auto lekt olie en koelvloeistof

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Ohw...dat wist ik niet.. Sorry Maurice. Ik weet dat dat grote zwarte blok links de carterpan is, maar wist niet dat onder de gehele motor zit.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

first wrote:Ohw...dat wist ik niet.. Sorry Maurice. Ik weet dat dat grote zwarte blok links de carterpan is, maar wist niet dat onder de gehele motor zit.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat jij onder de gehele motor verstaat als je het verschil tussen bak en blok niet weet :wink:
Freude am Fahren.

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by mauricewoud »

heel bizar maar de carterpan zelf is lek! dwars door de carterpan heen wordt het nat en gaat ie druppelen. is ook erg roestig. we hadden hem op de brug gezet en toen was het duidelijk te zien. maar ja wat zou een nieuwe kosten of kun je beter naar de sloop gaan? en zit er nog verschil in onderling mbt de motortypes?

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bz10 »

Gewoon op de sloop halen, normaal overleven ze je blokje.

eventueel "mooi" maken, vleoibare pakking verwijderen, ontvetten, vloeibare pakking aanbrengen en aanschroeven.

Ik heb zelf nog geen 1100 of 1600 uit elkaar gehaald maar volgens mij zijn er geen verschillen in de karterpannen.

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by mauricewoud »

vloeibare pakking? ik zie op auto-onderdelen.com dat er een kant en klare pakking bestaat. Is dat niet beter soms?

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

wel beter waarschijnlijk. Vloeibare pakking brengt risico's met zich mee.

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by bz10 »

Ik kom t regelmatig tegen tussen carterpannen.

met de originele pakking moet je iig zorgen dat de oppervlaktes erg vlak zijn!

dremel met staalborsteltje werkt erg goed, haakse slijper met staalborstel ook maar op t blok moet je wel erg voorzichtig zijn.

Meestal raad men aan met een plastic of houten schraper je blok schoon te maken.

Dit kost mij teveel tijd.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Met de carterpan op een stoeprandje gelegen :wink: Dat kan altijd natuurlijk. Heb zelf ook wel eens zoiets gehad, maar toen zat er alleen een deukje in.

Als er een pakking voor bestaat (wat ik betwijfel) zou ik die ertussen leggen. Bij Peter was er ook vloeibare pakking gebruikt bij zijn carterpan. Jammer genoeg iets te gortig waardoor er resten vloeibare pakking in zijn oliepomp zijn gelopen en zijn blok inelkaar draaide.

Ik heb jaartje terug bij de dealer ook om zo'n pakking gevraagd, maar die zei dat er een vloeibare tussen hoort te zitten.
Freude am Fahren.

mauricewoud
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by mauricewoud »

carterpan is vervangen wat een kolere werk zeg. maar ja het rijd nu weer zonder te lekken!

Post Reply