Als die voor het eerst gaan knipperen kan ik 33 liter tanken. Dus bij 10 liter resterend gaat ie af en toe al aan. En bij 7 liter resterend blijft ie branden.
500 meter..... Zet een jerrycan in je auto. Altijd handig dan. haha
Inderdaad gewoon een jerrycan achterin zetten. En zoiezo je porttemonnee meenemen!!
Bij mij gaat dat lampje branden en als ik dan weer ff wacht staat ie weer op 1/4. Dus ik ga maar uit van de dagteller. Zo een 600 km moet makkelijk kunnnen. En dan gaat er meestal maar 34 of 35 liter in.
Als die voor het eerst gaan knipperen kan ik 33 liter tanken. Dus bij 10 liter resterend gaat ie af en toe al aan. En bij 7 liter resterend blijft ie branden.
bij mijn type 2 is dat ook zo, bij de GT, type 1, was er niet nog 10liter over, maar veel minder.
Nu we het toch over benzine hebben... Ik heb trouwens ontdekt dat ik mijn verbruik, dat erg hoog was, niet had gecorrigeerd voor de grotere omtrek van m'n nieuwe voorwielen. Scheelt zo 5%, en nu kom ik op een re?ler getal uit. (gemiddeld 1:15 met veel korte stukjes, en ondanks/dankzij m'n zware rechtervoet)
hehehe daar gaan we weer over dat benzine metertje van de ax
Zo'n onbetrouwbaar metertje kan ook heel handig zijn; mijn zusje had m'n auto geleend en was bang dat ze niet thuis kon komen (15 kilomter vanaf thuis) omdat de meter aangaf dattie bijna leeg was.
Zij heeft em dus lekker vol getankt, en dat terwijl er nog zeker 15 liter in zat
Kakelbont wrote:hehehe daar gaan we weer over dat benzine metertje van de AX
Zo'n onbetrouwbaar metertje kan ook heel handig zijn; mijn zusje had m'n auto geleend en was bang dat ze niet thuis kon komen (15 kilomter vanaf thuis) omdat de meter aangaf dattie bijna leeg was.
Zij heeft em dus lekker vol getankt, en dat terwijl er nog zeker 15 liter in zat
maar eigenlijk had ie dus beter ?cht leeg kunnen zijn, want dan had je 15 liter extra gehad
Als ik het goed begrijp hebben jullie allemaal een lampje dat moet gaan branden als de tank bijna leeg is.
Heb ik bij onze AX nog nooit kunnen ontdekken, maar moet eerlijk toegeven dat er ook nooit probelmen zijn met het aflezen van de benzinemeter en we hebben ook in al die jaren nog nooit zonder brandstof gestaan.
Heeft dit dan te maken dat het van ons een 1.1 E S6 betreft?
Henk Bats wrote:Als ik het goed begrijp hebben jullie allemaal een lampje dat moet gaan branden als de tank bijna leeg is.
Heb ik bij onze AX nog nooit kunnen ontdekken, maar moet eerlijk toegeven dat er ook nooit probelmen zijn met het aflezen van de benzinemeter en we hebben ook in al die jaren nog nooit zonder brandstof gestaan.
Heeft dit dan te maken dat het van ons een 1.1 E S6 betreft?
Groetjes, Henk
Jij hebt dat lampie ook, alleen doettie het niet. Ik had dat in m'n 1.1 kway s6 ook al. De kway is technisch gelijk aan jullie 1.1 E.
Ik had er een nieuw lampje ingestoken maar dat hielp niet. Het zal dus wel aan in een kabel of bij de tankvlotter zitten.
Jawel, die metertjes. Door misplaatste zuinigheid dacht ik ook lekker ver door te rijden in het rood. Midden in een inhaalmanoeuvre begint t spul te pruttelen. Kon nog net van de A59 de A2 opdraaien, vluchtstrook op en
jawel, de Wegenwacht bellen
Koud, donker, vervelend. Gelukkig heeft mijn dochter van 10 een onverwoestbaar humeur. Ze begon takjes te verzamelen en bedacht dat we met de sigarettenaansteker uit de AX gewoon een vuurtje konden maken. Kijk, dan kan je als vader eigenlijk niet meer chagrijnig wezen.
Maar die benzinemeterjes hadden ze net zo goed in hun franse hol kunnen stoppen. Reetmeter dus..
Als ik op dat metertje zou moeten vertrouwen.....dat ding is zooooo zenuwachtig dat je de benzinestand er niet vanaf kunt lezen. Of hij geeft aan dat de auto helemaal leeg is terwijl er dan nog 13 liter in blijkt te zitten. Dus Kaka gewoon je dagteller aanhouden en dan heb je geen gezeur meer....
Het metertje doet vooral het laatste kwart inderdaad rare dingen, maar mijn lampje is heel betrouwbaar en net als bij Mark:
Als die voor het eerst gaan knipperen kan ik 33 liter tanken. Dus bij 10 liter resterend gaat ie af en toe al aan. En bij 7 liter resterend blijft ie branden.