lol:

Overigens WEL VEEL geleerd vandaag , Is voor het eerst dat een motorblok open zie , HEEL leerzaam , en overal beetje bij meegeholpen ( of in de weg gelopen :wink: ) Ook zelf meegedaan de klepseals vervangen , weet nu ook waar die zitten en hoe die er uit zien :lol:

En morgen weer vrolijk verder , als het goed is morgen met de OpaGT met een fris motortje weer naar huis :lol: :lol: :lol:
ER IS WEER EEN Image. C 1

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

zit hij nou onder het verdeler huis??

zoja zou ik eens kijken of hij niet in de vriesplug bovenaan het verdelerhuis past??

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

bz10 wrote:zit hij nou onder het verdeler huis??

zoja zou ik eens kijken of hij niet in de vriesplug bovenaan het verdelerhuis past??


daarzittie idd wel.. wacht, dat ga ik hier es proberen voor Opa Cees
Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

het is de temperatuursensor van de injectie, gebruikt ie om te bepalen hoeveel er verrijkt moet worden. je kan de sensor ook in een overgebleven gat van het thermostaathuis draaien want dat komt op temperatuur.

P. :)

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

PeterM wrote:het is de temperatuursensor van de injectie, gebruikt ie om te bepalen hoeveel er verrijkt moet worden. je kan de sensor ook in een overgebleven gat van het thermostaathuis draaien want dat komt op temperatuur.

P. :)



Dank je wel Peter :lol:

Weet ik waar hij voor is , en zal morgen eens zoeken bij dat thermostaat huis . :lol:
ER IS WEER EEN Image. C 1

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

En de anderen natuurlijk ook BEDANKT voor de snelle reacties :lol:

Is WEER eens echt super deze club en dit forum :lol: :lol: :lol:
ER IS WEER EEN Image. C 1

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

uhh ik heb dit 'n paar maandjes terug uitgezocht.. zie topic:

http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=6789

De sensor waar 't over gaat is volgens mij degene voor 't koelwatertemperatuur-metertje op 't dash

omdat van de ecu-sensor het "voelsprietje" een stuk langer is (wellicht omdat deze ook in het thermostaathuis zit.. verder van de kop af)

maar idd, deze kan denk ik ook wel gestoken worden in 't thermostaathuis (als daar nog extra plek is..).

de enige manier om 't uit te sluiten is om de betreffende kabels te volgen / door te meten voor zover dat kan.

Maar alsie voor 't metertje op 't dash is, moet hij probleemloos kunnen starten zonder deze sensor (zonder oplichtend motormanagementlampje)

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

Opa zit nu dus vreselijk te BALEN .

Vandaag alles weer opgebouwd , maar er is gewoon geen plek voor die sensor :evil:

Na het vullen van olie , water . ook versnellingsbak ververst , nieuwe filters , ontluchten . kleppen stellen . HET moment de motor starten , sloeg gelijk na drie omwentelingen aan ( leek goed te lopen ) maar na twee minuten begon hij heeeeel slecht te lopen en probeer je gas te geven smoort hij bij 3000 toeren :twisted: :twisted: :twisted:
Geprobeerd de overgebleven sensor aan te sluiten op het overgbleven draadje , massa er aan gemaakt , en sensor op de warme koelslang gelegt , maakte niets uit :twisted:

Geprobeerd om de ontsteking te verstellen Geen resultaat :twisted:

Bougies getest volop vonken , benzineleiding losgehaald kontakt aan volop benzine , nogmaals alles nagelopen alle slangen en stekkers zitten op de goede plek , ook de benzine leidingen zitten NIET omgedraaid , Maar waarom wil hij dan niet goed lopen :twisted: :twisted: :twisted:

IK WEET HET NIET MEER .....
ER IS WEER EEN Image. C 1

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ik durf er bijna een wedje op te leggen, distributieriem is een tandje of 3 doorgeschoven....
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

idd.. schrok al, dacht dat misschien kop niet goed zou zijn...

maar als distributie doorgeschoven is zou ie echt h??l rap in toeren moeten schieten en dan ook weer heel snel smoren idd...

klopt dat?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

toen ik dat had, was het vrijwel continu backfiren boven de 4000rpm.. net alsof de begrenzer erin kwam zeg maar..

daar klinkt het beetje naar Cees!

dus even D-riem controleren? blokeerpennen gebruiken he! niet afgaan op markeerstreepjes

imbusjesleuteltje 6, vlak boven de motorcode (KDZ) zit een gaatje, tussen de motorcode en de ODP sensor in.. tis even zoeken, zit er echt!
en dan moet het gat in de nokkenaspoulie natuurlijk exact lijnen met het gat in de koP!

voor dat blokeren van het vliegen (met het imbusje), met rechterhand imbusje in het gat drukken, met links (sleutel21/22) de nokkenas ronddraaien.. hij gaat dan vanzelf in het gaatje, wanneer hij dat tegenkomt! (NIET VERGETEN TE VERWIJDEREN!)
Image

Cees
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 598
Joined: ThuJan20, 2005 7:39:27 PM
Location: GORINCHEM
Contact:

Post by Cees »

:hello1: Hiep Hiep Hoera :hello1:

Dit keer GOED nieuws , Hij doet het weer .

Was idd de Driem , Opnieuw eropgezet ( met blokkeerpennen ) ,
En hij loopt weer perfect .

Heb er nu alleen een fluitje bijgekregen , nog eens bekijken wat het is ?

Heb wel nieuwe Driem gebruikt , maar de spanrol laten zitten , zat er pas 8000 km op .

Of waterpomp of dynamo ????

Maar ben allang blij dat hij weer goed loopt , zonder olie en water lekkage , onderblok nog een keer GOED schoon maken ziet het er allemaal weer lekker fris uit .

Nog ff fototje van dat allas er weer op zit
Image
ER IS WEER EEN Image. C 1

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Gefeliciteerd Opa! :D

En hoe heb je dat uitlaat-hitteschild zo mooi glanzend gekregen? Of is die nieuw? Zo ja wat kost ie?

Post Reply