Spruitstuk van Devill, 227 euro

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Spruitstuk van Devill, 227 euro

Post by Rob GT »

http://www.partsplaza.nl/

Lijkt me de meerprijs t.o.v. raceland wel waard?? Zeker als je niet zo handig bent :wink:

Ik zag trouwens dat de peugeot 205/405 exact dezelfde zijknipperlichten hebben als AXjes. Dus als iemand eens ergens een site vind met witte zijknipperlichten voor een 205/405 dan houd ik me aanbevolen!!

Deze bedoel ik: http://members.home.nl/chm.cuipers/Auto/weitec2.JPG
Last edited by Rob GT on SunJun18, 2006 5:27:20 PM, edited 2 times in total.
Image

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by ZX-Cruiser »

Raceland is wel RVS, blijft iets mooier. Tenzij je de boel toch inpakt met heat-wrap (schijnt wel beter te zijn).
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ZX-Cruiser wrote:Raceland is wel RVS, blijft iets mooier. Tenzij je de boel toch inpakt met heat-wrap (schijnt wel beter te zijn).

die van Devil past tenminste :roll:
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over die racelands.. ze passen gewoon hoor :?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

nja sommige willen plug and play ofwel het moet zonder lichte aanpassing meteen perfect passen.

de raceland past zonder dat je wat kleine dingetjes moet doen, niet.

doe mij maar de raceland, rvs roest tenminste niet weg.

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Dat Devil spruitstuk is voor een Sport. Dat gaat volgens mij niet passen op andere blokken.

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

ik heb een devil op mn carb is echt genieten hoor
:P

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

KMvrtr wrote:Dat Devil spruitstuk is voor een Sport. Dat gaat volgens mij niet passen op andere blokken.

blok van een sport/GT is uitwendig vrijwel hetzelfde,
als ik denny mag geloven (en dat doe ik dan maar) is het gewoon een 1.4 blok met andere drijfstangen en krukas waardoor het een 1.3 werd

dusss deze past ook op een GT
Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

overigens, als je de kleine lettertjes leest:

totaalbedrag incl BTW+verzendkosten:
287.39

mwah laat maar
Image

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by simsken »

q01z wrote:
KMvrtr wrote:Dat Devil spruitstuk is voor een Sport. Dat gaat volgens mij niet passen op andere blokken.

blok van een sport/GT is uitwendig vrijwel hetzelfde,
als ik denny mag geloven (en dat doe ik dan maar) is het gewoon een 1.4 blok met andere drijfstangen en krukas waardoor het een 1.3 werd

dusss deze past ook op een GT

Is het niet, ik had met mijn blok revisie dus eerst een koppakking van een sport ontvangen, en de rand van de koppakking viel net in de cilinder (klein randje) dus deze heeft een iets kleinere boring ( is maar minimaal)

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

Ja, maar het spruitstuk is wel uitwisselbaar blijkbaar...

Maar gelukkig is Marc wat scherper dan ik :oops:
:?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

@ simsken: niet de boring, maar de slag van een sport is anders. Het blok is derhalve ook iets minder hoog. Of de uitlaatkleppen hetzelfde uitkomen weet ik niet.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

kakanox wrote:@ simsken: niet de boring, maar de slag van een sport is anders. Het blok is derhalve ook iets minder hoog. Of de uitlaatkleppen hetzelfde uitkomen weet ik niet.

en dat ligt dan aan de kop ben ik bang, dat minder hoog zijn. De kop is namelijk wezenlijk anders en beter dan die van een GT.

uhmm slag van de kruk was kleiner en drijfstangen langer als GT geloof ik zo uit het koppie.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

drijfstangen zijn identiek aan die van een oude 1.1 toch?

anyway, volgens mij zitten zowel de inlaatkanalen als de uitlaatkanalen van de Sport een stukje lager dan bij een gewone 1.4 kop. Zou betekenen dat je bijv. een spaghetti wel kan monteren maar dat je daarmee altijd een beetje spanning op je uitlaat zet en je de bout onder het blok niet kan monteren.

Als ze de uitlaatkanalen echter een stukje hoger geplaatst hebben (wat logischer zou zijn) past de uitlaat van een Sport WEL gewoon goed.

simsken
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by simsken »

kakanox wrote:drijfstangen zijn identiek aan die van een oude 1.1 toch?

anyway, volgens mij zitten zowel de inlaatkanalen als de uitlaatkanalen van de Sport een stukje lager dan bij een gewone 1.4 kop. Zou betekenen dat je bijv. een spaghetti wel kan monteren maar dat je daarmee altijd een beetje spanning op je uitlaat zet en je de bout onder het blok niet kan monteren.

Als ze de uitlaatkanalen echter een stukje hoger geplaatst hebben (wat logischer zou zijn) past de uitlaat van een Sport WEL gewoon goed.

Jij hebt toch een kop van een sport ofniet?

Kun jij niet eens een paar mooie fototjes regelen van een GT en een sport kop naast elkaar? kun je de verschillen mooi zien :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Ik heb geen kop meer los nu, en wil er ook geen los halen :)

Kan wel 2 blokken naast elkaar zetten, misschien dat dat duidelijk genoeg is. Kan alleen nog even duren want ik heb de alles verspreid over thuis (Utrecht), een stalling in Venray en een stalling in Horst :) Die laatste twee liggen dus op zo'n anderhalf uur rijden...

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

kakanox wrote:Ik heb geen kop meer los nu, en wil er ook geen los halen :)

Kan wel 2 blokken naast elkaar zetten, misschien dat dat duidelijk genoeg is. Kan alleen nog even duren want ik heb de alles verspreid over thuis (Utrecht), een stalling in Venray en een stalling in Horst :) Die laatste twee liggen dus op zo'n anderhalf uur rijden...

ik heb nog een kop los liggen zal wel eens foto's maken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by PeterM »

Het onderblok van een sport is net zo hoog als een 1.0 of 1.1 de koppen zijn allemaal dezelfde hoogte.

Sport komt het dichts in de buurt van een mengsel van een 1.1 onderblok met krukas en drijfstangen gecombineerd met bussen en zuigers van een 1.4.

P. :)

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

PeterM wrote:Het onderblok van een sport is net zo hoog als een 1.0 of 1.1 de koppen zijn allemaal dezelfde hoogte.

Sport komt het dichts in de buurt van een mengsel van een 1.1 onderblok met krukas en drijfstangen gecombineerd met bussen en zuigers van een 1.4.

P. :)

krukas is specifiek, is alleen voor de sport en andere tu 1.3 blokken gebruikt.

Post Reply