Spruitstuk van Devill, 227 euro
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Spruitstuk van Devill, 227 euro
http://www.partsplaza.nl/
Lijkt me de meerprijs t.o.v. raceland wel waard?? Zeker als je niet zo handig bent
Ik zag trouwens dat de peugeot 205/405 exact dezelfde zijknipperlichten hebben als AXjes. Dus als iemand eens ergens een site vind met witte zijknipperlichten voor een 205/405 dan houd ik me aanbevolen!!
Deze bedoel ik: http://members.home.nl/chm.cuipers/Auto/weitec2.JPG
Lijkt me de meerprijs t.o.v. raceland wel waard?? Zeker als je niet zo handig bent
Ik zag trouwens dat de peugeot 205/405 exact dezelfde zijknipperlichten hebben als AXjes. Dus als iemand eens ergens een site vind met witte zijknipperlichten voor een 205/405 dan houd ik me aanbevolen!!
Deze bedoel ik: http://members.home.nl/chm.cuipers/Auto/weitec2.JPG
Last edited by Rob GT on SunJun18, 2006 5:27:20 PM, edited 2 times in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
KMvrtr wrote:Dat Devil spruitstuk is voor een Sport. Dat gaat volgens mij niet passen op andere blokken.
blok van een sport/GT is uitwendig vrijwel hetzelfde,
als ik denny mag geloven (en dat doe ik dan maar) is het gewoon een 1.4 blok met andere drijfstangen en krukas waardoor het een 1.3 werd
dusss deze past ook op een GT
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 98
- Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
- Location: De Heurne
- Contact:
q01z wrote:KMvrtr wrote:Dat Devil spruitstuk is voor een Sport. Dat gaat volgens mij niet passen op andere blokken.
blok van een sport/GT is uitwendig vrijwel hetzelfde,
als ik denny mag geloven (en dat doe ik dan maar) is het gewoon een 1.4 blok met andere drijfstangen en krukas waardoor het een 1.3 werd
dusss deze past ook op een GT
Is het niet, ik had met mijn blok revisie dus eerst een koppakking van een sport ontvangen, en de rand van de koppakking viel net in de cilinder (klein randje) dus deze heeft een iets kleinere boring ( is maar minimaal)
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kakanox wrote:@ simsken: niet de boring, maar de slag van een sport is anders. Het blok is derhalve ook iets minder hoog. Of de uitlaatkleppen hetzelfde uitkomen weet ik niet.
en dat ligt dan aan de kop ben ik bang, dat minder hoog zijn. De kop is namelijk wezenlijk anders en beter dan die van een GT.
uhmm slag van de kruk was kleiner en drijfstangen langer als GT geloof ik zo uit het koppie.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
drijfstangen zijn identiek aan die van een oude 1.1 toch?
anyway, volgens mij zitten zowel de inlaatkanalen als de uitlaatkanalen van de Sport een stukje lager dan bij een gewone 1.4 kop. Zou betekenen dat je bijv. een spaghetti wel kan monteren maar dat je daarmee altijd een beetje spanning op je uitlaat zet en je de bout onder het blok niet kan monteren.
Als ze de uitlaatkanalen echter een stukje hoger geplaatst hebben (wat logischer zou zijn) past de uitlaat van een Sport WEL gewoon goed.
anyway, volgens mij zitten zowel de inlaatkanalen als de uitlaatkanalen van de Sport een stukje lager dan bij een gewone 1.4 kop. Zou betekenen dat je bijv. een spaghetti wel kan monteren maar dat je daarmee altijd een beetje spanning op je uitlaat zet en je de bout onder het blok niet kan monteren.
Als ze de uitlaatkanalen echter een stukje hoger geplaatst hebben (wat logischer zou zijn) past de uitlaat van een Sport WEL gewoon goed.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 98
- Joined: MonApr18, 2005 4:56:08 PM
- Location: De Heurne
- Contact:
kakanox wrote:drijfstangen zijn identiek aan die van een oude 1.1 toch?
anyway, volgens mij zitten zowel de inlaatkanalen als de uitlaatkanalen van de Sport een stukje lager dan bij een gewone 1.4 kop. Zou betekenen dat je bijv. een spaghetti wel kan monteren maar dat je daarmee altijd een beetje spanning op je uitlaat zet en je de bout onder het blok niet kan monteren.
Als ze de uitlaatkanalen echter een stukje hoger geplaatst hebben (wat logischer zou zijn) past de uitlaat van een Sport WEL gewoon goed.
Jij hebt toch een kop van een sport ofniet?
Kun jij niet eens een paar mooie fototjes regelen van een GT en een sport kop naast elkaar? kun je de verschillen mooi zien
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik heb geen kop meer los nu, en wil er ook geen los halen
Kan wel 2 blokken naast elkaar zetten, misschien dat dat duidelijk genoeg is. Kan alleen nog even duren want ik heb de alles verspreid over thuis (Utrecht), een stalling in Venray en een stalling in Horst Die laatste twee liggen dus op zo'n anderhalf uur rijden...
Kan wel 2 blokken naast elkaar zetten, misschien dat dat duidelijk genoeg is. Kan alleen nog even duren want ik heb de alles verspreid over thuis (Utrecht), een stalling in Venray en een stalling in Horst Die laatste twee liggen dus op zo'n anderhalf uur rijden...
kakanox wrote:Ik heb geen kop meer los nu, en wil er ook geen los halen
Kan wel 2 blokken naast elkaar zetten, misschien dat dat duidelijk genoeg is. Kan alleen nog even duren want ik heb de alles verspreid over thuis (Utrecht), een stalling in Venray en een stalling in Horst Die laatste twee liggen dus op zo'n anderhalf uur rijden...
ik heb nog een kop los liggen zal wel eens foto's maken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
PeterM wrote:Het onderblok van een sport is net zo hoog als een 1.0 of 1.1 de koppen zijn allemaal dezelfde hoogte.
Sport komt het dichts in de buurt van een mengsel van een 1.1 onderblok met krukas en drijfstangen gecombineerd met bussen en zuigers van een 1.4.
P.
krukas is specifiek, is alleen voor de sport en andere tu 1.3 blokken gebruikt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.