Ik snap verlagers nooit zo... Problemen met drempels en schrapende carters en uitlaten . En door 't bos / over zandpaden rijden wordt ook moeilijker.
Ik vind m'n uitlaatdemper wat laag hangen. Naar voren gezien: schuin naar beneden toe gericht. Net als bij de 205.
Ik schat zo'n 15cm boven de grond. Kan ik een AX'je ook verhogen? Kan ik wat sneller over drempeltjes .
Of heb ik dan direct weer dure dingen als andere schokbrekers+veerpoten nodig?
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
Ja je kan hem verhogen maar dan is echt al het bochtengedrag weg.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
15cm grondspeling is toch zat! Een standaard AX staat al hoog op zijn poten.
En een schrapende karter kan bijna niet met een standaard AX.
Op het moment dat je wielen op een drempel omhoog gaan. Gaat ook je karter omhoog. Voordat ik mijn AX verlaagd had, had ik nog nooit een drempel geschraapt.
En nu na zo'n 5 cm verlagen heb ik nog zelden dat er wat aanloopt. Hooguit het spaghetti spruitstuk wat een keer wat licht schraapt.
Maar goed. Al zou je echt willen verhogen zul je voor andere veren moeten. En achter kun je je wagenhoogte instellen. Bij de HOW TO staat een beschrijving voor verlagen. Die kun je dus ook voor verhogen toepassen. Denk alleen dat je hem heel snel terug wilt hebben op de standaard hoogte.
Het verlagen wordt trouwens ook niet gedaan voor de nadelen die eraan kleven.
Door het bos rijden doen niet zo heel veel mensen. Over zandpaden maakt geen verschil. Of je moet het over duinen hebben.
Drempels zijn natuurlijk iets vervelender. Maar met 4 cm verlaging heb je eigenlijk nog nooit problemen. De nieuwe sportieve auto's die nu nieuw uit de fabriek komen liggen standaard al lager dan een 4 cm verlaagde AX.
Moet je voor de lol maar eens rondkijken hoeveel auto's je ziet schrapen die splinternieuw zijn.
Het verlagen wordt natuurlijk gedaan voor de veel betere wegligging. Het sturen voelt veel beter aan. En je lijkt veel harder te gaan omdat je lager op de weg ligt. En het staat veel sportiever. De nadelen vind ik niet opwegen tegen de voordelen.
pcrodent wrote:Ik zou me inderdaad nog geen zorgen maken tot je echt iets hoort schrapen.
Maar dan moet ik waarschijnlijk wel direct een nieuwe demper Ik vind 'm maar laag hangen. Misschien 's even op de brug bij de garage hier die citrootjes verkoopt (soort nep-dealer).
Die 4x4'tjes zullen wel meer zuipen...
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
Je moet gewoon BX gaan rijden, kost nix.
Hendeltje overhalen en hup je bent hoog of laag, en net als bij gewone auto's is gelijk je weggedrag naar de kl*te!
Ikzelf zou gewoon standaard hoogte houden maar dan met betere dempers..
Mijn Saxo is verlaagd. Zowel voor als achter. En kijk eens op de foto hoe mijn uitlaat hangt. Zelfs met 3 volwassenen erin en 6 natuursteen vensterbanken van 1,10 meter lang in de achterbak zorgen er niet voor dat ik schraap over drempels e.d. Dus ik zou me maar niet zo druk maken als ik jou was.
Mocht je die om wat voor onmogelijke reden schrapen. Dan duw je hem gewoon omhoog. Dan gaat ie echt niet stuk van. Tenzij je met 160 over een drempel in een 30 zone gaat ofzo.
Bij mij raakt mijn spaghetti spruitstuk als eerste de grond. Daar zitten al krassen op. Dat is wel minder fijn. Komt alle kracht op je motor te staan. Mja. Gaat blijkbaar ook gewoon goed.
CitRoel wrote:Ik denk dat dat het makkelijks verhogen is, grotere wielen met dikkere banden. Klopt je snelheidsmeter e.d. niet meer maarja...
Past er zonder aanpassing 15" onder de Spot? Met 165 banden ipv 155?
Of gaat de boel dan aanlopen? (men heeft 't steeds over rechte wielkuipen ofzo, bij mijn auto...)
Gaat de auto dan iets meer nemen? (afgezien van 't extra velggewicht)
Als 't weinig uitmaakt qua verbruik, kan ik misschien ook gelijk makkelijker spaakvelgen vinden bij 15". Of is 15" er niet in 3 gaats?
Als je nu een AX 1.4 in die te restaureren doet.. .
Of past da niet?
M'n Spot is ter ziele...
2005: 32 alcoholboetes per verkeersdode door alcohol, 179000 snelheidsboetes per verkeersdode door snelheid. Spee's beleid door de plee.
Als je naar groter banden gaat en de diameter vergroot kun je volgens mij ook problemen krijgen aan de voorkant. Bij volledige stuuruitslag kunnen je wielen aan de binnenkant van de wielkasten gaan aanlopen.