Opsomming van alle massapunten op/aan een ax
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Opsomming van alle massapunten op/aan een ax
De titel zegt het al: Zou iedereen alle massapunten op en aan een ax hier kunnen opsommen, zodat mensen ze structureel allemaal een keer langs kunnen lopen? Ik heb zelf dat als ik bijv mn binnenverlichting aanzet dat die mee gaat pulseren op de frequentie van de richtingaanwijzer, dat soort dingetjes wil ik graag oplossen. Sowieso is het slim om alle electriek zoveel mogelijk foutloos te krijgen bij een axje. Alvast dank voor jullie reacties.
Om em op te starten weet ik volgens mij de 2 punten onder de kap bovenop de 2 veerpoten. Wie weet er meer?
Om em op te starten weet ik volgens mij de 2 punten onder de kap bovenop de 2 veerpoten. Wie weet er meer?
Daar heb ik een plaatje van in de duitse FAQ gevonden, momentje...
M'n hele installatie knippert vrolijk mee bij alarmlicht... Ik vroeg me af waarom die voltmeter zo aan het bouncen was, bleek het dat te zijn Nouja als iemand een goed idee heeft...
OEWH wacht goed idee als iemand een kleine instructie geeft wat je precies moet doen met zo'n massapunt om 'm goed te krijgen gooi ik het in de FAQ
M'n hele installatie knippert vrolijk mee bij alarmlicht... Ik vroeg me af waarom die voltmeter zo aan het bouncen was, bleek het dat te zijn Nouja als iemand een goed idee heeft...
OEWH wacht goed idee als iemand een kleine instructie geeft wat je precies moet doen met zo'n massapunt om 'm goed te krijgen gooi ik het in de FAQ
Kijk uit, een Cactussssss
ok dat helpt idd al een hoop, kun jij van elk van die punten nou ook zeggen waar ie dan exact zit?? Ik zie trouwens op de plek vd veerpoten niet echt een tekentje op dat plaatje aan beide zeiden terwijl er daar toch wel echt 2 zitten.
Dus die achterste zit bij het achterlicht, die is simpel dat is M9 Waar zitten de overige M1-11. Wat is bijv M10, die lijkt wel in de cabine te zitten?? En glenn, die bij het stuurhuis wat jij zei, welke M is dat denk je?
tnx alvast!
Dus die achterste zit bij het achterlicht, die is simpel dat is M9 Waar zitten de overige M1-11. Wat is bijv M10, die lijkt wel in de cabine te zitten?? En glenn, die bij het stuurhuis wat jij zei, welke M is dat denk je?
tnx alvast!
M10 is achter je dakunit, een boutje 10 dat je lampje en evt. klokje (en in mijn geval nog wat zooi ) aardt.
Met M4 wordt denk ik de accu (of een veerpoot?) bedoeld.
Veerpoten staan volgens mij niet aangegeven.
Met M4 wordt denk ik de accu (of een veerpoot?) bedoeld.
Veerpoten staan volgens mij niet aangegeven.
Last edited by pcrodent on SunFeb05, 2006 2:58:33 PM, edited 1 time in total.
Kijk uit, een Cactussssss
Ok dan ga ik ze wel opschrijven, als iedereen de gaten opvult zal ik deze post blijven aanpassen zodat je uiteindelijk een complete lijst krijgt:
M1 :
M2 :
M3 : Achter het Kleppendeksel bij de gaskabel
M4 : Onder de accu?? (kan iemand deze bevestigen/ontkennen)
M5 :
M9 : Bij het achterlicht bestuurderszijde
M10 : Boven de binnenverlichting/klokje in de cabine
M11 :
Wie maakt de lijst compleet?
M1 :
M2 :
M3 : Achter het Kleppendeksel bij de gaskabel
M4 : Onder de accu?? (kan iemand deze bevestigen/ontkennen)
M5 :
M9 : Bij het achterlicht bestuurderszijde
M10 : Boven de binnenverlichting/klokje in de cabine
M11 :
Wie maakt de lijst compleet?
Last edited by Buks on SunFeb05, 2006 3:26:45 PM, edited 2 times in total.
M3: dat punt zit als je voor je auto staat dan achter het kleppen deksel aan de linkerkant daar zit een beugeltje die je gaskabel geleid zeg maar en daat lopen standaard al 3 massakabeltjes naar toe.
beetje lang geformuleerd als iemand dit kan inkorten
greets,
Rooney
beetje lang geformuleerd als iemand dit kan inkorten
greets,
Rooney
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Ik herriner me nu er weer 1 das denk ik M4,
toen ik bij de ax van ben86 de accu eruit haalde liep er een massakabel naar die ijzeren houder toe (waar je accu opstaat) Het was wel een iets wat dikkere kabel.
toen ik bij de ax van ben86 de accu eruit haalde liep er een massakabel naar die ijzeren houder toe (waar je accu opstaat) Het was wel een iets wat dikkere kabel.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
m1 en m2 zitten aan de binnenkant tegen het front aan, gaan een boel draadjes naar binnen
m3 zit op de startmotor volgens mij
m4 onder de accu
m5 zal het massapunt zijn bij het stuur zit wel wat meer naar links
m9 achter je lamp
m10 bij het daklampje
m11 ?????
De massapunten op je veerpoten staan rechtstreeks in verbinding met de massapunten aan de binnekant van je front.
m3 zit op de startmotor volgens mij
m4 onder de accu
m5 zal het massapunt zijn bij het stuur zit wel wat meer naar links
m9 achter je lamp
m10 bij het daklampje
m11 ?????
De massapunten op je veerpoten staan rechtstreeks in verbinding met de massapunten aan de binnekant van je front.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Volgens mij zijn de massa aansluitingen op de beide veerpoten alleen om een goede massa verbinding te krijgen voor de remblokslijtageindicatoren (wat een woord zeg ), met andere om na maximale slijtage van de remblokken een signaal te geven.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Henk Bats wrote:Volgens mij zijn de massa aansluitingen op de beide veerpoten alleen om een goede massa verbinding te krijgen voor de remblokslijtageindicatoren (wat een woord zeg ), met andere om na maximale slijtage van de remblokken een signaal te geven.
Groetjes, Henk
maar je hebt wel gelijk de 2 bruine stekkertjes op de veerpoot
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Sorry voor de schandalige up maar ik geloof dat ik M11 heb gevonden. Toen ik met de klokken eruit in de sloper naar binnen keek in het dashboard, zag ik daar een plaatje zitten met twee vierpolige stekkers erin en dat aan de koets vastzat met een boutje 10.
Ik kopieer dit lijstje naar de Elektrisch FAQ.
Ik kopieer dit lijstje naar de Elektrisch FAQ.
Kijk uit, een Cactussssss
Is niet gewoon de hele koets massa? M.a.w. Elk schroefje wat aan je koets vastzit (vaste gedeelte, dus niet de portieren of de voorschermen) kan je misbruiken om massa te pakken???
Zo had ik in mn voriga ax de massa van de versterker aan het "nokje" van de sluiting van de kofferbak zitten.
Zo had ik in mn voriga ax de massa van de versterker aan het "nokje" van de sluiting van de kofferbak zitten.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
Ik heb eens zitten meten om te kijken of alle sensoren e.d. een goede massa hebben en kwam op de volgende waarden uit, wellicht kan iemand die WEL verstand heeft van electriek mij vertellen of dat in orde is of niet:
Weerstand cilinderkop-blok naar de -pool vd accu : 0,8 Ohm
Weerstand bovenkant veerpoot naar de -pool vd accu : 1,0 Ohm
Zijn deze waarden een beetje ok? Ik snap dat 1 Ohm niet veel is, maar wellicht moet het bijv echt 0,0 zijn?? Wie oh wie schept er duidelijkheid!
gr Buks
Weerstand cilinderkop-blok naar de -pool vd accu : 0,8 Ohm
Weerstand bovenkant veerpoot naar de -pool vd accu : 1,0 Ohm
Zijn deze waarden een beetje ok? Ik snap dat 1 Ohm niet veel is, maar wellicht moet het bijv echt 0,0 zijn?? Wie oh wie schept er duidelijkheid!
gr Buks