aandrijfas 1.1tge & 1.4 GT

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

aandrijfas 1.1tge & 1.4 GT

Post by TTF »

de hoes van de 1.1 is kapot.. en hij tikt.. en aangezien er aan de GT nog een goed setje zit...


past dit?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

nee, de lengte van het stuk wat in de naaf schuift is anders.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

:(

najah dan krijgt ie een nieuwe...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Chris.. dat werkt probleemloos hoor.

Mijn oude GT stond ook op 1.1 asjes.

Wat je NIET moet doen is GTI assen in een GT/1.1/1.0/Diesel. Die bak heeft een ander differentieel. De rest is gewoon uitwisselbaar.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

hmm dan gaan we het gewoon proberen..

als de GT gestript word...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

wel ff naar de bakcode onder je 1100 kijken. Als er een of andere oetlul een JB-bak onder heeft gegooid (van een GTI) draai je je differentieel kapot..

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

mwa lijkt me sterk...ding is nog zo orgineel als het maar kan...maar kijken kan geen kwaad...
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

sjoemie 40
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: MonMar08, 2004 11:48:45 AM
Location: eelde
Contact:

Post by sjoemie 40 »

er kan nooit een bak van een gti achter een gewone aluminium tu zitten, dat past namelijk niet. en mijn GTI doet het prima met gewone assen hoor er zit helemaal geen verschil in.
status: Ovalracing AX GTI.. Cross AX Sport

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

sjoemie 40 wrote:er kan nooit een bak van een gti achter een gewone aluminium tu zitten, dat past namelijk niet. en mijn GTI doet het prima met gewone assen hoor er zit helemaal geen verschil in.


ja zit wel verschil in.
hier een foto, rechter is gewoon, limker GTI

Image

aansluiting op de naaf is anders. mogelijke problemen zijn kapotte wiellagers en doordat een gewone as niet ver genoeg de GTIb naaf inschuift zou het kunnen zijn dat het andere eind teveel tegen het dif aandrukt waardoor deze kapot gaat. Niet omdat er een ander dif inzit dus!! anders zou hij er uberhaupt niet inpassen

groeten

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

maarrr... dat is van een GTI...

tussen een GT en een 1.1 is volgens mij echt geen verschil..

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

laten we het zo zeggen. PSA gaat nogal eens rommelig om met zulke zaken. altijd controleren dus. er zijn ook 4-gaats naven die wel de gewone assen kunnen hebben.
daarnaast zijn veel auto's van de ax leeftij al voorzien van meer sloopdelen zodat nooit met zekerheid te zeggen is wat er onder zit zonder te kijken.

groeten

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

kakanox wrote:maarrr... dat is van een GTI...

tussen een GT en een 1.1 is volgens mij echt geen verschil..


kev ik heb ze naast elkaar gelegt, en ze zijn compleet anders exact hetzelfde verschil als op de foto van denny .

en citrosan heeft al 2 wiellagers gesloopt door gebruik van verkeerde assen.

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

De conclusie is dus dat het per AX verschilt.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Drake wrote:
kakanox wrote:maarrr... dat is van een GTI...

tussen een GT en een 1.1 is volgens mij echt geen verschil..


kev ik heb ze naast elkaar gelegt, en ze zijn compleet anders exact hetzelfde verschil als op de foto van denny .

en citrosan heeft al 2 wiellagers gesloopt door gebruik van verkeerde assen.


Dus volgens jou zijn er 3 typen aandrijfassen:

:arrow: 1.0-1.1-1.4
:arrow: 1.4 GT(i)
:arrow: 1.4 GTI

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

ja en welke gebruikt word is afhankelijk van welke onderstel (naven) er gebruikt worden. dit is vrij makkelijk te zien aan de positie van de remklauw.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Drake wrote:ja en welke gebruikt word is afhankelijk van welke onderstel (naven) er gebruikt worden. dit is vrij makkelijk te zien aan de positie van de remklauw.


Dan mag jij - als je het niet erg vindt - binnenkort ff onder mijn autootje kijken of ik wel de juiste asjes gebruik :D

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

kakanox wrote:Dus volgens jou zijn er 3 typen aandrijfassen:

:arrow: 1.0-1.1-1.4
:arrow: 1.4 GT(i)
:arrow: 1.4 GTI


Volgens een eerder bericht zijn gewone 1.1 en 1.4 assen ook verschillend. Klopt dit of kan ik m'n 1.4 assen bewaren voor op m'n 1.1?
Kijk uit, een Cactussssss

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

pcrodent wrote:Klopt dit of kan ik m'n 1.4 assen bewaren voor op m'n 1.1?


Dat kan vast niet, dus geef maar gauw aan mij :twisted:

:lol:

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

pcrodent wrote:
kakanox wrote:Dus volgens jou zijn er 3 typen aandrijfassen:

:arrow: 1.0-1.1-1.4
:arrow: 1.4 GT(i)
:arrow: 1.4 GTI


Volgens een eerder bericht zijn gewone 1.1 en 1.4 assen ook verschillend. Klopt dit of kan ik m'n 1.4 assen bewaren voor op m'n 1.1?


ligt er geheel aan wat citroen gebruikt heeft. verschil zit hem altijd in het naaf gedeelte. gewoon naast elkaar leggen en vergelijken
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Vergeet de dieselasjes niet, deze zijn ook weer anders, in ieder geval zwaarder dan de normale assen bij mijn weten.

Post Reply