Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Vandaag ff bij Kakanox geweest, wat onderdelen ophalen :) en op de terugweg ff bij Chris wezen kijken.
Nou........dit is toch wel een uitzonderlijk net exemplaar, zo vind je ze bijna niet(Chris wel dus :D )
Ook nog ff een stukje meegereden en ook dat beviel prima trekt heerlijk door en loopt als een zonnetje.
Ziet er in et echt iig mooier uit als op de foto's, maar ik blijf in m'n AXje rijden hoor :lol:
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

vette shit Chris, misschien kom ik morgen idd ff!!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

maar nu de vraag waar iedereen op zit te wachten.. :lol:

Mr2 vs Ax..

wat rijd beter, sneller, confortabeler enz enz...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Nouja de mr2 rijd beter en is sneller maar dat is wel logisch met moter in het het midden en 124pk, bochten kunnen veel harder genomen worden dan met de ax. Waarbij een ax wel eens wilt overhellen is dit een soort strijkplank :lol: .

Kwa uitrusting wint de mr2 het ook (stuur in hoogte verstelbaar, bestuurderstoel op 7 manieren te verstellen, cv , elek ramen, elek spiegels, verlichte tellernaalden, uitneembaar dakraam enz en oja toyota leverd standaard een schattig gereedschapsetje mee :lol: ).

Als het aankomt op "praktisch" verlies de mr2 het dik, er kunnen maar 2 mensen en 3 kratten bier in :lol: )

Kwa comfort verliest de mr2 het ook, ondanks dat de stoelen heel erg goed zitten is de auto erg stug en hoewel drempels prima gaan is hij duidelijk stugger dan mijn volcane was, verder is 120@4000 rpm wat vreemd genoeg hetzelfde is als in een ax ook geen pretje.

Kwa kosten wint de ax het, mr2 doet gem 1 op 13 wat hetzelfde was als mijn ax, maar de wegenbelasting is duurder evenals verzekering en onderdelen wil ik helemaal het niet over hebben (logo moterkap 58 euro ex btw) ondanks dat elk schroefje nog te krijgen is.

Audio in een mr2 is ook een ramp, het is mogenlijk maar in een ax heb je een kofferbak, in dit ding tja achter de stoelen past wat en ik ben aan het bekijken of het mogenlijk is onder de voorklep wat te plaatsen.

Kwa betrouwbaarheid durf ik niet veel te zeggen, net als de ax heeft de mr2 een lijstje met probs maar dit is niet erger of minder dan bij een ax, maarja ze zeggen het is een toyota!...... maar dan wel een van 21 jaar oud, dus de tijd zal het leren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

M.a.w.: Naast een AX is de MR2 d? perfecte 2e auto als je wat geld overhoudt! :D

AX heb je dan voor praktische dingen, als je slim bent koop je een oude MR2 want dan heb je oldtimer verzekering.. en als je handig bent kan je 't redelijk goedkoop spelen.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Drake wrote:Dat is te begrijpen, ieder zijn liefde en je moet wel een beetje een liefhebber zijn om zo'n auto te kopen dat moet ik toegeven :wink:


Ik vindt hem echt super! Zo'n origineel en gaaf exemplaar is echt zeldzaam aan het worden... Ik ben jaloers :wink:
Freude am Fahren.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

wat een heeeeeeeeeeeeeeerlijke wielen zijn dat ook......echt een gaaf wagentje zo !
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Gave bak man!
(Schiet spontaan het Miami Vice theme in me kop ;) )

Die wil ik wel 's op een meeting zien...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

All 2 weken axloos :(

maar ik heb niet stilgezeten
Ben druk bezig met het maken/ontwerpen van de audio in de mr2.

Nadeel is dat er 2 opties zijn: achter de stoelen
of voorin de bergruimte. Achter de stoelen is heel weinig ruimte net aan genoeg om een 6" subje te plaatsen wat erg zwak is, andere optie is de bergruimye, maar daar zit een schutbord tussen wat opzich niet heel erg is, maar alles boven de 60hz niet doorlaat en ik dus aardig zal moeten gaan compenseren met een andere optie. Wat in zou houden dat ik flinke kickbass panelen moet gaan maken om alles boven de 50hz te produceren maar de mr2 moet orgineel blijven, dus de deuren zijn geen optie.

Of ik moet alleen rap en reggae gaan luisteren of er mee leven dat kick lastig gaat worden :lol:. een andere optie zou zijn kick achter de stoelen (ik heb nog 2 dynaudio's 6,5" mids liggen), en 1 of 2 subs in de bergruimte deze optie zou het mooist zijn maar het meest complex en heel erg lastig af te stellen maar ik denk dat het die keuze word :wink:
uitdaging is wel leuk.

De eerste keuze is echter al gemaakt:

De compo voor is een 10cm CD CDS-41 (beter bekend onder CDT tegenwoordig)

Image
Image

Dit is een compo gericht op geluidskwaliteit, al wat ouder maar de prijs was laag en geluidstechnisch is het een prima compo, deze zal in het dash komen met wat dempingstruukje om toch wat kick te krijgen. Er bestaan 10cm (4") subjes welke vrij laag gaan dus hier moet het ook mee lukken.
Tweeters zullen onder de A stijlen in de deurpanelen komen op oorhoogte, licht gekanteld rond de 15 graden om het stereo effect te vergroten, iets wat ik de ax ook van plan was.

Ook de AX krijgt een update,
de complete installatie zoals hij is blijft erin, er zal later een betere accu inkomen om de voeding te verbeteren. Volgende week ga ik een setje lichtmetaal ophalen (5 spaaks 3 gaats zelfde als onder de oude witte van me broertje) om de volcane weer in zijn "oude" staat te brengen, zelf zal ik er nog een stabi stang (onder) monteren om het geheel af te maken. Zo is me zusje blij en heb ik een leuk speeltje voor op rondritten/ax weekenden ;).

En voordat mensen rare dingen gaan denken, voor de paarse avatar moet je bij marc (Q01z) zijn :lol:

Lijstje te doen aan de mr2:
-Gaskabel (ligt klaar).
-Dynamo (Aanstaande week ophalen).
-Koppeling (binnen een paar maanden, word uitebesteed aan me broertje)
-Linker wielkast puisten verwijderen en zo nodig bijlassen/plamuren (van de zomer juli/aug).
-Rubbers stabi stang (rammeld nu, rubbers moeten nog besteld worden).
-Moterkaplogo (besteld)
-Rijden en genieten (momenteel :) )
Last edited by Drake on SunMar26, 2006 11:39:17 PM, edited 1 time in total.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Vette audio Chris!! En ik heb de velgjes van Sjaan vandaag gezien, ziet er goed uit!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

het ziet er indrukwekkend uit :lol:

gaat het nou wel passen?
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

netjes hoor, ik kom binnekort wel is langs, als we naar die caradio gaan, dan ga ik 'm is in levende lijve zien, en meteen ff foto's shoote ook :lol:

toch leuk dat je ook met de ax bezig blijft, ik geloof dat je je zusje er niet echt bepaald kwaad door maakt :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

q01z wrote:gaat het nou wel passen?


De compo past, maar er ligt nu een lanzar DC 8" werkeloos :lol: (was bedoeld voor achter de stoel maar zelfs een 8" past niet daar.

En de velgjes liggen hier, bandjes zijn niet heel veel meer maar er liggen 4 potenza's welke daarop gaan, randen zijn wat beschadigd en deze knap ik nog even op.

en bij de mr2 mag toegevoegd worden:
-Koppelingscylinder voor (lekt lichtjes).
:(
Zaterdag wat te doen dus.

Sjaantjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 157
Joined: SunMar19, 2006 8:57:47 PM
Location: Uithoorn

Post by Sjaantjuh »

Drake wrote:Ook de AX krijgt een update,
de complete installatie zoals hij is blijft erin, er zal later een betere accu inkomen om de voeding te verbeteren. Volgende week ga ik een setje lichtmetaal ophalen (5 spaaks 3 gaats zelfde als onder de oude witte van me broertje) om de volcane weer in zijn "oude" staat te brengen, zelf zal ik er nog een stabi stang (onder) monteren om het geheel af te maken. Zo is me zusje blij en heb ik een leuk speeltje voor op rondritten/AX weekenden ;).



gister de velgen opgehaald :D ik hoop dat ze er mooi onder staan maar dat zal wel binnekort gaan we ff foto's maken 8)
106 GTI

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Nachtmerrie is tot werkenlijkheid gekomen

Ik heb een ongeluk gehad met de mr2

De auto remde niet goed waarna ik achter op een auto kwam welke stilstond.ik kwam aanrijden met een auto voor mij, licht ging op oranje en even leek het alsof hij door ging rijden maar hij twijfelde en stapte vol op zijn rem
ik had voldoende aftands maar de auto remde amper opeens :( .

De andere auto had een paar krasjes en niets ernstig.

Maar bij de toyota was dit anders deze had de klap compleet opgevangen:
-Voorkap
-voorbumper
-bumperbalk
-radiateurhouder

Zijn allemaal stuk en krom
het ging met een lage snelheid dus de schade valt nog mee en het is opzich schroefwerk.
zijschermen hebben geen klap gehad. En het belangrijkste is dat er gelukkig niemand gewond is geraakt

Ik ben enorm verdrietig nu :cry: :cry:
Last edited by Drake on FriMar31, 2006 9:00:25 PM, edited 2 times in total.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:cry: :cry: :cry: :cry:

ik denk dat iedereen met je meevoelt, :


SUCCES iig. :o
Spreken is goud, Ductape is zilver.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

:cry:

sterkte..
Image

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Damn, dat si flink balen. Wel vreemd dat je remmen het ineens niet meer goed doen.

veel strekte in ieder geval en succes met het herstel.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Ik heb nog wel een setje GT remmen liggen :lol:
Wees blij dat t niet met je volcane gebeurd!

Nee lullig hoor!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nouja ik had het liever met de volcane gehad :( aangezien daarvan de onderdelen een stuk goedkoper zijn, maar de schade had mischien ook groter geweest.

we hebben het front vanavond weer enigsinds recht kunnen krijgen

de koplampen kunnen weer dicht en sluiten netjes recht aan, het lijkt dus mee te vallen, zijschermen hebben het op 1 dof deukje na overleeft.

in princiepe hebben de bumperbalk en de moterkap de klap opgevangen
de bumper is van rubber en is nu een soort accordeon geworden maar het lijkt er op dat deze nog gered kan worden maar dat zie ik helaas pas als hij er af is (zal wel gespoten moeten worden)

morgen gaan we kijken of ik de bumperbalk nog gericht kan worden

sowieso heb ik al een zwarte moterkap gevonden, maar ik ga eerst proberen een rode te vinden.

enne zoals de spreek gaat "altijd blijven lachen" :lol:

volgende week vrijdag zou ik de dynamo,koppelingscynder/gaskabel doen en deze planning hou ik even aan.

Post Reply