Rails bestuurdersstoel verder naar achteren
Moderator: webmasters
Rails bestuurdersstoel verder naar achteren
Hallo,
Ik heb al weer een tijdje een AX (1.1 First). En lees erg veel op dit forum, maar toch had ik een vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.
Ik ben met mijn 1.97m een lange AX-rijder en heb (helaas) bij lange afstanden (< 1 uur) erg last van mijn benen. Deze krijgen niet voldoende steun van de stoel omdat de stoel gewoon weg niet ver genoeg naar achteren kan.
Ik heb gehoord dat er beugels in omloop zijn om de stoelrails zo'n 10 cm naar achteren te plaatsen. Ik ben al verschillen de autobedrijven langs gegaan (waaronder de Citroen Dealer) en geen van alle heeft deze of heeft een oplossing.
De Citroen Dealer gaf wel aan dat zulk soort beugels bestaan hebben, maar kan ze niet meer leveren.
Zelf iets knutselen is een optie, maar het moet wel goed stevig zitten aan gezien het over stoelen gaat.
Graag zou ik willen weten of jullie hier ook eens mee te maken hebben gehad en of iemand hier misschien een oplossing voor hebben.
Ik heb al weer een tijdje een AX (1.1 First). En lees erg veel op dit forum, maar toch had ik een vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.
Ik ben met mijn 1.97m een lange AX-rijder en heb (helaas) bij lange afstanden (< 1 uur) erg last van mijn benen. Deze krijgen niet voldoende steun van de stoel omdat de stoel gewoon weg niet ver genoeg naar achteren kan.
Ik heb gehoord dat er beugels in omloop zijn om de stoelrails zo'n 10 cm naar achteren te plaatsen. Ik ben al verschillen de autobedrijven langs gegaan (waaronder de Citroen Dealer) en geen van alle heeft deze of heeft een oplossing.
De Citroen Dealer gaf wel aan dat zulk soort beugels bestaan hebben, maar kan ze niet meer leveren.
Zelf iets knutselen is een optie, maar het moet wel goed stevig zitten aan gezien het over stoelen gaat.
Graag zou ik willen weten of jullie hier ook eens mee te maken hebben gehad en of iemand hier misschien een oplossing voor hebben.
weet niet hoeveel ruimte je hebt maar je kunt misschien de bestaande gaten iets naar voren nogmaals boren. zo komt het hele ding al naar achteren. Eventueel een metalen strip tussen rals en bodem zetten. strip aan stoel maken en de strip ook weer op de bodem vastzetten. Weet alleen niet of dit tijdens een keuring mag dus dan moet je weer terug eventueel.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Tommmm wrote:Eventueel een metalen strip tussen rals en bodem zetten. strip aan stoel maken en de strip ook weer op de bodem vastzetten. Weet alleen niet of dit tijdens een keuring mag dus dan moet je weer terug eventueel.
Heb ik ook aan zitten denken, maar het probleem is dat de linker rails op je deurpol zit ipv op de grond.
Browny wrote:Peugeot 106 rally fase 2 stoelen schijnen ook veel meer ruimte te scheppen.
Moet je de wie is wie van Mark verhagen even doorlezen
Ga ik doen! Bedankt!
kakanox wrote:wordt het niet eens tijd voor een six feet high club?
haha, goed idee
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162556
En er ging daar een tijd terug nog een topic over zelfgemaakte verlengprofielen voor de stoelen van de BX, deze kon ik echter niet vinden.
Het moet dus wel kunnen om met ijzeren staven/profielen de stoelen verder naar achteren te zetten (als het in de bx kan.. moet het met een beetje creativiteit ook wel in een ax mogelijk zijn...)
En er ging daar een tijd terug nog een topic over zelfgemaakte verlengprofielen voor de stoelen van de BX, deze kon ik echter niet vinden.
Het moet dus wel kunnen om met ijzeren staven/profielen de stoelen verder naar achteren te zetten (als het in de bx kan.. moet het met een beetje creativiteit ook wel in een ax mogelijk zijn...)
Glenn@nl wrote:http://www.Citro?n-forum.nl/viewtopic.php?t=162556
En er ging daar een tijd terug nog een topic over zelfgemaakte verlengprofielen voor de stoelen van de BX, deze kon ik echter niet vinden.
Het moet dus wel kunnen om met ijzeren staven/profielen de stoelen verder naar achteren te zetten (als het in de bx kan.. moet het met een beetje creativiteit ook wel in een AX mogelijk zijn...)
Bedankt! Heeft iemand misschien een foto oid van zoiets? zodat ik daar wat vanaf kan kijken?
Fra-Ha wrote:
Heb ik ook aan zitten denken, maar het probleem is dat de linker rails op je deurpol zit ipv op de grond.
dan zet je de stoelen iets dichter tegen elkaar ofzo . Met een strip van 5 mm ofzo heb je best veel stevigheid en schuift het maar een beetje op. Zal wel even puzzelen worden maar ik kan me niet voorstellen dat het onmogelijk is. succes ermee iig.
vervangen:
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
Linkervoorscherm, voorbumper, voorbanden, radio, blower, speakers,
To do:
Krasjes en deukjes wegwerken. centrale deurvergrendeling, nieuwe koplamp/knipperlicht, verstralers.
KMvrtr wrote:Vriend van me heeft jaren geleden een 106 en een Saxo gereden in de lease. Omdat ie zo lang is hebben ze in beide auto's de stoelrails verlengd. Blijkbaar zijn daar dus verlengsgtukken voor te krijgen.
Even navragen bij Peugeot en Citroën garages. Geen idee wat het kost overigens.
Klopt idd, Ik was al bij de citroen garage geweest, maar deze had ze niet meer. En kon er ook niet meer aankomen. Maar goed idee om eens langs een Peugeot garage te gaan. (Aangezien de 106 stoelen ook zonder problemen passen lijkt mij dat dezelfde rails)
mijn oma was altijd slecht ter been, en in de R11 van m'n opa hebben ze toen ook de beenruimte vergroot door de rails te verlengen en naar achteren te plaatsen, zover ik weet
alleen kan 't m'n opa of oma niet meer vragen, misschien weet m'n pa nog hoe dat ging, ik zal eens even vragen aan 'm
alleen kan 't m'n opa of oma niet meer vragen, misschien weet m'n pa nog hoe dat ging, ik zal eens even vragen aan 'm
1721 cc
Als er verlengframes hebben bestaan voor de Saxo moeten die er echt nog wel zijn. Mijn ervaring is dat veel dealers er de moeite niet voor willen doen.
Je moet de citroen dealer in woerden eens proberen. Van Drie. Die regelt echt de vaagste onderdelen voor me. Die doen er tenminste moeite voor.
AX, SAXO, Alle 106'jes zijn identiek wat stoelen railen betreft. Ik zat ook ZWAAR BEROERD in mijn AX stoelen. Zelfs de GTI stoelen kreeg ik last mijn rug. Nu de sport stoelen van een peugeot 106 erin gezet. 2002 model. Nergens meer last van. Tevens meer hoofdruimte.
Die verlengrailen als ze leverbaar zijn zullen wel een godsvermogen kosten. Denk dat je er de 106 stoeltjes voor hebt. Ze moeten dan de orignele railen vervangen. Zou mij niets verbazen als dat tussen 200 en 300 euro op moet brengen. Maar das een gok.
Zelf gaten verboren schiet je weinig mee op. Dat wordt prutsen. Die gaten zitten al vrij vooraan de rails. Denk dat het APK technisch niet eens mag. (Tenzij je met stoel en al door de vooruit wilt)
Je moet de citroen dealer in woerden eens proberen. Van Drie. Die regelt echt de vaagste onderdelen voor me. Die doen er tenminste moeite voor.
AX, SAXO, Alle 106'jes zijn identiek wat stoelen railen betreft. Ik zat ook ZWAAR BEROERD in mijn AX stoelen. Zelfs de GTI stoelen kreeg ik last mijn rug. Nu de sport stoelen van een peugeot 106 erin gezet. 2002 model. Nergens meer last van. Tevens meer hoofdruimte.
Die verlengrailen als ze leverbaar zijn zullen wel een godsvermogen kosten. Denk dat je er de 106 stoeltjes voor hebt. Ze moeten dan de orignele railen vervangen. Zou mij niets verbazen als dat tussen 200 en 300 euro op moet brengen. Maar das een gok.
Zelf gaten verboren schiet je weinig mee op. Dat wordt prutsen. Die gaten zitten al vrij vooraan de rails. Denk dat het APK technisch niet eens mag. (Tenzij je met stoel en al door de vooruit wilt)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Als er verlengframes hebben bestaan voor de Saxo moeten die er echt nog wel zijn. Mijn ervaring is dat veel dealers er de moeite niet voor willen doen.
Je moet de Citroën dealer in woerden eens proberen. Van Drie. Die regelt echt de vaagste onderdelen voor me. Die doen er tenminste moeite voor.
AX, SAXO, Alle 106'jes zijn identiek wat stoelen railen betreft. Ik zat ook ZWAAR BEROERD in mijn AX stoelen. Zelfs de GTI stoelen kreeg ik last mijn rug. Nu de sport stoelen van een peugeot 106 erin gezet. 2002 model. Nergens meer last van. Tevens meer hoofdruimte.
Die verlengrailen als ze leverbaar zijn zullen wel een godsvermogen kosten. Denk dat je er de 106 stoeltjes voor hebt. Ze moeten dan de orignele railen vervangen. Zou mij niets verbazen als dat tussen 200 en 300 euro op moet brengen. Maar das een gok.
Zelf gaten verboren schiet je weinig mee op. Dat wordt prutsen. Die gaten zitten al vrij vooraan de rails. Denk dat het APK technisch niet eens mag. (Tenzij je met stoel en al door de vooruit wilt)
Dat veel dealers er de moeite niet voor willen doen, ben ik inmiddels ook achter. Ik heb vanmiddag een aantal citroen en peugeot dealers afgebeld, maar tot nu te tervergeefs. Eentje zou mij nog terug bellen (hebben ze nog niet gedaan)
Ik zal het nogmaals proberen met het woord "saxo" ipv "ax". Bij ax zeggen de meeste meteen al "hebben we niet".
Tussen de 200 en 300 euro is echt belachelijk veel geld voor een railsje Maar we zullen zien, tot nu toe heb ik ze nog niet.
Die 106 stoelen... Ze zitten lager, maar geven ze daardoor ook meer steun aan je benen? (de zitting van de stoel)
Het zijn wel mooie stoeltjes! en ze zien eruit alsof ze stukken beter zitten
Kom naar de nieuwegein meeting en probeer het uit he. Ze geven veel meer steun. Maar zijn niet langer. Is nu eenmaal een kleine auto. Maar bij mij heeft het alle problemen opgelost. En ff proefzitten kan geen kwaad he.
Ik kan eventueel wel een mailtje sturen naar vandrie. Heb het directe mail adres van het hoofd magazijn. Als die nee zegt dan is het er echt niet meer.
Ik kan eventueel wel een mailtje sturen naar vandrie. Heb het directe mail adres van het hoofd magazijn. Als die nee zegt dan is het er echt niet meer.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Kom naar de nieuwegein meeting en probeer het uit he. Ze geven veel meer steun. Maar zijn niet langer. Is nu eenmaal een kleine auto. Maar bij mij heeft het alle problemen opgelost. En ff proefzitten kan geen kwaad he.
Ik kan eventueel wel een mailtje sturen naar vandrie. Heb het directe mail adres van het hoofd magazijn. Als die nee zegt dan is het er echt niet meer.
Ik ga proberen te komen naar de meeting! Weet nog niet zeker of ik kan.
Als je een mailtje zou willen sturen...