Drake wrote:GTI mp is sneller, maar een GT carb heeft net als een GT inject onderin veel meer koppel en voeld zeker onder de 5 k rpm veel sneller aan.
dat zou ik ook denken, alles rammelt ook meer in een GT... maar misschien kunnen we binnenkort op de meeting eens een sprintje tussen MonaGTI en miennepetien organiseren?
GTI waar ik met Mona in heb gereden liep h??l netjes, en trok onderin inderdaad een aardig stukkie minder dan mijn GT, waar mijn GT bij 6000 r/min echter op is dook de GTI met een extra krachtsexplosie bij 5500 r/min zonder problemen het rode gebied in.. 100+ in de 2, verklaart de snelle 0-100 van een GTI. Heb wel eens lopen klieren met een originele GTI (met mijn grijze GT), verschil is maar klein tot je boven de 140 komt.
nou nou oke heb een sprindje gehad met een honda crx 1.6 16v maar had niet gedacht dat ik hem er toch dik uit zou trekken in 1 en 2 liep ik goed van hem weg pas in zn 3 bij 140 kwam ie weer bij me rijden toen waren we er al weer mee gekapt was wel erg leuk haha
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond
don't underestimate the power of deception... heb kortgeleden een Safrane Biturbo gereden en die voelt echt trager dan m'n GT. Tot je 'm erlangs zet, is ff schrikken geblazen
Drake wrote:Netjes ,crx zou sneller moeten zijn maar ik gok op een slechte bestuurder of een slechte crx
Ze moeten echt met een V-tec komen zoor ze een AX bijhouden.
afhankelijk van welke versie (met/zonder cat)
topsnelheid 208 km/h acceleratie 0-100 km/h 8,5 s
topsnelheid 212 km/h acceleratie 0-100 km/h 7,5 s
dus dat redden ze zonder vtakkie al
Allemaal cijfertjes op papier. De prestaties die ze opgeven zijn altijd anders in de praktijk. Prestaties hangen van zoveel factoren af.
Met de GT die nu van JS is heb ik oa. gesprint tegen:
-Golf GTI 2.0 8v
-Opel kadett 2.0 8v GSI
-Honda CRX 1.6 16v
-Peugeot 205 GTI (130 pk versie)
-Saxo 1.6 8v vtr 2001
Op papier horen ze allemaal sneller te zijn, maar zijn het echt niet. Om een voorbeeld te noemen... Peugeot claimt 130 pk uit de eerste versie va nde gti te halen. IN de praktijk komen ze vaak niet verder meer dan 120 pktjes.
Maar goed, dit wordt weer zo'n eindeloze discussie
dames, stelletje gegrilde kippen bij elkaar.. laten we JS zn wie=wie niet volouwehoeren met het geleuter over wat er nou sneller is of niet,
ik weet wel wat er zwaarder is.. de tank van JS.. en als je niet snel je mond houdt met negatieve dingen over carbjes, weet ik wat er platter is.. (grom )