rij je lekker 140 op de snelweg, zie je de snelheidsmeter teruglopen.. bleek dus dat de motor was uitgevallen .
sinds die tijd loopt de motor ook minder goed (lijkt alsof hij op 3 pitjes loopt) en komen er ??uitlaatgassen?? uit het pijpje van de oliepeilstok..
heb me laten vertellen dat het de koppakking zou kunnen zijn, kan iemand dit bevestigen of weet iemand wat anders?
bvd
motorprobleem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
klinkt meer als einde blok in de vorm van kapotte zuigerveren...
rook uit je peilstok is meestal niet goed!!
wellicht dat je even compressie moet laten meten bij een garage of bij iemand met een compressiemeter..
dan kan je iig zien of hij nog compressie heeft op alle 4 de cylidners.. waarschijnlijk dus op 1tje niet!
ps. het zou ook mee kunnen vallen, maar ik ga even van het ergste uit!
rook uit je peilstok is meestal niet goed!!
wellicht dat je even compressie moet laten meten bij een garage of bij iemand met een compressiemeter..
dan kan je iig zien of hij nog compressie heeft op alle 4 de cylidners.. waarschijnlijk dus op 1tje niet!
ps. het zou ook mee kunnen vallen, maar ik ga even van het ergste uit!
idd compressie meten. Ik heb een half jaar geleden een deeltje van mn bougie afgebrand (op topsnelheid ) Dat deeltje heeft toen een uitlaatklep aan barrels heeft geslagen. Had ik ook geen compressie meer op cilinder 3, moet er wel bijzeggen dat ik geen gassen uit mn peilstok had dus wellicht is jouw probleem ernstiger.. Als je dat peilstok verhaal ff wegdenkt kan het ook nog iets simpels zijn in je ontsteking, dus verdelerkap/bougiekabel/bougie??
Ok alvast bedankt voor de reacties, zal zsm de garage gaan lastigvallen .
Komt wel vrij veel rook uit de peilstok, wat voor de tijd nog niet zo was, dus denk dat het niet een beetje damp is..
Dat verhaal van buks lijkt me wel logisch klinken, zo zou daar misschien ook uitlaatgas op verkeerde plekken terecht kunnen komen ( )
Komt wel vrij veel rook uit de peilstok, wat voor de tijd nog niet zo was, dus denk dat het niet een beetje damp is..
Dat verhaal van buks lijkt me wel logisch klinken, zo zou daar misschien ook uitlaatgas op verkeerde plekken terecht kunnen komen ( )
doordat de ax veel heeft stilgestaan is er troep in de zuigerveren gaan zitten en ontstaat er overdruk in de carterbak.. (heb ik mij laten vertellen door de garageman:))
hij heeft er dus een bijtend iets in gedaan zodat die troep er langzaam aan uit gaat. de compressie leek wel gewoon goed te zijn!
vandaag heb ik voor het eerst gezien dat er geen rook meer uit mn peilstok kwam dus dat is positief:). ook loopt de motor al beter maar ik vind hem nog steeds erg onregelmatig lopen .
ik hoop dat dit nog beter word
hij heeft er dus een bijtend iets in gedaan zodat die troep er langzaam aan uit gaat. de compressie leek wel gewoon goed te zijn!
vandaag heb ik voor het eerst gezien dat er geen rook meer uit mn peilstok kwam dus dat is positief:). ook loopt de motor al beter maar ik vind hem nog steeds erg onregelmatig lopen .
ik hoop dat dit nog beter word