kk kl*te reservemetertje!!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

kevin.broke
AX Spaster Mammer

kk kl*te reservemetertje!!

Post by kevin.broke »

gaat m'n reservelampje branden als ik bijna bij Dirk in Hilversum ben... als dat gebeurt is dus 500m verderop de tank leeg... :(

Was m'n portemonnee thuis vergeten.....
Gelukkig kon hij me een paar eurootjes brandstof voorschieten.

Iemand hier misschien een oplossing voor??

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ja hoor niet op je metertje maar op je dagteller vertrouwen!
Kijk uit, een Cactussssss

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Ik rij al tijd op mijn lampje.

Als die voor het eerst gaan knipperen kan ik 33 liter tanken. Dus bij 10 liter resterend gaat ie af en toe al aan. En bij 7 liter resterend blijft ie branden.

500 meter..... Zet een jerrycan in je auto. Altijd handig dan. haha
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

laatste tip van Mark lijkt me in dit geval niet onverstandig..

OF koop een universele vlotter en ga dat erin bouwen
Image

TB
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by TB »

Inderdaad gewoon een jerrycan achterin zetten. En zoiezo je porttemonnee meenemen!!

Bij mij gaat dat lampje branden en als ik dan weer ff wacht staat ie weer op 1/4. Dus ik ga maar uit van de dagteller. Zo een 600 km moet makkelijk kunnnen. En dan gaat er meestal maar 34 of 35 liter in.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Mark wrote:Ik rij al tijd op mijn lampje.

Als die voor het eerst gaan knipperen kan ik 33 liter tanken. Dus bij 10 liter resterend gaat ie af en toe al aan. En bij 7 liter resterend blijft ie branden.

bij mijn type 2 is dat ook zo, bij de GT, type 1, was er niet nog 10liter over, maar veel minder.

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

als je de GT van Ellen voltankt op het moment dat het lampje gaat branden kan er nog zo'n 25 liter in :shock:

18 liter reserve dus. Lijkt nogal te verschillen per auto...

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Ah, het beroemde benzinemetertje van de AX...

Tank meestal op een kwart, geen stress en op mijn gemak bij mijn goedkope pompie ipv dure snelweg litertjes ;)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Nu we het toch over benzine hebben... Ik heb trouwens ontdekt dat ik mijn verbruik, dat erg hoog was, niet had gecorrigeerd voor de grotere omtrek van m'n nieuwe voorwielen. Scheelt zo 5%, en nu kom ik op een re?ler getal uit. (gemiddeld 1:15 met veel korte stukjes, en ondanks/dankzij m'n zware rechtervoet)
Kijk uit, een Cactussssss

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

hehehe daar gaan we weer over dat benzine metertje van de ax :lol:

Zo'n onbetrouwbaar metertje kan ook heel handig zijn; mijn zusje had m'n auto geleend en was bang dat ze niet thuis kon komen (15 kilomter vanaf thuis) omdat de meter aangaf dattie bijna leeg was.

Zij heeft em dus lekker vol getankt, en dat terwijl er nog zeker 15 liter in zat :P
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Kakelbont wrote:hehehe daar gaan we weer over dat benzine metertje van de AX :lol:

Zo'n onbetrouwbaar metertje kan ook heel handig zijn; mijn zusje had m'n auto geleend en was bang dat ze niet thuis kon komen (15 kilomter vanaf thuis) omdat de meter aangaf dattie bijna leeg was.

Zij heeft em dus lekker vol getankt, en dat terwijl er nog zeker 15 liter in zat :P

maar eigenlijk had ie dus beter ?cht leeg kunnen zijn, want dan had je 15 liter extra gehad :lol:

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

Als ik het goed begrijp hebben jullie allemaal een lampje dat moet gaan branden als de tank bijna leeg is.

Heb ik bij onze AX nog nooit kunnen ontdekken, maar moet eerlijk toegeven dat er ook nooit probelmen zijn met het aflezen van de benzinemeter en we hebben ook in al die jaren nog nooit zonder brandstof gestaan.

Heeft dit dan te maken dat het van ons een 1.1 E S6 betreft?

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

zou zomaar kunnen Henk, ik weet niet hoe jouw dashboardje eruit ziet! :)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Henk Bats wrote:Als ik het goed begrijp hebben jullie allemaal een lampje dat moet gaan branden als de tank bijna leeg is.

Heb ik bij onze AX nog nooit kunnen ontdekken, maar moet eerlijk toegeven dat er ook nooit probelmen zijn met het aflezen van de benzinemeter en we hebben ook in al die jaren nog nooit zonder brandstof gestaan.

Heeft dit dan te maken dat het van ons een 1.1 E S6 betreft?

Groetjes, Henk

Jij hebt dat lampie ook, alleen doettie het niet. Ik had dat in m'n 1.1 kway s6 ook al. De kway is technisch gelijk aan jullie 1.1 E.
Ik had er een nieuw lampje ingestoken maar dat hielp niet. Het zal dus wel aan in een kabel of bij de tankvlotter zitten.

Groeten Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Heer Bommel
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

metertje

Post by Heer Bommel »

Jawel, die metertjes. Door misplaatste zuinigheid dacht ik ook lekker ver door te rijden in het rood. Midden in een inhaalmanoeuvre begint t spul te pruttelen. Kon nog net van de A59 de A2 opdraaien, vluchtstrook op en
jawel, de Wegenwacht bellen :oops:

Koud, donker, vervelend. Gelukkig heeft mijn dochter van 10 een onverwoestbaar humeur. Ze begon takjes te verzamelen en bedacht dat we met de sigarettenaansteker uit de AX gewoon een vuurtje konden maken. Kijk, dan kan je als vader eigenlijk niet meer chagrijnig wezen.
Maar die benzinemeterjes hadden ze net zo goed in hun franse hol kunnen stoppen. Reetmeter dus..

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Als ik op dat metertje zou moeten vertrouwen.....dat ding is zooooo zenuwachtig dat je de benzinestand er niet vanaf kunt lezen. Of hij geeft aan dat de auto helemaal leeg is terwijl er dan nog 13 liter in blijkt te zitten. Dus Kaka gewoon je dagteller aanhouden en dan heb je geen gezeur meer....
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WouterL »

Het metertje doet vooral het laatste kwart inderdaad rare dingen, maar mijn lampje is heel betrouwbaar en net als bij Mark:

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Bij mij dus niet.. heb wel ontdekt dat ik in scherpe bochten kan zien hoeveel er nog ongeveer in zit..

GTE
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by GTE »

kakanox wrote:Bij mij dus niet.. heb wel ontdekt dat ik in scherpe bochten kan zien hoeveel er nog ongeveer in zit..

dus als ik jou leep op een rotonde je rondjes ziet maken weet ik dat je aan 't kijken bent hoeveel benzine je nog hebt? 8)
1721 cc Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

jep, en als ik duizelig ben als ik straks bij je aankom weet je ook genoeg :lol:

Post Reply