koelprobleem????
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Starter
- Posts: 12
- Joined: SatMar04, 2006 4:42:38 PM
koelprobleem????
Ik heb een vraag aan jullie allen hier!
Ik heb namelijk de laatste weken veel "problemen" met mn koelsysteem,
ondertussen zijn de koppakking distributie riem thermostaat temperatuurzender al vervangen, maar de tempratuur op mn dasbord blijft tussen de 100 en 110 graden staan, het gaat om een ax 1.4tgs uit 1993.
Ik zelf denk nu dat me temperatuur meter op mn dashbord het fout aan geeft iemand een oplossing??
Alvast bedankt!
Niels
Ik heb namelijk de laatste weken veel "problemen" met mn koelsysteem,
ondertussen zijn de koppakking distributie riem thermostaat temperatuurzender al vervangen, maar de tempratuur op mn dasbord blijft tussen de 100 en 110 graden staan, het gaat om een ax 1.4tgs uit 1993.
Ik zelf denk nu dat me temperatuur meter op mn dashbord het fout aan geeft iemand een oplossing??
Alvast bedankt!
Niels
-
- AX Starter
- Posts: 12
- Joined: SatMar04, 2006 4:42:38 PM
-
- AX Starter
- Posts: 12
- Joined: SatMar04, 2006 4:42:38 PM
-
- AX Starter
- Posts: 12
- Joined: SatMar04, 2006 4:42:38 PM
nou ik begin me sterk af te vragen of het signaal wat van mn NIEUWE temperatuurzender af komt wel goed omgezet word, want het gaat om een sender switch, hij schakelt dus ook het lampje aan op mn dashboard als ie te heet is bij 115graden Celsius, maar op mn dashboard werd ie vanmiddag 115 graden maar ik zag geen lampje branden... zal de meter zelf niet afwijken...
als ik de bocht doorga zakt ie ook naar boven als ik naar links ga en naar beneden als ik naar rechts ga..
als ik de bocht doorga zakt ie ook naar boven als ik naar links ga en naar beneden als ik naar rechts ga..
-
- AX Starter
- Posts: 12
- Joined: SatMar04, 2006 4:42:38 PM
-
- AX Starter
- Posts: 12
- Joined: SatMar04, 2006 4:42:38 PM
-
- AX Starter
- Posts: 12
- Joined: SatMar04, 2006 4:42:38 PM
Als je geen ontluchtingsnippels hebt; expansievat hoog houden, goed in de slangen knijpen zodat de lucht opborrelt in 't expansievat (zorg dat 't peil niet te laag komt want dan slurpt hij weer lucht naar binnen) en een tijdje de motor laten draaien. Als je dan de dop van je expansievat afdraait en 't peil komt ineens naar boven zetten, dan zit er nog lucht in (let op dat je die hete bende niet over je handen krijgt, uit ervaring weet ik dat je dat een tijdje voelt)
Last edited by GTE on WedMar08, 2006 5:10:09 PM, edited 1 time in total.
1721 cc
-
- AX Starter
- Posts: 12
- Joined: SatMar04, 2006 4:42:38 PM
naja morgen ga ik ff naar mn huismonteur die gaat hem nog een x ontluchten met een toeter of iets dergelijks, begin inmiddels erg gefrustreerd te worden van die auto!
heb nog steeds wat witte smurrie onder mn oliedop maar dat komt naar mijn idee nog doordat er koelvloeistof in zit door mn eerdere lekke kop...
al met al een hoop gezeik die koppakking is namelijk 1,5 maand geleden vernieuwd!
heb nog steeds wat witte smurrie onder mn oliedop maar dat komt naar mijn idee nog doordat er koelvloeistof in zit door mn eerdere lekke kop...
al met al een hoop gezeik die koppakking is namelijk 1,5 maand geleden vernieuwd!
djcarnifex wrote:naja morgen ga ik ff naar mn huismonteur die gaat hem nog een x ontluchten met een toeter of iets dergelijks, begin inmiddels erg gefrustreerd te worden van die auto!
heb nog steeds wat witte smurrie onder mn oliedop maar dat komt naar mijn idee nog doordat er koelvloeistof in zit door mn eerdere lekke kop...
al met al een hoop gezeik die koppakking is namelijk 1,5 maand geleden vernieuwd!
kan ook komen doordat je vaak korte afstanden rijdt.
En ontluchten moet met de ontluchtnippel, zie de FAQ.
-
- AX Starter
- Posts: 12
- Joined: SatMar04, 2006 4:42:38 PM