J5 (Peugeot 106 Rallye S1 / Seat Altea XL
Moderator: webmasters
Vandaag vervelend nieuws gekregen. Als ik na een tijdje rijden stil stond dan rook ik olie. Naar de garage geweest en nu is de krukaskeering lek. Volgens de garage gaat dat tussen de 1000 en 1200 euri kosten, omdat ze meestal gelijk wat andere dingen meenemen zoals de spanrol enz...
De olie die ik rook is de olie die op het spruitstuk drupt. Is overigens heel gering. Tot nu toe.
Kost dit idd zoveel of moet ik nog wat in de rondte bellen? Garage is altijd wel heel betrouwbaar geweest.
De olie die ik rook is de olie die op het spruitstuk drupt. Is overigens heel gering. Tot nu toe.
Kost dit idd zoveel of moet ik nog wat in de rondte bellen? Garage is altijd wel heel betrouwbaar geweest.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Dit kost idd zoveel, het is nl. het makkelijkst te doen als het blok eruit is.
Overigens kan je het voor dat geld beter zelf doen
Ik zit momenteel krap in m'n tijd maar er is misschien wel een forumlid dat er tijd voor heeft?
Anders is een ruilmotor misschien een idee, kan je eventueel meteen overstappen naar 1600 cc
Overzicht van de materiaalkosten:
Krukaskeerringetjes = +/- 50 euro
Aandrijfaskeerringetjes = 9 euro
Koppakking = 43 euro
Koppakkingset = +/- 60 euro
Distributieriemset = +/- 60 euro
Oliefilter = 10 euro
Olie + KVS = 25 euro
Overige kleine rommel = +/- 50 euro
Subtotaal: 307 euro
En dan heb je 'm h??l netjes aangepakt
Als je voor een 1.6 zou willen gaan (NFZ) kom je op het volgende uit:
motorblok = 300 euro
Aandrijfaskeerringetjes = 9 euro
Koppakking = 43 euro
Koppakkingset = +/- 60 euro
Distributieriemset = +/- 60 euro
Oliefilter = 10 euro
Olie + KVS = 25 euro
Overige kleine rommel = +/- 50 euro
557 euro. Heb je wel wat meer over. Kleine tip: Ik zou de 1.4-kop gebruiken
Overigens kan je het voor dat geld beter zelf doen
Ik zit momenteel krap in m'n tijd maar er is misschien wel een forumlid dat er tijd voor heeft?
Anders is een ruilmotor misschien een idee, kan je eventueel meteen overstappen naar 1600 cc
Overzicht van de materiaalkosten:
Krukaskeerringetjes = +/- 50 euro
Aandrijfaskeerringetjes = 9 euro
Koppakking = 43 euro
Koppakkingset = +/- 60 euro
Distributieriemset = +/- 60 euro
Oliefilter = 10 euro
Olie + KVS = 25 euro
Overige kleine rommel = +/- 50 euro
Subtotaal: 307 euro
En dan heb je 'm h??l netjes aangepakt
Als je voor een 1.6 zou willen gaan (NFZ) kom je op het volgende uit:
motorblok = 300 euro
Aandrijfaskeerringetjes = 9 euro
Koppakking = 43 euro
Koppakkingset = +/- 60 euro
Distributieriemset = +/- 60 euro
Oliefilter = 10 euro
Olie + KVS = 25 euro
Overige kleine rommel = +/- 50 euro
557 euro. Heb je wel wat meer over. Kleine tip: Ik zou de 1.4-kop gebruiken
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
DuFF wrote:kakanox wrote:
Anders is een ruilmotor misschien een idee, kan je eventueel meteen overstappen naar 1600 cc
waarom meteen 1600 cc?
niet iedereen wilt zo'n slurpmonster.
pfff... krijgen we die discussie weer. jij rijdt 1.1 en hebt nog geen 1.6 gehad, en ik heb al meerdere malen gezegd dat het met dat slurpen wel meevalt als je het goed doet en heb al wat 1.6-ervaring opgedaan. Zowel 1.4 als 1.6 rijders noteren niet echt hoger verbruik op een paar uitzonderingen na (met een zware rechtervoet oid).
daarnaast zie ik geen andere reden om een GTI te hebben dan een exclusieve en snelle auto willen, dus of die dan een litertje meer pakt op 100 km of niet... who cares?
anyway, als Johan meer power wil is een 1.6 interessant. Daarnaast zijn er volgens mij minder problemen met de 1.6-motor dan met de 1.4 MPI.
Ik kies er zeker voor om de 1.4 te herstellen. Auto zo origineel mogelijk houden. Zijn er dingen die je dan gelijk mee zou moeten nemen als de motor er toch uit gaat? De garage zei nml ook dat de motor eruit zou gaan, omdat alles dan beter bereikbaar is. Zal wel september worden voor ik em laat maken. Als ie dan maar weer rijdt als een trein.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
@citrosanfan: ik werk in industrieterrein "Dever" ( C&A) en woon vlakbij voetbalvereniging Quick Boys. Waar het Ned. elfal altijd traint. Weet niet of je daar een beetje bekend bent?
@kakanox: heb idd het Joris/Richard project gelezen en ziet er super uit. Is idd okay als je er de ruimte en kennis voor in huis hebt. Ik kijk nog wel tegen de tijd dat ik em ga laten maken. In ieder geval bedankt voor info.
@kakanox: heb idd het Joris/Richard project gelezen en ziet er super uit. Is idd okay als je er de ruimte en kennis voor in huis hebt. Ik kijk nog wel tegen de tijd dat ik em ga laten maken. In ieder geval bedankt voor info.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
1000 tot 1200 euries??? Lijkt mij belachelijk veel voor een krukaskeering vervangen.... Ik zou eens ff rond gaan bellen.... Anders wil ik het nog wel voor 500 euries doen hoor, ben je hem wel iets langer kwijt
@duff: Sander rijdt met 1.6 1 op 15, daar kan ik met mijn GTI niet aan tippen.
@duff: Sander rijdt met 1.6 1 op 15, daar kan ik met mijn GTI niet aan tippen.
Freude am Fahren.
tja terwijl ik op die zelfde liter maar 12km rijd.. en dan doe ik echt me best...
maar goed daarvoor rij je ook geen gti
een koppeling vervangen kost bij een beunhaas bijvoorbeeld 250 euro .. en dan is de krukaskeering ook zo even mee genomen...
en mocht je een ander blok willen.. gewoon voor een 1.6 gaan .. ik heb er nog geen moment spijt van gehad..
maar goed daarvoor rij je ook geen gti
een koppeling vervangen kost bij een beunhaas bijvoorbeeld 250 euro .. en dan is de krukaskeering ook zo even mee genomen...
en mocht je een ander blok willen.. gewoon voor een 1.6 gaan .. ik heb er nog geen moment spijt van gehad..
Blijft zeker een 1.4. Ik ben helemaal niet zo'n hardrijder. Vind het alleen leuk om verbaasde gezichten te zien bij een strakke inhaalactie, waarbij de toeren uiteraard flink oplopen. Voor mij loopt een 1.4 daar hard genoeg voor.
Moet er even niet aan denken dat ik met 180 op de grote weg achter een dikke BMW hang die vol in de ankers gaat met z'n ABS,EDB en de hele rimram. Daar ga je dwars doorheen.
Moet er even niet aan denken dat ik met 180 op de grote weg achter een dikke BMW hang die vol in de ankers gaat met z'n ABS,EDB en de hele rimram. Daar ga je dwars doorheen.
Ik heb net de auto's gewassen, maar alleen de AX in de was gezet.
Stukje SAXO erbij en lekker ding.
Wat andere shots.
Alleen niet zo mooie motorkap.
Heb de auto in de was gezet met: Meguiars Color X. Ging er heel makkelijk op en weer af. Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met dit merk? Is een hele reeks van.
Stukje SAXO erbij en lekker ding.
Wat andere shots.
Alleen niet zo mooie motorkap.
Heb de auto in de was gezet met: Meguiars Color X. Ging er heel makkelijk op en weer af. Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met dit merk? Is een hele reeks van.
peter wrote:ziet er weer knap uit...gewoon je ogen goed open houden voor een ruil motorkap
Kleur lijkt hetzelfde als degene die Joost Pcrodent te koop heeft: link
Ziet er idd heel netjes uit.
Meeting zondag...?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Heb de schuuropruiming idd gezien maar motorkap van Joost heeft als kleurcode EVE. Mijn auto heeft kleurcode ETB. Enniewee bedankt voor de tip.
Deze kleur(ETB) zie je over het algemeen niet zoveel. Zeker niet in vergelijk met rood,zwart en wit.
Hoop er zondag bij te zijn, maar is nog niet helemaal zeker.
Deze kleur(ETB) zie je over het algemeen niet zoveel. Zeker niet in vergelijk met rood,zwart en wit.
Hoop er zondag bij te zijn, maar is nog niet helemaal zeker.