motorprobleem

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
ArjenLS
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 50
Joined: SatMar04, 2006 9:54:34 AM

motorprobleem

Post by ArjenLS »

rij je lekker 140 op de snelweg, zie je de snelheidsmeter teruglopen.. bleek dus dat de motor was uitgevallen :? .
sinds die tijd loopt de motor ook minder goed (lijkt alsof hij op 3 pitjes loopt) en komen er ??uitlaatgassen?? uit het pijpje van de oliepeilstok..
heb me laten vertellen dat het de koppakking zou kunnen zijn, kan iemand dit bevestigen of weet iemand wat anders?
bvd :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

klinkt meer als einde blok in de vorm van kapotte zuigerveren...

rook uit je peilstok is meestal niet goed!!

wellicht dat je even compressie moet laten meten bij een garage of bij iemand met een compressiemeter..

dan kan je iig zien of hij nog compressie heeft op alle 4 de cylidners.. waarschijnlijk dus op 1tje niet!


ps. het zou ook mee kunnen vallen, maar ik ga even van het ergste uit!
Image

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

idd compressie meten. Ik heb een half jaar geleden een deeltje van mn bougie afgebrand (op topsnelheid :D ) Dat deeltje heeft toen een uitlaatklep aan barrels heeft geslagen. Had ik ook geen compressie meer op cilinder 3, moet er wel bijzeggen dat ik geen gassen uit mn peilstok had dus wellicht is jouw probleem ernstiger.. Als je dat peilstok verhaal ff wegdenkt kan het ook nog iets simpels zijn in je ontsteking, dus verdelerkap/bougiekabel/bougie??

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Veel rook uit je peilstok? Kan ook een klein beetje carterdamp zijn.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

ArjenLS
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 50
Joined: SatMar04, 2006 9:54:34 AM

Post by ArjenLS »

Ok alvast bedankt voor de reacties, zal zsm de garage gaan lastigvallen :wink: .
Komt wel vrij veel rook uit de peilstok, wat voor de tijd nog niet zo was, dus denk dat het niet een beetje damp is..
Dat verhaal van buks lijkt me wel logisch klinken, zo zou daar misschien ook uitlaatgas op verkeerde plekken terecht kunnen komen ( :? )

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

om heel eerlijk te zijn weet ik niet of er in het geval van een kapotte klep wel rook uit die peilstok zou kunnen komen hoor :? Uiteindelijk zou een kapotte zuigerveer denk ik tot nu toe de gemakkelijkste verklaring zijn helaas. Tripje garage om het zeker te weten lijkt me?

ArjenLS
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 50
Joined: SatMar04, 2006 9:54:34 AM

Post by ArjenLS »

ja ik ga zsm naar de garage.. maar is een kapotte zuigerveer zo erg??
(weet niet zo veel van dit soort dingen, doe maar alsof 8) )

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Door een kapotte klep komt er geen rook/uitlaatgas uit je peilstok.

:S
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

ArjenLS
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 50
Joined: SatMar04, 2006 9:54:34 AM

Post by ArjenLS »

doordat de ax veel heeft stilgestaan is er troep in de zuigerveren gaan zitten en ontstaat er overdruk in de carterbak.. (heb ik mij laten vertellen door de garageman:))
hij heeft er dus een bijtend iets in gedaan zodat die troep er langzaam aan uit gaat. de compressie leek wel gewoon goed te zijn!
vandaag heb ik voor het eerst gezien dat er geen rook meer uit mn peilstok kwam dus dat is positief:). ook loopt de motor al beter maar ik vind hem nog steeds erg onregelmatig lopen :(.
ik hoop dat dit nog beter word :|

Post Reply