Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Vandaag ff bij Kakanox geweest, wat onderdelen ophalen en op de terugweg ff bij Chris wezen kijken.
Nou........dit is toch wel een uitzonderlijk net exemplaar, zo vind je ze bijna niet(Chris wel dus )
Ook nog ff een stukje meegereden en ook dat beviel prima trekt heerlijk door en loopt als een zonnetje.
Ziet er in et echt iig mooier uit als op de foto's, maar ik blijf in m'n AXje rijden hoor
Nou........dit is toch wel een uitzonderlijk net exemplaar, zo vind je ze bijna niet(Chris wel dus )
Ook nog ff een stukje meegereden en ook dat beviel prima trekt heerlijk door en loopt als een zonnetje.
Ziet er in et echt iig mooier uit als op de foto's, maar ik blijf in m'n AXje rijden hoor
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Nouja de mr2 rijd beter en is sneller maar dat is wel logisch met moter in het het midden en 124pk, bochten kunnen veel harder genomen worden dan met de ax. Waarbij een ax wel eens wilt overhellen is dit een soort strijkplank .
Kwa uitrusting wint de mr2 het ook (stuur in hoogte verstelbaar, bestuurderstoel op 7 manieren te verstellen, cv , elek ramen, elek spiegels, verlichte tellernaalden, uitneembaar dakraam enz en oja toyota leverd standaard een schattig gereedschapsetje mee ).
Als het aankomt op "praktisch" verlies de mr2 het dik, er kunnen maar 2 mensen en 3 kratten bier in )
Kwa comfort verliest de mr2 het ook, ondanks dat de stoelen heel erg goed zitten is de auto erg stug en hoewel drempels prima gaan is hij duidelijk stugger dan mijn volcane was, verder is 120@4000 rpm wat vreemd genoeg hetzelfde is als in een ax ook geen pretje.
Kwa kosten wint de ax het, mr2 doet gem 1 op 13 wat hetzelfde was als mijn ax, maar de wegenbelasting is duurder evenals verzekering en onderdelen wil ik helemaal het niet over hebben (logo moterkap 58 euro ex btw) ondanks dat elk schroefje nog te krijgen is.
Audio in een mr2 is ook een ramp, het is mogenlijk maar in een ax heb je een kofferbak, in dit ding tja achter de stoelen past wat en ik ben aan het bekijken of het mogenlijk is onder de voorklep wat te plaatsen.
Kwa betrouwbaarheid durf ik niet veel te zeggen, net als de ax heeft de mr2 een lijstje met probs maar dit is niet erger of minder dan bij een ax, maarja ze zeggen het is een toyota!...... maar dan wel een van 21 jaar oud, dus de tijd zal het leren.
Kwa uitrusting wint de mr2 het ook (stuur in hoogte verstelbaar, bestuurderstoel op 7 manieren te verstellen, cv , elek ramen, elek spiegels, verlichte tellernaalden, uitneembaar dakraam enz en oja toyota leverd standaard een schattig gereedschapsetje mee ).
Als het aankomt op "praktisch" verlies de mr2 het dik, er kunnen maar 2 mensen en 3 kratten bier in )
Kwa comfort verliest de mr2 het ook, ondanks dat de stoelen heel erg goed zitten is de auto erg stug en hoewel drempels prima gaan is hij duidelijk stugger dan mijn volcane was, verder is 120@4000 rpm wat vreemd genoeg hetzelfde is als in een ax ook geen pretje.
Kwa kosten wint de ax het, mr2 doet gem 1 op 13 wat hetzelfde was als mijn ax, maar de wegenbelasting is duurder evenals verzekering en onderdelen wil ik helemaal het niet over hebben (logo moterkap 58 euro ex btw) ondanks dat elk schroefje nog te krijgen is.
Audio in een mr2 is ook een ramp, het is mogenlijk maar in een ax heb je een kofferbak, in dit ding tja achter de stoelen past wat en ik ben aan het bekijken of het mogenlijk is onder de voorklep wat te plaatsen.
Kwa betrouwbaarheid durf ik niet veel te zeggen, net als de ax heeft de mr2 een lijstje met probs maar dit is niet erger of minder dan bij een ax, maarja ze zeggen het is een toyota!...... maar dan wel een van 21 jaar oud, dus de tijd zal het leren.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
All 2 weken axloos
maar ik heb niet stilgezeten
Ben druk bezig met het maken/ontwerpen van de audio in de mr2.
Nadeel is dat er 2 opties zijn: achter de stoelen
of voorin de bergruimte. Achter de stoelen is heel weinig ruimte net aan genoeg om een 6" subje te plaatsen wat erg zwak is, andere optie is de bergruimye, maar daar zit een schutbord tussen wat opzich niet heel erg is, maar alles boven de 60hz niet doorlaat en ik dus aardig zal moeten gaan compenseren met een andere optie. Wat in zou houden dat ik flinke kickbass panelen moet gaan maken om alles boven de 50hz te produceren maar de mr2 moet orgineel blijven, dus de deuren zijn geen optie.
Of ik moet alleen rap en reggae gaan luisteren of er mee leven dat kick lastig gaat worden . een andere optie zou zijn kick achter de stoelen (ik heb nog 2 dynaudio's 6,5" mids liggen), en 1 of 2 subs in de bergruimte deze optie zou het mooist zijn maar het meest complex en heel erg lastig af te stellen maar ik denk dat het die keuze word
uitdaging is wel leuk.
De eerste keuze is echter al gemaakt:
De compo voor is een 10cm CD CDS-41 (beter bekend onder CDT tegenwoordig)
Dit is een compo gericht op geluidskwaliteit, al wat ouder maar de prijs was laag en geluidstechnisch is het een prima compo, deze zal in het dash komen met wat dempingstruukje om toch wat kick te krijgen. Er bestaan 10cm (4") subjes welke vrij laag gaan dus hier moet het ook mee lukken.
Tweeters zullen onder de A stijlen in de deurpanelen komen op oorhoogte, licht gekanteld rond de 15 graden om het stereo effect te vergroten, iets wat ik de ax ook van plan was.
Ook de AX krijgt een update,
de complete installatie zoals hij is blijft erin, er zal later een betere accu inkomen om de voeding te verbeteren. Volgende week ga ik een setje lichtmetaal ophalen (5 spaaks 3 gaats zelfde als onder de oude witte van me broertje) om de volcane weer in zijn "oude" staat te brengen, zelf zal ik er nog een stabi stang (onder) monteren om het geheel af te maken. Zo is me zusje blij en heb ik een leuk speeltje voor op rondritten/ax weekenden .
En voordat mensen rare dingen gaan denken, voor de paarse avatar moet je bij marc (Q01z) zijn
Lijstje te doen aan de mr2:
-Gaskabel (ligt klaar).
-Dynamo (Aanstaande week ophalen).
-Koppeling (binnen een paar maanden, word uitebesteed aan me broertje)
-Linker wielkast puisten verwijderen en zo nodig bijlassen/plamuren (van de zomer juli/aug).
-Rubbers stabi stang (rammeld nu, rubbers moeten nog besteld worden).
-Moterkaplogo (besteld)
-Rijden en genieten (momenteel )
maar ik heb niet stilgezeten
Ben druk bezig met het maken/ontwerpen van de audio in de mr2.
Nadeel is dat er 2 opties zijn: achter de stoelen
of voorin de bergruimte. Achter de stoelen is heel weinig ruimte net aan genoeg om een 6" subje te plaatsen wat erg zwak is, andere optie is de bergruimye, maar daar zit een schutbord tussen wat opzich niet heel erg is, maar alles boven de 60hz niet doorlaat en ik dus aardig zal moeten gaan compenseren met een andere optie. Wat in zou houden dat ik flinke kickbass panelen moet gaan maken om alles boven de 50hz te produceren maar de mr2 moet orgineel blijven, dus de deuren zijn geen optie.
Of ik moet alleen rap en reggae gaan luisteren of er mee leven dat kick lastig gaat worden . een andere optie zou zijn kick achter de stoelen (ik heb nog 2 dynaudio's 6,5" mids liggen), en 1 of 2 subs in de bergruimte deze optie zou het mooist zijn maar het meest complex en heel erg lastig af te stellen maar ik denk dat het die keuze word
uitdaging is wel leuk.
De eerste keuze is echter al gemaakt:
De compo voor is een 10cm CD CDS-41 (beter bekend onder CDT tegenwoordig)
Dit is een compo gericht op geluidskwaliteit, al wat ouder maar de prijs was laag en geluidstechnisch is het een prima compo, deze zal in het dash komen met wat dempingstruukje om toch wat kick te krijgen. Er bestaan 10cm (4") subjes welke vrij laag gaan dus hier moet het ook mee lukken.
Tweeters zullen onder de A stijlen in de deurpanelen komen op oorhoogte, licht gekanteld rond de 15 graden om het stereo effect te vergroten, iets wat ik de ax ook van plan was.
Ook de AX krijgt een update,
de complete installatie zoals hij is blijft erin, er zal later een betere accu inkomen om de voeding te verbeteren. Volgende week ga ik een setje lichtmetaal ophalen (5 spaaks 3 gaats zelfde als onder de oude witte van me broertje) om de volcane weer in zijn "oude" staat te brengen, zelf zal ik er nog een stabi stang (onder) monteren om het geheel af te maken. Zo is me zusje blij en heb ik een leuk speeltje voor op rondritten/ax weekenden .
En voordat mensen rare dingen gaan denken, voor de paarse avatar moet je bij marc (Q01z) zijn
Lijstje te doen aan de mr2:
-Gaskabel (ligt klaar).
-Dynamo (Aanstaande week ophalen).
-Koppeling (binnen een paar maanden, word uitebesteed aan me broertje)
-Linker wielkast puisten verwijderen en zo nodig bijlassen/plamuren (van de zomer juli/aug).
-Rubbers stabi stang (rammeld nu, rubbers moeten nog besteld worden).
-Moterkaplogo (besteld)
-Rijden en genieten (momenteel )
Last edited by Drake on SunMar26, 2006 11:39:17 PM, edited 1 time in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
q01z wrote:gaat het nou wel passen?
De compo past, maar er ligt nu een lanzar DC 8" werkeloos (was bedoeld voor achter de stoel maar zelfs een 8" past niet daar.
En de velgjes liggen hier, bandjes zijn niet heel veel meer maar er liggen 4 potenza's welke daarop gaan, randen zijn wat beschadigd en deze knap ik nog even op.
en bij de mr2 mag toegevoegd worden:
-Koppelingscylinder voor (lekt lichtjes).
Zaterdag wat te doen dus.
Drake wrote:Ook de AX krijgt een update,
de complete installatie zoals hij is blijft erin, er zal later een betere accu inkomen om de voeding te verbeteren. Volgende week ga ik een setje lichtmetaal ophalen (5 spaaks 3 gaats zelfde als onder de oude witte van me broertje) om de volcane weer in zijn "oude" staat te brengen, zelf zal ik er nog een stabi stang (onder) monteren om het geheel af te maken. Zo is me zusje blij en heb ik een leuk speeltje voor op rondritten/AX weekenden .
gister de velgen opgehaald ik hoop dat ze er mooi onder staan maar dat zal wel binnekort gaan we ff foto's maken
106 GTI
Nachtmerrie is tot werkenlijkheid gekomen
Ik heb een ongeluk gehad met de mr2
De auto remde niet goed waarna ik achter op een auto kwam welke stilstond.ik kwam aanrijden met een auto voor mij, licht ging op oranje en even leek het alsof hij door ging rijden maar hij twijfelde en stapte vol op zijn rem
ik had voldoende aftands maar de auto remde amper opeens .
De andere auto had een paar krasjes en niets ernstig.
Maar bij de toyota was dit anders deze had de klap compleet opgevangen:
-Voorkap
-voorbumper
-bumperbalk
-radiateurhouder
Zijn allemaal stuk en krom
het ging met een lage snelheid dus de schade valt nog mee en het is opzich schroefwerk.
zijschermen hebben geen klap gehad. En het belangrijkste is dat er gelukkig niemand gewond is geraakt
Ik ben enorm verdrietig nu
Ik heb een ongeluk gehad met de mr2
De auto remde niet goed waarna ik achter op een auto kwam welke stilstond.ik kwam aanrijden met een auto voor mij, licht ging op oranje en even leek het alsof hij door ging rijden maar hij twijfelde en stapte vol op zijn rem
ik had voldoende aftands maar de auto remde amper opeens .
De andere auto had een paar krasjes en niets ernstig.
Maar bij de toyota was dit anders deze had de klap compleet opgevangen:
-Voorkap
-voorbumper
-bumperbalk
-radiateurhouder
Zijn allemaal stuk en krom
het ging met een lage snelheid dus de schade valt nog mee en het is opzich schroefwerk.
zijschermen hebben geen klap gehad. En het belangrijkste is dat er gelukkig niemand gewond is geraakt
Ik ben enorm verdrietig nu
Last edited by Drake on FriMar31, 2006 9:00:25 PM, edited 2 times in total.
-
- AX Master
- Posts: 1179
- Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
- Location: 's Hertogenbosch
nouja ik had het liever met de volcane gehad aangezien daarvan de onderdelen een stuk goedkoper zijn, maar de schade had mischien ook groter geweest.
we hebben het front vanavond weer enigsinds recht kunnen krijgen
de koplampen kunnen weer dicht en sluiten netjes recht aan, het lijkt dus mee te vallen, zijschermen hebben het op 1 dof deukje na overleeft.
in princiepe hebben de bumperbalk en de moterkap de klap opgevangen
de bumper is van rubber en is nu een soort accordeon geworden maar het lijkt er op dat deze nog gered kan worden maar dat zie ik helaas pas als hij er af is (zal wel gespoten moeten worden)
morgen gaan we kijken of ik de bumperbalk nog gericht kan worden
sowieso heb ik al een zwarte moterkap gevonden, maar ik ga eerst proberen een rode te vinden.
enne zoals de spreek gaat "altijd blijven lachen"
volgende week vrijdag zou ik de dynamo,koppelingscynder/gaskabel doen en deze planning hou ik even aan.
we hebben het front vanavond weer enigsinds recht kunnen krijgen
de koplampen kunnen weer dicht en sluiten netjes recht aan, het lijkt dus mee te vallen, zijschermen hebben het op 1 dof deukje na overleeft.
in princiepe hebben de bumperbalk en de moterkap de klap opgevangen
de bumper is van rubber en is nu een soort accordeon geworden maar het lijkt er op dat deze nog gered kan worden maar dat zie ik helaas pas als hij er af is (zal wel gespoten moeten worden)
morgen gaan we kijken of ik de bumperbalk nog gericht kan worden
sowieso heb ik al een zwarte moterkap gevonden, maar ik ga eerst proberen een rode te vinden.
enne zoals de spreek gaat "altijd blijven lachen"
volgende week vrijdag zou ik de dynamo,koppelingscynder/gaskabel doen en deze planning hou ik even aan.