Kop mist een gat... HEEEELP
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Kop mist een gat... HEEEELP
Heren techneuten
Wie kan mij vertellen waar deze ( zie foto ) sensor voor dient
Ik ( met garage hulp ) ben nu bezig de koppakking te vervangen ,
heb doorvoor een donor kop gekocht en die laten reinigen en vlakken .
Nu (pas) kom ik erachter , bij het overzetten van ontsteking e.d. er bij de donorkop een gat mist waar dus een sensor in zou moeten .
Mijn vraag dus , WAAR dient die voor , en WAT kan ik verwachten nu ik deze niet aan kan sluiten
Voor de duidelijkheid het gat in de oude kop loopt niet door ergens in ofzo, is gewoon een hplle ruimte lijkt mij dus een temperatuur sensor ofzo , maar waarvan dan
Zijn er eventueel oplossingen te geven
Bijvoorbaad Dank ,, Cees OpaGT .
Het gat in de oude kop .
De nieuwe kop zonder gat ( halaas slecht te zien )
En DIT is dus de sensor
Wie kan mij vertellen waar deze ( zie foto ) sensor voor dient
Ik ( met garage hulp ) ben nu bezig de koppakking te vervangen ,
heb doorvoor een donor kop gekocht en die laten reinigen en vlakken .
Nu (pas) kom ik erachter , bij het overzetten van ontsteking e.d. er bij de donorkop een gat mist waar dus een sensor in zou moeten .
Mijn vraag dus , WAAR dient die voor , en WAT kan ik verwachten nu ik deze niet aan kan sluiten
Voor de duidelijkheid het gat in de oude kop loopt niet door ergens in ofzo, is gewoon een hplle ruimte lijkt mij dus een temperatuur sensor ofzo , maar waarvan dan
Zijn er eventueel oplossingen te geven
Bijvoorbaad Dank ,, Cees OpaGT .
Het gat in de oude kop .
De nieuwe kop zonder gat ( halaas slecht te zien )
En DIT is dus de sensor
Last edited by Cees on FriJun23, 2006 8:28:34 PM, edited 1 time in total.
ER IS WEER EEN . C 1
q01z wrote:Cees wrote:Sander wrote:Zit er niet ergens een ander gat waar je die sensor in kan schroeven.
Heb nergens anders een gat kunnen vinden
dat is ook neit goed Cees, een kop hoort toch echt meerdere gaten te hebben! (waarom zou je anders kleppen hebben..)
O.K. had ook moeten zeggen , kan geen gat viden wat overblijft
Overigens WEL VEEL geleerd vandaag , Is voor het eerst dat een motorblok open zie , HEEL leerzaam , en overal beetje bij meegeholpen ( of in de weg gelopen ) Ook zelf meegedaan de klepseals vervangen , weet nu ook waar die zitten en hoe die er uit zien
En morgen weer vrolijk verder , als het goed is morgen met de OpaGT met een fris motortje weer naar huis
ER IS WEER EEN . C 1
PeterM wrote:het is de temperatuursensor van de injectie, gebruikt ie om te bepalen hoeveel er verrijkt moet worden. je kan de sensor ook in een overgebleven gat van het thermostaathuis draaien want dat komt op temperatuur.
P.
Dank je wel Peter
Weet ik waar hij voor is , en zal morgen eens zoeken bij dat thermostaat huis .
ER IS WEER EEN . C 1
uhh ik heb dit 'n paar maandjes terug uitgezocht.. zie topic:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=6789
De sensor waar 't over gaat is volgens mij degene voor 't koelwatertemperatuur-metertje op 't dash
omdat van de ecu-sensor het "voelsprietje" een stuk langer is (wellicht omdat deze ook in het thermostaathuis zit.. verder van de kop af)
maar idd, deze kan denk ik ook wel gestoken worden in 't thermostaathuis (als daar nog extra plek is..).
de enige manier om 't uit te sluiten is om de betreffende kabels te volgen / door te meten voor zover dat kan.
Maar alsie voor 't metertje op 't dash is, moet hij probleemloos kunnen starten zonder deze sensor (zonder oplichtend motormanagementlampje)
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=6789
De sensor waar 't over gaat is volgens mij degene voor 't koelwatertemperatuur-metertje op 't dash
omdat van de ecu-sensor het "voelsprietje" een stuk langer is (wellicht omdat deze ook in het thermostaathuis zit.. verder van de kop af)
maar idd, deze kan denk ik ook wel gestoken worden in 't thermostaathuis (als daar nog extra plek is..).
de enige manier om 't uit te sluiten is om de betreffende kabels te volgen / door te meten voor zover dat kan.
Maar alsie voor 't metertje op 't dash is, moet hij probleemloos kunnen starten zonder deze sensor (zonder oplichtend motormanagementlampje)
Opa zit nu dus vreselijk te BALEN .
Vandaag alles weer opgebouwd , maar er is gewoon geen plek voor die sensor
Na het vullen van olie , water . ook versnellingsbak ververst , nieuwe filters , ontluchten . kleppen stellen . HET moment de motor starten , sloeg gelijk na drie omwentelingen aan ( leek goed te lopen ) maar na twee minuten begon hij heeeeel slecht te lopen en probeer je gas te geven smoort hij bij 3000 toeren
Geprobeerd de overgebleven sensor aan te sluiten op het overgbleven draadje , massa er aan gemaakt , en sensor op de warme koelslang gelegt , maakte niets uit
Geprobeerd om de ontsteking te verstellen Geen resultaat
Bougies getest volop vonken , benzineleiding losgehaald kontakt aan volop benzine , nogmaals alles nagelopen alle slangen en stekkers zitten op de goede plek , ook de benzine leidingen zitten NIET omgedraaid , Maar waarom wil hij dan niet goed lopen
IK WEET HET NIET MEER .....
Vandaag alles weer opgebouwd , maar er is gewoon geen plek voor die sensor
Na het vullen van olie , water . ook versnellingsbak ververst , nieuwe filters , ontluchten . kleppen stellen . HET moment de motor starten , sloeg gelijk na drie omwentelingen aan ( leek goed te lopen ) maar na twee minuten begon hij heeeeel slecht te lopen en probeer je gas te geven smoort hij bij 3000 toeren
Geprobeerd de overgebleven sensor aan te sluiten op het overgbleven draadje , massa er aan gemaakt , en sensor op de warme koelslang gelegt , maakte niets uit
Geprobeerd om de ontsteking te verstellen Geen resultaat
Bougies getest volop vonken , benzineleiding losgehaald kontakt aan volop benzine , nogmaals alles nagelopen alle slangen en stekkers zitten op de goede plek , ook de benzine leidingen zitten NIET omgedraaid , Maar waarom wil hij dan niet goed lopen
IK WEET HET NIET MEER .....
ER IS WEER EEN . C 1
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
toen ik dat had, was het vrijwel continu backfiren boven de 4000rpm.. net alsof de begrenzer erin kwam zeg maar..
daar klinkt het beetje naar Cees!
dus even D-riem controleren? blokeerpennen gebruiken he! niet afgaan op markeerstreepjes
imbusjesleuteltje 6, vlak boven de motorcode (KDZ) zit een gaatje, tussen de motorcode en de ODP sensor in.. tis even zoeken, zit er echt!
en dan moet het gat in de nokkenaspoulie natuurlijk exact lijnen met het gat in de koP!
voor dat blokeren van het vliegen (met het imbusje), met rechterhand imbusje in het gat drukken, met links (sleutel21/22) de nokkenas ronddraaien.. hij gaat dan vanzelf in het gaatje, wanneer hij dat tegenkomt! (NIET VERGETEN TE VERWIJDEREN!)
daar klinkt het beetje naar Cees!
dus even D-riem controleren? blokeerpennen gebruiken he! niet afgaan op markeerstreepjes
imbusjesleuteltje 6, vlak boven de motorcode (KDZ) zit een gaatje, tussen de motorcode en de ODP sensor in.. tis even zoeken, zit er echt!
en dan moet het gat in de nokkenaspoulie natuurlijk exact lijnen met het gat in de koP!
voor dat blokeren van het vliegen (met het imbusje), met rechterhand imbusje in het gat drukken, met links (sleutel21/22) de nokkenas ronddraaien.. hij gaat dan vanzelf in het gaatje, wanneer hij dat tegenkomt! (NIET VERGETEN TE VERWIJDEREN!)
Hiep Hiep Hoera
Dit keer GOED nieuws , Hij doet het weer .
Was idd de Driem , Opnieuw eropgezet ( met blokkeerpennen ) ,
En hij loopt weer perfect .
Heb er nu alleen een fluitje bijgekregen , nog eens bekijken wat het is ?
Heb wel nieuwe Driem gebruikt , maar de spanrol laten zitten , zat er pas 8000 km op .
Of waterpomp of dynamo ????
Maar ben allang blij dat hij weer goed loopt , zonder olie en water lekkage , onderblok nog een keer GOED schoon maken ziet het er allemaal weer lekker fris uit .
Nog ff fototje van dat allas er weer op zit
Dit keer GOED nieuws , Hij doet het weer .
Was idd de Driem , Opnieuw eropgezet ( met blokkeerpennen ) ,
En hij loopt weer perfect .
Heb er nu alleen een fluitje bijgekregen , nog eens bekijken wat het is ?
Heb wel nieuwe Driem gebruikt , maar de spanrol laten zitten , zat er pas 8000 km op .
Of waterpomp of dynamo ????
Maar ben allang blij dat hij weer goed loopt , zonder olie en water lekkage , onderblok nog een keer GOED schoon maken ziet het er allemaal weer lekker fris uit .
Nog ff fototje van dat allas er weer op zit
ER IS WEER EEN . C 1
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM