dat zou ik ook denken, alles rammelt ook meer in een GT... maar misschien kunnen we binnenkort op de meeting eens een sprintje tussen MonaGTI en miennepetien organiseren?Drake wrote:GTI mp is sneller, maar een GT carb heeft net als een GT inject onderin veel meer koppel en voeld zeker onder de 5 k rpm veel sneller aan.
Jan-Steven aka Tank_driver (GT '88 carb) update pag 25
Moderator: webmasters
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
GTI waar ik met Mona in heb gereden liep h??l netjes, en trok onderin inderdaad een aardig stukkie minder dan mijn GT, waar mijn GT bij 6000 r/min echter op is dook de GTI met een extra krachtsexplosie bij 5500 r/min zonder problemen het rode gebied in.. 100+ in de 2, verklaart de snelle 0-100 van een GTI. Heb wel eens lopen klieren met een originele GTI (met mijn grijze GT), verschil is maar klein tot je boven de 140 komt.
-
tank_driver
- AX Master

- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
nou nou oke heb een sprindje gehad met een honda crx 1.6 16v maar had niet gedacht dat ik hem er toch dik uit zou trekken in 1 en 2 liep ik goed van hem weg pas in zn 3 bij 140 kwam ie weer bij me rijden
toen waren we er al weer mee gekapt was wel erg leuk haha
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond 
MAZDA POWER!!!
MAZDA POWER!!!
afhankelijk van welke versie (met/zonder cat)master-arnie wrote:Ze moeten echt met een V-tec komen zoor ze een AX bijhouden.Drake wrote:Netjes,crx zou sneller moeten zijn maar ik gok op een slechte bestuurder of een slechte crx
topsnelheid 208 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,5 s
topsnelheid 212 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s
dus dat redden ze zonder vtakkie al
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
arnie
- AX super weirdo

- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Allemaal cijfertjes op papier. De prestaties die ze opgeven zijn altijd anders in de praktijk. Prestaties hangen van zoveel factoren af.Drake wrote:afhankelijk van welke versie (met/zonder cat)master-arnie wrote:Ze moeten echt met een V-tec komen zoor ze een AX bijhouden.Drake wrote:Netjes,crx zou sneller moeten zijn maar ik gok op een slechte bestuurder of een slechte crx
topsnelheid 208 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,5 s
topsnelheid 212 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s
dus dat redden ze zonder vtakkie al
Met de GT die nu van JS is heb ik oa. gesprint tegen:
-Golf GTI 2.0 8v
-Opel kadett 2.0 8v GSI
-Honda CRX 1.6 16v
-Peugeot 205 GTI (130 pk versie)
-Saxo 1.6 8v vtr 2001
Op papier horen ze allemaal sneller te zijn, maar zijn het echt niet. Om een voorbeeld te noemen... Peugeot claimt 130 pk uit de eerste versie va nde gti te halen. IN de praktijk komen ze vaak niet verder meer dan 120 pktjes.
Maar goed, dit wordt weer zo'n eindeloze discussie
Freude am Fahren.
Nog gefeliciteerd met de carb (beter laat dan nooit
)
Echt uitvinden wat nu sneller is kun je maar op 1 manier uittesten: Dezelfde persoon in verschillende auto's hetzelfde stukkie laten rijden.
Ik kreeg bijv. bij de Limburgmeeting complimenten dat m'n 1.1 nog best moeilijk bij te houden en degene die dat zei reed in een GT achter mij aan.
Echt uitvinden wat nu sneller is kun je maar op 1 manier uittesten: Dezelfde persoon in verschillende auto's hetzelfde stukkie laten rijden.
Ik kreeg bijv. bij de Limburgmeeting complimenten dat m'n 1.1 nog best moeilijk bij te houden en degene die dat zei reed in een GT achter mij aan.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

