bandenspanning
Moderator: webmasters
bandenspanning
Ik zou graag weten wat jullie voor bandenspanning op de ax hebben. De garage hier adviseerd 2.0 op alle banden. Wat vinden jullie?
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!
Standaardbanden zou bij mij 2.1 in moeten. Voor lichtmetaal standaard staat in m'n instructieboekwerk 1.9 bar.
Ik heb er meestal iets in de richting van 2.0 in zitten.
Gewoon iets in die richting doen. Je voelt het snel genoeg als het niet goed is... (bij mij hadden ze er bij Profile 2.5 in gegooid. Dat glibbert dus alle kanten op... afrader
)
Ik heb er meestal iets in de richting van 2.0 in zitten.
Gewoon iets in die richting doen. Je voelt het snel genoeg als het niet goed is... (bij mij hadden ze er bij Profile 2.5 in gegooid. Dat glibbert dus alle kanten op... afrader

Kijk uit, een Cactussssss
Dat is idd proberen en 'voelen' wat goed bevalt.
Bij 2.2 voelde ik elke bobbeltje in de weg in mijn rug terug, dus naar 2.0 gegaan. Beviel mij een stuk beter.
Afslaande fly-overs op een knooppunt zijn een goed eikpunt is mijn ervaring, daar zitten vaak dilatatievoegen in een bocht, kun je goed ervaren of de auto wil uitbreken en hoe trillingen worden doorgegeven.
Als het straks weer mooier weer wordt ga ik 2.1 proberen.
Bij 2.2 voelde ik elke bobbeltje in de weg in mijn rug terug, dus naar 2.0 gegaan. Beviel mij een stuk beter.
Afslaande fly-overs op een knooppunt zijn een goed eikpunt is mijn ervaring, daar zitten vaak dilatatievoegen in een bocht, kun je goed ervaren of de auto wil uitbreken en hoe trillingen worden doorgegeven.
Als het straks weer mooier weer wordt ga ik 2.1 proberen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

tsja joost, en met jou bandbreedte moet je eigenlijk juist lager gaan rijden
mjah dan slijten die @#~@# toyo's helemaal zo he!
2bar bij mij momenteel.. 1.9a2bar doe ik altijd
theoretisch is het zo; lager zorgt voor meer grip van het rubber, maar ook hogere slijtage, te laag gaat je band kapot, te hoog gaat je band ook kapot en glij je echt alle kanten op, maar gaat je verbruik weer naar beneden..


2bar bij mij momenteel.. 1.9a2bar doe ik altijd
theoretisch is het zo; lager zorgt voor meer grip van het rubber, maar ook hogere slijtage, te laag gaat je band kapot, te hoog gaat je band ook kapot en glij je echt alle kanten op, maar gaat je verbruik weer naar beneden..
